|
Přírodní zajímavosti Orlických hor a jejich využití v prvouce a přírodovědě
BAŘINOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá zpracování přírodovědného učiva. Obsahuje návrhy dvou turistických exkurzí a jedné ukázkové hodiny. Cílem je vytvářet kladný vztah žáků k přírodě a její ochraně, a upevnit jejich znalosti z prvouky a přírodovědy, s využitím mezipředmětových vztahů. Práce je určena pro žáky 4. ročníku ZŠ se vzdělávacím programem RVP ZV, dále pro žáky 4.-8. ročníku ZŠ se vzdělávacím programem RVP ZV {--} příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. K vycházkám i vyučovací hodině jsou vytvořeny pracovní listy, které obsahují úkoly určené pro jednotlivé zastávky.
|
|
Učivo o savcích v prvouce a přírodovědě
NOVOTNÁ, Daniela
V této diplomové práci je zpracován obecný teoretický základ k tématu Savci, rozbor osnov ZŠ a učebnic pro prvouku a přírodovědu, návrhy a náměty pro prvouku a přírodovědu s využitím mezipředmětových vztahů a zhodnocení realizace některých námětů v praxi.
|
| |
|
Využití exkurzí do ZOO Ohrada v prvouce a přírodovědě.
KNÍŽOVÁ, Martina
Diplomová práce popisuje možnosti využití exkurzí v zoologické zahradě Ohrada v prvouce a přírodovědě na 1. stupni základní školy a podává metodický návod na jejich organizaci, včetně možností aplikace získaných vědomostí v rámci mezipředmětových vztahů. Návrhy exkurzí jsou vypracovány v souladu se závaznými požadavky kurikulárních dokumentů RVP a zahrnují čtyři exkurze v konkrétní zoologické zahradě určené pro žáky 2., 3., a 4. ročníků.
|
|
Porovnání vybraných vyučovacích metod v učení o přírodě na 1. stupni ZŠ.
KARDOVÁ, Dana
Práce se zabývá vybranými vyučovacími metodami využitelnými v učení o přírodě. Práce je doplněna o mnohé návody a doporučení pro výuku prvouky a přírodovědy na prvním stupni ZŠ. Obsahuje i přehled učebnic, pomůcek či didaktických her, které mohou být zařazovány do jednotlivých vyučovacích hodin. V závěru jsou jednotlivé výsledky testů, které vedou k porovnání vybraných metod práce, užitých při osvojování poznatků o přírodě, u žáků na prvním stupni. Podle výsledků je zjistitelná i úspěšnost řešení jednotlivých typů otázek v testu.
|