Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geocaching - volnočasová aktivita
Polášek, Radek
Předložená bakalářská práce na téma Geocaching -- volnočasová aktivita se dělí na teoretickou, metodickou a praktickou část. V teoretické části předkládaný materiál upozorňuje na obecné charakteristiky volného času, zdůrazňuje požadavky na pedagoga volného času, přináší několik důležitých informací o pedagogice zážitku jako stěžejních kamenů pro sdělení o aktivitě geocachingu. Historický pohled doplňuje stručné přiblížení pravidel uvedené rychle se rozrůstající aktivity a pohybu v přírodním prostředí. Poukazuje na možnosti eventuelního využití na středních, případně i základních školách jako vhodné konkrétní vzdělávací formy výuky při mimoškolních aktivitách. Jako vhodná metoda teoretické části se nabízí studium odborných literárních pramenů v českém i anglickém jazyce. K rozšíření znalostí a dovedností se využily též dostupné elektronické zdroje i bibliografické podněty z písemných prací, dříve a jinde zveřejněných na obdobné téma. V metodické části písemného materiálu se úsilí obrací směrem k předložení adekvátní podoby aplikace doporučovaného sebevýchovného postupu pro osoby pubertálního a adolescentního věku, žáků 2. stupně základních škol a středních škol,běžných výchovně vzdělávacích zařízení. Praktická část ve formě průzkumného šetření oslovuje odborníky ve školské praxi, profesionály různého věku, kteří hledají přiměřené i alternativní formy výchovně vzdělávacího přístupu k osobám, které se nechtějí smířit s převažující IT orientací,nepřizpůsobivosti v používání moderních vyučovacích prostředků a růstem sociálně patologických jevů i ve školním prostředí. Veškeré části bakalářské práce přibližují jednotlivé části tématu a záměrně navrhují aktivitu, v praxi poměrně jednoduše použitelnou, případně podle vlastního uvážení modifikovatelnou, jako vstřícného vzdělávacího prostředku pro žáky, případně též osoby středního a vyššího věku, snadno dostupného pro příslušníky všech věkových kategorií.
Pedagogika volného času - animace nebo manipulace?
ŠŤASTNÁ, Veronika
Diplomová práce se snaží zjistit, zda je v pedagogice volného času využíváno pouze animačních technik, nebo je, stejně jako všechny oblasti našeho života, zasažena manipulací. Pro objektivní odpověď bylo zapotřebí jasně definovat manipulaci, její různé formy a poté i pojmy, které s manipulací přímo souvisí nebo ji naopak mají vylučovat. Jednalo se především o autoritu, svobodu, moc a hromadné chování. Následně bylo nutné zaměřit se na různé druhy výchovy a výskyt manipulace v nich. Po zjištění, že manipulace se stala součástí výchovy, bylo vhodné, pro potřeby této diplomové práce, definovat manipulaci tentokrát z etického hlediska. Poslední kapitola hodnotí jednotlivé metody a praktické návody pedagogiky volného času, snaží se zjistit, zda se v nich manipulace vyskytuje, nebo se jedná pouze o pedagogické ovlivňování, tedy eticky přijatelnou formu manipulace.
Využití pedagogiky zážitku v zařízeních ústavní výchovy
LOJDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na využití pedagogiky zážitku v zařízeních ústavní výchovy. Cílem je vytvoření cíleného zážitkového programu pro skupinu dětí z dětského domova se školou. V první části práce jsou vymezeny a charakterizovány dětské domovy se školou jakožto součást systému ústavní výchovy, dále je charakterizována cílová skupina, představena pedagogika zážitku a zpracován metodický postup pro vytváření zážitkového programu. Výstupem práce je vytvořený návrh konkrétního zážitkového programu určeného pro skupinu dětí z dětského domova se školou a zaměřeného na posílení vztahu ve skupině, rozvoj komunikace, spolupráce a sebepoznání.
Významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Vliv metod zážitkových kurzů na změnu postojů jejich účastníků
VOJÁČEK, Antonín
Tato práce představuje možnosti, dopady a rizika, které vyplývají ovlivňování účastníků zážitkových kurzů metodami zážitkové pedagogiky. Tato práce vymezuje v první části základy zážitkové pedagogiky, jakými jsou její podstata, cíle, metody a nástroje k jejich dosažení. Podrobně se zabývá principem dobrovolnosti, komfortní zónou, Kolbovým cyklem, stavem flow, reflexí a výzvami. Ve druhé části je definován termín postoj a následně prvky, které slouží k jeho změnám skrz použití metod zážitkové pedagogiky.
Psychická rizika zážitkového programu v závislosti na věku účastníků
KINCLOVÁ, Veronika
Práce se zabývá možnými psychickými riziky v přístupu pedagogiky zážitku, v období adolescence. Úvod práce charakterizuje základní pedagogické pojmy, vztahující se k pedagogice zážitku. Stručně popisuje zážitkovou pedagogiku jako přístup, její cíle, principy. Důležitou částí práce je téma psychické bezpečnosti, se zaměřením na adolescenci. Dále se diplomová práce zaměřuje na krizovou intervenci, tedy pomoc účastníkům zážitkového kurzu v rizikové situaci, kterou nedokáží sami zpracovat. Poslední část je věnována shrnutí práce a porovnání názorů vybraných odborníků na problematiku psychické bezpečnosti a možných rizik v zážitkové pedagogice. První polovina práce obsahuje jakousi přípravnou obecnou část. Druhá polovina je zaměřena konkrétněji. Zde se nalézá nejdůležitější část, tedy porovnání názorů odborníků, a výčet psychických možností i rizik zážitkové pedagogiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.