Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
"Plant hunting" (lov rostlin) v kontextu vědy, kultury a mentality 19. a počátku 20. století
Kocurek, Jakub ; Hermann, Tomáš (vedoucí práce) ; Neustupa, Jiří (oponent) ; Stibral, Karel (oponent)
Práce se zabývá fenoménem "plant-huntingu" a "plant-hunterů" (tzv. lovu a lovců rostlin) charakteristickým zejména pro Viktoriánskou a meziválečnou Británii. Tento fenomén definuji, personálně vymezuji a zasazuji do času a prostoru. Následně se jej pokouším vysvětlit. Zaměřuji se především na otázky, proč fenomén vznikl v dané době a místě, proč a zda vůbec zanikl a zda byl eventuálně něčím substituován a čím. Ptám se, co existence tohoto fenoménu vypovídá o lidském vztahu k rostlinám a živému světu jako takovému. Fenomén se při tom pokouším nahlédnout prostřednictvím rostliny představující objekty zájmu, tj. úlovky "plant-hunterů." Právě ty považuji za klíč k pochopení fenoménu. Proto se snažím ukázat, co je odlišuje od ostatních rostlin. Konfrontuji tyto rostliny s výsledky recentních výzkumů fytofilie a se schématy v obecnější lidské percepci přírodního světa. Dále se pro ně pokouším nalézt vhodné funkčně typologické pojmenování a zařadit je do teoretického výkladového rámce. Celý fenomén nahlížím v kontextu dobové vědy, technologie, politiky a společnosti.
"Cesta"- tematická řada pro výtvarnou výchovu na 1. stupni ZŠ
KORTÁNKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se skládá z teoretické a projektové části. Teoretická část se zabývá současným fenoménem poutnictví a cestování a zmiňuje zásadní objevné cesty uskutečněné v průběhu našich dějin. Představuje také některá umělecká díla inspirovaná motivem cesty. Ta jsou v práci rozdělena do tří specifických skupin- skici, které si zaznamenávají poutníci a cestovatelé během svých cest do cestovních deníků, historické mapy a současné umění inspirované pestrou symbolikou cesty. Poslední strany teoretické části zmiňují cestu jako námět v hodinách výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. Praktická část obsahuje provedení tematické řady Cesta, která byla rozdělena do sedmi na sebe navazujících částí. Tyto vyučovací hodiny byly uskutečněny se žáky páté třídy základní školy Grünwaldova v Českých Budějovicích. Výsledky žákovské práce jsou zdokumentovány na konci této diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.