Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh algoritmů číslicového zpracování signálů pro simulaci kytarových zesilovačů založených na obvodové analýze analogových prototypů
Mačák, Jaromír ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací kytarového komba. Celá simulace je nejprve rozdělena na jednotlivé bloky. Dále jsou získány kmitočtové a převodní charakteristiky každého bloku obvodovou analýzou jejich analogových předloh. Vypočítané převodní charakteristiky jsou následně aproximovány a implementovány jako funkční měniče z důvodu snížení výpočetní náročnosti. Kmitočtové charakteristiky lze simulovat pomocí číslicových filtrů. Navržené algoritmy jsou nakonec implementovány jako plug-in moduly v jazyce C++.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.
Návrh algoritmů číslicového zpracování signálů pro simulaci kytarových zesilovačů založených na obvodové analýze analogových prototypů
Mačák, Jaromír ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací kytarového komba. Celá simulace je nejprve rozdělena na jednotlivé bloky. Dále jsou získány kmitočtové a převodní charakteristiky každého bloku obvodovou analýzou jejich analogových předloh. Vypočítané převodní charakteristiky jsou následně aproximovány a implementovány jako funkční měniče z důvodu snížení výpočetní náročnosti. Kmitočtové charakteristiky lze simulovat pomocí číslicových filtrů. Navržené algoritmy jsou nakonec implementovány jako plug-in moduly v jazyce C++.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.