Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznávání hudební nálady a emocí za pomoci technik Music Information Retrieval
Smělý, Pavel ; Mucha, Ján (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá oblastí Music Information Retrieval, přesněji její podoblastí zaměřující se na rozpoznávání hudebních emocí s názvem Music Emotion Recognition. Počáteční kapitoly práce se věnují obecnému přehledu a definici MER, kategorizaci jednotlivých metod a nabízejí tak komplexní pohled na tuto vědní disciplínu. Práce se dále zabývá výběrem a popisem vhodných parametrů pro rozpoznávání emocí, k čemuž využívá nástroje openSMILE a MIRtoolbox. K získání databáze nahrávek a jejich subjektivních emočních popisů byla použita volně dostupná databáze DEAM. Praktická část práce se již plně zabývá návrhem statického dimenzionálního regresního vyhodnocovacího systému pro číselnou predikci hudebních emocí u hudebních nahrávek, přesněji jejich polohy v AV emočním prostoru. Práce publikuje a komentuje přehled dosažených výsledků jak pro individuální analýzu významnosti jednotlivých parametrů pro úspěšnost predikce, tak celkové analýzy úspěšnosti predikce navrženého modelu.
Extrakce melodie pomocí hlubokého učení
Balhar, Jiří ; Hajič, Jan (vedoucí práce) ; Maršík, Ladislav (oponent)
Extrakce melodie patří mezi nejdůležitější a nejtěžší úlohy oboru Music Information Retrieval, právě melodie je totiž tím hlavním, co si člověk po poslechu skladby odnáší a z podstaty se tedy často jedná o její nejvýraznější rys. Přítomnost hudebního dopro- vodu, který melodii podbarvuje, však pro algoritmické metody znemožňuje její průběh spolehlivě zachytit. V posledních letech se proto obor posouvá směrem k využívání metod hlubokého učení, které jsou schopny dřívější pravidlové systémy překonat. Na tyto práce navazujeme, představujeme tři nové metody a experimentálně ověřujeme volby, které jsme při jejich návrhu učinili. Ukazujeme, že nová architektura Harmonic Convolutional Neural Network, založená na úpravě vnitřního uspořádání obvyklé konvoluční sítě, díky které je schopna lépe zachytit harmonickou povahu jednotlivých tónů ze vstupních spektrogramů s logaritmickou osou frekvence, překonává state-of-the-art metody pro extrakci melodie na většině veřejně dostupných datasetech. 1
Feature Evaluation for Scalable Cover Song Identification Using Machine Learning
Martišek, Petr ; Maršík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hajič, Jan (oponent)
Rozpoznávání cover verzí písní je oblast problematiky získávání informací z hudby, která se zabývá úkolem rozpoznat, zda dvě odlišné audio nahrávky obsahují různé verze téže písně. Jelikož cover verze se mohou lišit v tempu, tónině, instrumentaci a dalších vlastnostech, bylo během uplynulých let vytvořeno mnoho důmyslných příznaků vhodných pro tento účel. Pro- vedli jsme důkladnou analýzu 32 příznaků použitých v pracech zabývajících se touto problematikou, přičemž rozlišujeme příznaky přesné a škálovatelné. Přesné příznaky jsou založeny na sekvencích harmonických deskriptorů (ty- picky jsou to tzv. " chroma" vektory) a vedou k lepším výsledkům, avšak za cenu vyšší výpočetní náročnosti. Škálovatelné příznaky mají malou kon- stantní velikost a zachycují pouze obecné rysy dané audio nahrávky, díky čemuž je jejich výpočet rychlý a hodí se tak pro použití s velkými data- sety. Vybrali jsme 7 škálovatelných a 3 přesné příznaky, které jsme použili pro konstrukci našeho dvouúrovňového systému pro rozpoznávání cover verzí, přičemž škálovatelné příznaky jsou použity na první úrovni k prořezání data- setu a přesné na druhé úrovní pro zpřesnění výsledků. Dva...
Electric Guitar to MIDI Conversion
Klčo, Michal ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Automatic music transcription and multi-pitch estimation are still challenging tasks in the field of music information retrieval. The recent state of the art systems incorporate different machine learning techniques to achieve the most accurate transcription of notes. Some of them are also limited to a specific music instrument or a music genre to reduce the diversity of the analyzed sound. In this work, multiple systems for conversion of electric guitar recordings to the MIDI files, based on different machine learning and spectral analysis techniques, are proposed, evaluated and compared.
Doporučování hudebního obsahu založené na technikách získávání hudební informace
Semela, René ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem, implementací a testováním obsahově založeného systému pro doporučování hudebního obsahu založeném na technikách získávání hudební informace. V úvodu je pozornost věnována problematice získávání hudebních informací, oblastem jejich využití a nástrojům pro jejich získávání. V další řadě jsou popsány nejpoužívanější typy doporučovacích systémů včetně jejich typických problémů. Jako další jsou zmíněny možnosti hybridizace těchto systémů a jako příklad jsou zmíněny populární systémy pro doporučování hudby včetně nástinu principu jejich činnosti. Následující část je věnována parametrizaci hudebních děl a věnuje se popisu konkrétních nejpoužívanějších parametrů. Další část je potom věnována návrhu obsahově založeného doporučovacího systému včetně vytyčení konkrétních parametrů sloužících k diferenciaci hudebních nahrávek pomocí algoritmu mRMR a dalších postupů. Samotný návrh doporučovacího systému je orientován na klasifikační algoritmus k-nejbližších sousedů. Dále je věnována pozornost modelu uživatelského vkusu zaznamenávaného pomocí Rocchio algoritmu. V druhé polovině této práce je systém implementován podle návrhu a je zde popsána jeho činnost včetně procesů probíhajících na pozadí. Závěr práce se potom věnuje testování systému na skupině uživatelů a následnému vyhodnocení.
Vamp Plugin for Sonic Visualiser
Pilát, Peter ; Zvončák, Vojtěch (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
In my Bachelor Thesis, I devote myself to obtaining information from music, the way it can be obtained, the aspect of musical information, and the use of the methods themselves. Then I analyze content-oriented music management methods and also include parameterisation of music recordings and audio signal overall. After familiarizing with the specific parameterization tools to implement the Vamp plugin, which are Sonic Visualiser and Sonic Anotator, I characterize the Vamp Plugin and explain in detail its composition. As explained in the manuals and the calculations in progress, the RMS calculation function of the given signal with the possibility of segmentation functions as well as the function of displaying the sound rate or possible changes in the track temperature. Last but not least, we mention the possible use of these supplements in the future and in different sectors.
Určování období vzniku interpretace za pomoci metod parametrizace hudebního signálu
Král, Vítězslav ; Mucha, Ján (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti srovnávání zvukových nahrávek a implementovat vyhodnocovací systém pro určení období vzniku za pomoci metod parametrizace hudebního signálu. V první části této práce jsou popsány reprezentace, jakých hudba může nabývat. Dále je uveden průřez parametrů, které mohou být z hudebních nahrávek extrahovány a poskytují informaci o dynamice, tempu, barvě či časovém vývoji hudební nahrávky. V části druhé je popsán vyhodnocovací systém a jeho jednotlivé dílčí bloky. Vstupními daty pro tento vyhodnocovací systém je vytvořená databáze, čítající 56 zvukových nahrávek první věty Beethovenovy páté symfonie. Poslední kapitola je věnována shrnutí dosažených výsledků.
Porovnávání zvukových nahrávek za pomoci parametrů popisující barvu zvuku
Miklánek, Štěpán ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kiska, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výzkumem parametrů popisující nahrávky na základě barvy zvuku. Nejprve je popsán historický vývoj a novodobý přístup v oblasti Music Information Retrieval (MIR), poté je popsán postup při zpracovávání hudebního signálu a daná problematika je nastíněna jak z pohledu hudební teorie, tak z pohledu číslicového zpracování signálu. Následuje popis předzpracování signálu, tato část je důležitá z hlediska parametrizace hudebního signálu. V kapitole parametrizace jsou shrnuty poznatky o parametrech, které jsou běžně využívány při získávání informací z nahrávek, přičemž je kladen důraz zejména na parametry týkající se barvy zvuku. Je také představena databáze nahrávek k analýze a návrh vyhodnocovacího systému, který bude nahrávky analyzovat. Nakonec je představena individuální analýza parametrů, kterými jsou popisovány nahrávky na základě barvy zvuku.
Vyhledávání v hudebních signálech
Skála, František ; Szőke, Igor (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje přehled metod používaných v oblasti získávání informací z hudby, zejména pro účely vyhledávání hudebních nahrávek. Představeno je několik již existujících služeb, které se vyhledáváním a identifikací nahrávek zabývají, a jsou popsány jejich metody pro identifikaci nahrávky. Práce se dále zabývá možnými úpravami těchto postupů pro vyhledávání cover verzí písniček a pro možnost hledání na základě hlasem zadávaných vzorků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.