Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní gramotnost studentů středních škol a její rozvoj pomocí simulovaných soudů
Adámková, Klára ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Havel, Tomáš (oponent)
64 Abstrakt Obsahem této diplomové práce je popis pojmu právní gramotnosti, důležitosti jejího rozvoje především u mladých lidí, a simulovaných soudů jako jedné z metod jejího rozvíjení. Téma právní gramotnosti je společensky významným tématem, kterému není věnována v odborné literatuře dostatečná pozornost. Tato práce se proto snaží zmapovat dostupné prameny a popsat význam právní gramotnosti pro společnost i jednotlivce. Zvláštní pozornost je věnována právní gramotnosti mladých lidí, kteří mají z dlouhodobé perspektivy největší potenciál ovlivnit společnost. V rámci rozvíjení právní gramotnosti u této skupiny se jako jedna z metod používá simulovaný soud. Tato interaktivní metoda umožňuje studentům aktivně participovat na výuce a tím zvyšuje zájem studentů o probíranou látku. Tato práce se této metodě věnuje a na základě teoretických argumentů i empirických dat dochází k závěru, že tato metoda je pro rozvoj právní gramotnosti efektivní. Empirická data byla získána pomocí dotazníkového šetření mezi 240 středoškolskými studenty, kteří se zúčastnili simulovaného soudu v letech 2016 a 2017 v rámci programu Street Law na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Klíčová slova právní gramotnost, simulovaný soud Název diplomové práce Právní gramotnost studentů středních škol a její rozvoj pomocí simulovaných soudů

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.