Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika řešení soustav polynomiálních rovnic ve výuce matematiky
KÖNIGSMARKOVÁ, Soňa
Cílem práce je zmapovat současný stav v oblasti výuky a žákovských řešitelských strategií u polynomiálních rovnic a využití těchto soustav rovnic při řešení úloh na množiny bodů dané vlastnosti na různých typech škol a na základě toho navrhnout v odůvodněných případech obohacení výuky v této oblasti o metody odrážející současné trendy ve využití výpočetní techniky. Vzhledem k uvedenému cíli se autorka zaměřuje na současný stav výuky soustav polynomiálních rovnic z hlediska užívaných metod řešení na ZŠ, na SŠ a na fakultách připravujících matematiky, na řešení složitějších úloh, především úloh na množiny bodů vlastnosti budoucími učiteli matematiky a na potenciál systémů počítačové algebry pro zlepšení současného stavu. Práce je rozdělena na 9 kapitol, přičemž v prvních čtyřech kapitolách je odůvodněna aktuálnost tématu, je uveden historický vývoj řešení úloh na soustavy rovnic a především aktuální stav dané problematiky z pohledu postavení učiva ve vzdělávacích programech a výskytu příslušných úloh v učebnicích, přijímacích a maturitních zkouškách a v matematické olympiádě. Vzhledem k tématu práce jsou uvedeny ukázky řešení úloh elementárními metodami i metodami, které se opírají o teorii Gröbnerových bází a využití výpočetní techniky. Pátá kapitola vymezuje cíle práce, další tři kapitoly se věnují vlastnímu výzkumu na SŠ a VŠ, který se zabývá řešením soustav polynomiálních rovnic a řešením úloh na množiny bodů dané vlastnosti z hlediska volby metod řešení a výskytu chyb při jejich použití. V závěrečné kapitole jsou shrnuty výsledky výzkumu a uvedena některá doporučení pro výuku na střední škole i pro přípravu budoucích učitelů matematiky. Přílohy obsahují původní a na základě výzkumu upravený návrh učebního materiálu o metodách řešení soustav polynomiálních rovnic a řešení úloh na množiny bodů dané vlastnosti pro nadané studenty SŠ a studenty učitelství na VŠ.
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
BRŮŽKOVÁ, Nikola
Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny a zaměřuje se na to, jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, které jsou prostředkem všestranného rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze cílem. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu, které se věnuji ve své diplomové práci. V práci se zabývám problematikou a kritickými místy distanční i prezenční výuky geometrie. Tvořím interaktivní materiály, které by mohly pomoci studentům překonat tato kritická místa. V závěru práce pak přikládám získanou reflexi od učitelů a studentů, kteří s vytvořenými materiály pracovali.
Problémy žáků střední školy při řešení konstrukčních úloh
Dyntarová, Miroslava ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název práce: Problémy žák· střední školy při řešení konstrukčních úloh Autor: Miroslava Dyntarová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Michal Zamboj, Ph.D., katedra matematiky a didak- tiky matematiky Abstrakt: Cílem této diplomové práce je odhalit r·zné chyby a problémy, které mohou mít žáci středních škol s konstrukčními úlohami v trojúhelníku. Práce je pro pře- hlednost rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnujeme konstrukčním úlohám obecně, jejich r·zným metodám řešení i formálním postup·m, které doporučují středo- školské učebnice. Dále se soustředíme na množiny bod· dané vlastnosti (taktéž na ty, které jsou součástí středoškolského učiva), uvádíme jejich denice, základní vlastnosti a také úlohy, ve kterých se při řešení dané množiny bod· využívají. Naši práci jsme pro lepší porozumění jednotlivým množinám bod· i demonstrovaným úlohám dopl- nili o množství obrázk·, které autorka vytvořila v programu GeoGebra. Ve zbývající kapitole teoretické části se zabýváme představením r·zných problém· žák· při řešení konstrukčních úloh, které předpokládáme, že se během výzkumu u žák· projeví. Na ně jsme se při výzkumu soustředili. Přípravu výzkumu, jeho realizaci i analýzu sesbíra- ných dat popisujeme v praktické části. Provedli jsme výzkum s 10 žáky, kterým...
Množiny bodů dané vlastnosti na ZŠ
HARAZIMOVÁ, Tereza
Hlavním cílem této práce je vytvořit ucelený přehled matematických úloh zabývajících se množinami bodů daných vlastností. Uvedené příklady jsou řešené a rozdělené do sedmi podkapitol podle jejich zaměření. Práce by měla sloužit především jako inspirace pro učitele základních škol. Měla by být návodem, jak pomocí počítačových programů udělat výuku matematiky hravou a pro děti jistě zajímavější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.