Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Chyby v pravopisu a písemné varianty v českých italianismech
SRUBJANOVÁ, Adéla
Tématem této bakalářské práce jsou chyby v pravopisu a písemné varianty v českých italianismech. V teoretické části práce je ve stručnosti představena doba od Národního obrození do dnešní doby, dále je možné se dočíst o různých typech výpůjček, jejich dělení, druzích adaptace a chápání pojmu chyba. V praktické části jsou představeny nalezené varianty nově přicházejících italianismů do českého lexika podle autentických materiálů z gastronomické oblasti. U těchto výpůjček je provedena podrobná analýza zaměřující se na míru adaptace a četnost variant v korpusu SYN2010 a SYN2015. Dále jsou všechny varianty italianismů hledány v pěti vybraných slovnících zaměřených na český jazyk a v neposlední řadě je pod každou tabulkou popisek, v němž je komentář k chybným variantám.
Výzkum žákovského pojetí pravopisné problematiky na druhém stupni ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá výzkumem žákovského pojetí pravopisné problematiky, důležitostí a relevantností gramatických jevů a gramatické korektnosti v současné komunikaci u žáků na druhém stupni základních škol. Práce je členěna do tří oddílů. Teoretická část se zabývá samotným vymezením pojmu pravopis, pravopisnými principy a funkcemi, významem pravopisu a jeho druhy. Součástí teoretické části je pojednání o hlavních trendech a nejnovějších přístupech k pravopisu na druhém stupni základních škol. V této části je pozornost zaměřena na historii pravopisu na pravopisné nedostatky a rozbory chyb v současné škole, dále na vliv počítače pro pravopis a jeho edukační využití, na druhy pravopisných cvičení, jejich opravu a klasifikaci. Součástí je i průřez pravopisnou problematikou ve Slovenské republice a pravopisné problémy cizinců. Praktická část se zabývá analýzou teoretického učiva převedenou do praktických úkolů. Na základě vyhodnocení dotazníků jsou uvedeny nejčastější pravopisné chyby a postoj žáků k výuce pravopisu. Ze získaných a zpracovaných výsledků jsou ve třetí, praktické, části vypracovány metody pro motivaci žáků a pro celkové zvýšení efektivity výuky pravopisného učiva v prostředí sekundární školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.