Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sestrojení strunného nástroje s posunovatelnými pražci
Kotouček, Michal ; Buzzi, MgA Mario (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a sestrojení strunného nástroje s posunovatelnými pražci a vytvořením programu pro výpočet vzdáleností pražců pro různé ladící systémy. Teoretická část práce se zabývá různými druhy hudebních ladících systémů a popisuje způsob odvození několika ladění od běžně používaných po exotické a experimentální. Praktická část popisuje postup při výrobě nástroje, princip výpočtu vzdáleností pražců a testování přesnosti nastaveného ladění na nástroji.
Sestrojení strunného nástroje s posunovatelnými pražci
Kotouček, Michal ; Buzzi, MgA Mario (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a sestrojení strunného nástroje s posunovatelnými pražci a vytvořením programu pro výpočet vzdáleností pražců pro různé ladící systémy. Teoretická část práce se zabývá různými druhy hudebních ladících systémů a popisuje způsob odvození několika ladění od běžně používaných po exotické a experimentální. Praktická část popisuje postup při výrobě nástroje, princip výpočtu vzdáleností pražců a testování přesnosti nastaveného ladění na nástroji.
Autorská východiska pro uplatnění mikrotonality
Chudovský, Daniel ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o počinech různých autorů napříč 20. stoletím v oblasti mikrotonality a mikrointervaliky. Cílem práce je na základě studia autorských východisek A. Háby a jeho současníků poukázat na jiná řešení této techniky. V práci se pojednává o systémech ladění, které se přibližují co nejpřesvědčivější aplikaci mikrointervalů do melodicko-harmonického procesu komponování hudebních děl. Jádrem celé práce je autorská explikace tzv. centrální reaplikace, která staví na konkrétním přístupu k práci s mikrointervaly. Práce obsahuje analytický pohled na dvě skladby autora, ve kterých je uplatněna centrální reaplikace jako jedno z možných východisek k uplatnění mikrointervaliky v hudební kompozici. Cílem práce je definovat dva póly v uvažování o tomto tónovém prostoru a přinést tak alespoň částečnou rekontextualizaci v pohledu na mikrointervalovou hudbu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.