Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posuzování projektů výzkumu a vývoje z pohledu zákona o daních z příjmů
Kolářová, Magdalena ; Osladil, Petr (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením projektů výzkumu a vývoje z hlediska daní z příjmů v obchodní korporaci. Práce vymezuje legislativní úpravu předmětné problematiky. Na základě získaných poznatků je vytvořena metodická příručka, využitelná v obchodní korporaci při řešení projektů výzkumu a vývoje v souladu s daněmi z příjmů. Vytvořenou metodickou příručkou jsou v diplomové práci vyhodnoceny vybrané projekty výzkumu a vývoje v existující korporaci. V závěru diplomové práce jsou uvedeny modelové příklady situací, které mohou při realizaci projektů výzkumu a vývoje nastat a jejich finanční dopady pro korporaci.
Posuzování projektů výzkumu a vývoje z pohledu zákona o daních z příjmů
Kolářová, Magdalena ; Osladil, Petr (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením projektů výzkumu a vývoje z hlediska daní z příjmů v obchodní korporaci. Práce vymezuje legislativní úpravu předmětné problematiky. Na základě získaných poznatků je vytvořena metodická příručka, využitelná v obchodní korporaci při řešení projektů výzkumu a vývoje v souladu s daněmi z příjmů. Vytvořenou metodickou příručkou jsou v diplomové práci vyhodnoceny vybrané projekty výzkumu a vývoje v existující korporaci. V závěru diplomové práce jsou uvedeny modelové příklady situací, které mohou při realizaci projektů výzkumu a vývoje nastat a jejich finanční dopady pro korporaci.
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Problematika výkonu státního požárního dozoru na úseku zjišťování příčin vzniku požárů u případů výbuchů.
ŠÍDA, Miroslav
Jednou ze součástí výkonu státního požárního dozoru je vyšetřování příčin vzniku požárů (ZPP), jehož výkon se rovněž dotýká oblasti výbuchů. Tyto případy po vyšetřovateli vyžadují zcela specifické vědomosti. Úmyslem MV-GŘ HZS ČR je vytvoření aktualizovaného materiálu pro výkon ZPP, věnující se rovněž vyšetřování výbuchů. Jako zdroj informací byla vytipována i americká příručka NFPA 921. Mým cílem bylo shromáždit české i zahraniční materiály, zabývající se problematikou výbuchů, porovnat je s NFPA 921 a stanovit využitelnost těchto zdrojů pro připravovanou příručku. Výzkumnou otázkou pro mou práci bylo, zda jsou podmínky pro výkon ZPP a jeho postupy v případech výbuchů pro vyšetřovatele HZS ČR dostatečné. Současně jsem zpracovával údaje o případech výbuchů z programu Statistické sledování událostí/Zprávy o zásahu (SSU/ZOZ). Zpracované údaje vytvořily obraz vývoje těchto případů v ČR. Ze zpracování vyplynula tato zjištění: Počet výbuchů stoupá a dominantní oblastí výskytu výbuchů je oblast bydlení. Pro všechny oblasti výskytu je hlavní příčinou lidská nedbalost. Nejčastějším typem výbuchů jsou výbuchy plynu. Výbuchy par hořlavých kapalin jsou dominantní, co se týče počtu úmrtí. Při analýze českých příruček bylo zjištěno, že pozornost věnována problematice výbuchů, je minimální. Při komparaci českých materiálů s NFPA 921 byly zjištěny rozpory hlavně v hodnotách tabulek. Informace z NFPA 921 jsou po úpravě využitelné pro tvorbu připravované příručky. Při konfrontaci se statistickými výstupy však vystupují i nedostatky zpracování NFPA 921. Vyšetřovací postupy jsou zde zaměřeny hlavně na výbuchy značných plošných parametrů. Ty však v ČR nejsou časté a u menších výbuchů jsou jen omezeně využitelné. Zejména zde pak chybí konkrétní informace o nejčastějších příčinách, rizikových činnostech apod. NFPA 921 je tím, spolu s českými materiály, využitelná hlavně pro vytvoření obecného přehledu. Vzhledem k těmto skutečnostem jsem došel k závěru, že informační základna a s ní i podmínky potřebné pro výkon ZPP a jeho postupy, nejsou pro české vyšetřovatele HZS ČR dostatečné. K zaplnění této mezery byl vypracován text uvedený ve výsledkové části, který poslouží jako podklad pro vytvoření kapitoly připravované metodické příručky.
Česko-anglická výuková příručka k výuce regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ
KREJČÍ, Jana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření česko-anglické pracovní učebnice, která odpovídá platným zásadám vzdělávacích dokumentů (RVP ZV), moderním trendům ve výuce, snaží se o maximální zapojení mezipředmětových vazeb, hlavně anglického jazyka. K učebnici je vypracována metodická příručka pro učitele. Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro ZŠ i učebnice anglického jazyka. Pro představu o rozsahu učiva a aktuální výuce tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu i anglického jazyka na sledovaných školách.
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.