Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trávení volného času seniorů v rezidenčních zařízeních pro seniory
RYBANSKÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na trávení volného času seniorů v rezidenčních zařízeních pro seniory v Pardubickém kraji. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do sedmi základních okruhů: stáří a stárnutí, změny spojené se stářím, demografie stárnutí, ageismus, volný čas, volnočasové aktivity pro seniory v rezidenčních zařízeních a jejich význam a typy rezidenčních zařízení v České republice dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Cílem práce bylo zjistit, jaké aktivity jsou nabízeny a realizovány v rezidenčních zařízeních pro seniory a dále jak hodnotí pracovníci v oblasti sociálních služeb četnost a různorodost aktivizačních činností v jejich zařízení. Šetření kvantitativního charakteru ukázalo, že nejčastěji zastoupenými činnostmi jsou muzikoterapie, reminiscence a kognitivní trénink, avšak nejoblíbenějšími aktivitami jsou muzikoterapie, animoterapie a společné vaření. Naopak nejméně oblíbené jsou náboženství a sportovní činnosti. Dále bylo zjištěno, že aktivit je dle respondentů pro klienty dostatek a ve většině případů by nabídku nedoplňovali.
Volný čas jako prostor seberealizace i sebepřekročení jedinců v produktivním věku
ŠTĚPÁNKOVÁ, Václava
Diplomová práce se zabývá seberealizací a sebepřekročením jedinců vybraného období produktivního věku v prostoru jejich volného času. Teoretická část na základě odborné literatury popisuje funkce i faktory volného času a jeho vývoj od antiky po současnost, charakterizuje střední věk a jeho specifika z hlediska vývojové psychologie a dále se snaží o uchopení klíčových pojmů seberealizace a sebepřekročení. Praktická část práce se zabývá výzkumným šetřením preferencí volnočasových aktivit zaměstnaných jedinců ve střední dospělosti se zaměřením na seberealizaci a sebepřekročení. Popisuje použité metody v provedeném šetření, vyhodnocuje získaná data a na závěr výsledky výzkumu shrnuje.
Včelařství jako zájmová činnost a jeho podíl na osobnostní a sociální výchově dětí a mládeže
CAFOURKOVÁ, Marie
Práce se zaměřuje na včelařský kroužek jako na zájmovou činnost, která rozvíjí a prohlubuje nejen zájem v určité oblasti, ale zaměřuje se také na rozvoj osobnostních a sociálních schopností a dovedností potřebných jak pro budoucí včelařskou práci, tak pro řešení životních situací v profesním i osobním životě dětí a mládeže. Teoretická část práce popisuje pojmy potřebné pro porozumění dalšímu textu. Také se věnuje obecné charakteristice včelařských kroužků. Zdrojem těchto informací jsou dva dotazníky. Jeden rozeslaný vedoucím včelařských kroužků v roce 2011 (rozeslaný panem Oldřichem Suchoradským) a druhý o rok později rozeslaný autorkou této bakalářské práce. Poslední kapitola teoretické části a zároveň také poslední kapitola této bakalářské práce popisuje jednotnou strukturu ukázkových schůzek vybraného kroužku, které jsou rozepsány v přílohách. V praktické části (v jednotlivých přílohách) se autorka pokusila sestavit metodickou pomůcku pro vedoucí včelařských kroužků, jejímž hlavním tématem jsou základní schopnosti a dovednosti OSV (Osobnostní a sociální výchovy). Tento metodický materiál má dvě části. V první části jsou krátce popsány schopnosti a dovednosti, kterými se ukázkové schůzky zabývají. Druhá část se týká konkrétního zařazení jednotlivých schopností a dovedností do osnov včelařského kroužku. Jsou zde sestaveny ukázkové schůzky včelařského kroužku tak, aby docházelo jak k předáním včelařských znalostí a dovedností, tak také k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí. Hlavním cílem v použití těchto ukázkových schůzek je dosažení toho, aby kroužek včelařství svou činností prohluboval, doplňoval a pomáhal rozvíjet jednotlivé složky dětské osobnosti.
Volnočasová a spolková činnost pražských Židů od konce 19. století do roku 1939
HRONOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá pražskými Židy a jejich volným časem v období od konce 19. století do roku 1939. Zaměřuje se na spolkovou činnost a volnočasové aktivity organizované Židovskou náboženskou obcí v Praze a dalšími oficiálními židovskými organizacemi, které měly vliv na jednotlivé spolky. Jedná se především o ty, které se zaměřovaly na vzdělání, sociální práci, umění, sport a skauting. Práce ukazuje, čemu se věnovaly jednotlivé typy skupin a co organizovaly pro veřejnost. Autorka zároveň nastiňuje, které aspekty judaismu mohou ovlivňovat volný čas Židů a co o některých aktivitách vypovídá Tóra a Talmud. V závěru shrnuje specifika trávení volného času Židů žijících v první polovině 20. století v Praze a situaci hodnotí z pohledu náboženství a tradice.
INTEGRACE ROMŮ V RÁMCI VOLNÉHO ČASU JAKO PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ
BENDOVÁ, Renáta
Práce se zabývá problematikou integrace Romů do výchovně vzdělávacích procesů v rámci prevence sociálně patologických jevů. Poukazuje na problematiku, která souvisí s vyčleňováním minoritní romské komunity. Teoretická část se zabývá původem a historii Romů a jejich migrací v Evropě a na území České republiky. Charakterizuje identitu Romů a rozvoj pozitivní identity, která je důležitým faktorem pro integraci. Práce poukazuje na vhodně zvolené aktivity ve volném čase. Praktická část představuje projekt městské části Prahy 14, který se zabývá volnočasovými aktivitami pro neorganizované děti a mládež romského původu v rámci prevence sociálně patologických jevů.
Trávení volného času mládeže
BUŘIČOVÁ, Božena
Bakalářská práce na téma ? Trávení volného času mládeže ? se zaměřuje na problematiku trávení volného času dnešní mladé generace. V teoretické části jsou zmíněny otázky výchovy ve volném čase a pro volný čas a obecná terminologie vážící se k této problematice. Jsou zde rozpracovány pohledy na vazbu volného času s harmonickým rozvojem dítěte, kde by základem dobře tráveného času měla vždy být rodina, ze které si dítě přebírá vzory. Dalšími vlivy, které jsou zde zpracovány jsou důležitost volnočasových zařízení a pedagogů, kteří se volným časem dětí a mládeže zabývají. Poslední kapitola se věnuje problémovým otázkám využívání volného času, kde nekvalitní prožívání může mít negativní dopad na mladou generaci. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření vypracované pomocí dotazníku, kde je provedena analýza forem a způsobů trávení volného času. Cílem výzkumné části je vystihnout potenciální vývojové trendy v této oblasti u mládeže ve věku 13, 15, 17 a 19 let.
Možnosti uplatnění výtvarné tvořivosti v rámci environmentální výchovy
MOJCHEROVÁ, Veronika
Hlavním tématy bakalářské práce jsou environmentální výchova a výtvarná tvořivost. Teoretická část definuje výtvarnou tvořivost, popisuje její fáze, znaky a podstatu. Nastíněny jsou také její zásady a výzkum. Výtvarná tvořivost je v práci popisována v kontextu výtvarné výchovy. Zde je pozornost věnována zásadám ve výtvarné výchově, a to jak z hlediska didaktického, tak praktického. Dalšími tématy jsou také aplikace a cíle ve výtvarné výchově či závislost výtvarných činností na věku dítěte. Vzhledem k praktické části bylo též nutné popsat prostředí a funkce školní družiny a vztah výtvarné výchovy a děti prvního stupně. Dalším teoretickým okruhem je environmentální výchova, a to zejména problematika odpadů a jejich třídění. Analyzovaná témata výtvarná tvořivost, výtvarná výchova a environmentální výchova úzce souvisí s praktickou částí práce ? projektem, realizovaném ve školní družině na ZŠ Nové Hodějovice. Praktické provedení jednotlivých úkolů, vytvořených speciálně pro tuto práci, mělo pomoci dětem uvědomit si důležitost třídění odpadů a případně je přimět uvažovat o jejich alternativním využití ve volnočasových aktivitách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.