Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza financování vysokoškolského systému se zaměřením na Velkou Británii a implikacemi pro Českou republiku
Mindoš, Marián ; Montag, Josef (vedoucí práce) ; Horáková, Antonie (oponent)
Vzdělání je investicí do lidského kapitálu, která svému majiteli přináší výnosy. Studenti mají na kapitálovém trhu omezený přístup k půjčkám na financování svého studia. Důvodem je asymetrie informací a potřeba záruky při žádosti o půjčku, které brání vytvoření trhu se studentskými půjčkami. Vzdělání je proto financováno z veřejných zdrojů, které jsou ovšem omezené. Asymetrie informací, která brání vzniku trhu studentských půjček dala vzniknout trhu půjček kontingenčních, u kterých není potřeba ručení. Velká Británie je jednou ze zemí, která zavádí kombinovaný způsob financování vysokých škol na základě kontingenčních půjček, kdy hradí náklady studia jak veřejnost, tak studenti. Cílem práce je popsat a zanalyzovat výhody a nevýhody britského systému financování vysokých škol a zjistit zda je možné podobný systém zavést v České republice.
Komparace britského a australského vzdělávacího modelu
Priesolová, Martina ; Montag, Josef (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na investiční přístup financování vysokého školství, který je využit v australském a britském vzdělávacím systému. Práce hodnotí model financování založený na spoluúčasti studentů, kteří hradí náklady studia formou splátek z budoucího příjmu, jako vhodné nastavení financování vysokého školství. Tento model zároveň shledává jako inspirativní příklad financování pro Českou republiku a uvádí, co brání připravené reformě vysokého školství v uvedení do praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.