Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dobrovolnická činnost v Diakonii ČCE Klatovy zaměřená na osoby s mentálním postižením
SEJPKOVÁ, Zdeňka
Stručná charakteristika práce: V této práci jsem se pokusila vyjmenovat a definovat základní pojmy, které se týkají problematiky lidí s mentálním postižení. Cílem praktické části bylo provést předvýzkum, který měl vysledovat, motivační faktory, které přivedly studenty k dobrovolnické činnosti a zároveň sledovat jaký vliv může mít tato činnost na mladé lidi z řad studentů. Výzkumný vzorek tvořily studenti Střední školy zemědělské a potravinářské školy v Klatovech, kteří pravidelně docházejí za uživateli denního stacionáře. V kapitolách je také představena organizace Diakonie ČCE. Podrobná analýza dotazníků vyplněných dobrovolníky, kterou jsem vykonala, mi napomohla k pochopení motivačních faktorů, které studenty vedou k dobrovolnické činnosti a že je též velmi významně tato činnost pozitivně ovlivňuje. Studenti nabývají nové zkušenosti, znalosti a dovednosti. Cítí, že dělají dobrou věc a tato činnost je naplňuje. Získávají nový pohled na problematiku lidí s postižením. Za hlavní iniciativy v této oblasti mnozí z nich považují potřebu nového poznání, zvídavost a nové zážitky. Má bakalářská práce by mohla být pomocníkem v zamýšlení se nad integrací lidí s postižením. Možná by také mohla být oním důvodem, proč se zapojit do dobrovolnické činnosti a pomáhat lidem s mentálním postižením. Pojmy uvedené v teoretické části se mohou stát vodítkem, jak se ve stručnosti zorientovat v problematice mentálního postižením.
Výuka angličtiny pro lidi s mentálním postižením
NOVÁKOVÁ, Petra
Má diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka pro lidi s mentálním postižením. Teoretická část popisuje hlavní cíle projektu Vivace a seznamuje s Centrem sociálních služeb Empatie. Zabývám se zde popisem termínu mentální retardace, jednotlivými stupni mentální retardace, psychickými zvláštnostmi mentálně postižených jedinců a příčinami vzniku mentálního postižení. Další kapitoly jsou věnovány didaktickým metodám a zásadám, vhodným pro výuku mentálně postižených. Poslední kapitola se zabývá otázkou integrace. Praktická část detailně popisuje jednotlivé hodiny angličtiny a hodnotí jejich průběh. Cílem je popsat didaktické metody a zásady, vhodné pro práci s mentálně postiženými.
Problematika agresivního chování u lidí s mentálním postižením
LOJÍKOVÁ, Jitka
Mentální postižení dětí, mládeže i dospělých představuje závažný zdravotní i sociální problém. I když se v poslední době o mentálně postižených osobách stále více hovoří, naše znalosti o konkrétním životě takto postižených lidí jsou velmi malé nebo útržkovité. Lidé s mentálním postižením žijí v naší společnosti a na její péči bývají individuálně více či méně závislí. V úvodní části se zabývám problematikou lidí s mentálním postižením. Rozebírám jejich specifika, potřeby, četnost. Dále se dotýkám ústavní péče jako takové. V souvislosti se změnou zákona o sociálních službách, v rámci které byla zrušena klecová lůžka, jsou nuceni pracovníci hledat jiné způsoby při zvládání agresivního chováním u lidí s mentálním postižením. Pozornost je zaměřena také na agresivní chování a práva lidí s mentálním postižením z různých odvětví práva. Ne každý pracovník má komplexní právní povědomí, které se týká lidí s mentálním postižením. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy, příčiny a možnosti předcházení a zvládání agresivního chování ve skupině lidí s mentálním postižením. Zvolenou metodikou výzkumu pro naplnění cíle bylo využito strukturovaného rozhovoru s lidmi s mentálním postižením a dotazník s personálem, který pečuje o lidi s mentálním postižením.Zpracováním dat bylo zjištěno, že většina pracovníků se již setkala s projevy agresivního chování u lidí s mentálním postižením. Nejčastěji se vyskytuje agrese verbální a agrese fyzická. Potvrdilo se, že ve většině případů postačila použít opatření pro zabránění nebo odvrácení agresivního jednání, jak ukládá zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Pokud mají lidé zájmy, koníčky a jejich potřeby jsou naplněny, snižuje to riziko vzniku agresivního chování. Domnívám se, že agresi by bylo možné předcházet mimo jiné podporou přátelských mezilidských vtahů, emocionální podporou a spravedlivým přístupem ke všem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.