Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití regionálních objektů pro technické exkurze na 1. stupni ZŠ
NOVOTNÁ, Dominika
Diplomová práce je zaměřena na vybrané technické objekty Pelhřimovska, jež byly ztvárněny do exkurzí a uplatněny ve výuce na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se práce zabývá technickou výchovou a jejími cíli ve vzdělávání na 1. stupni ZŠ, aktivizačními výukovými metodami, jejich klasifikací a charakteristikou. Další část práce se zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, konkrétně vzdělávacími oblastmi Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce, jsou zde také charakterizované vybrané objekty Pelhřimovska. V praktické části práce byly vytvořeny konkrétní výukové materiály - exkurze, pro žáky na 1. stupni základního vzdělávání, část z nich byla se žáky ověřena prezenčně či distančně. Vzhledem k pandemické situaci proto nemohly být ověřeny všechny exkurze. v kapitole Přílohy jsou k nalezení pracovní listy k využití, jejich správné řešení a vypracované pracovní listy u exkurzí, jež byly ověřeny.
Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
KAŠPAROVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá tématem badatelsky orientované výuky technických témat na 1. stupni ZŠ. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat charakteristikou pojmů technika a technická výchova, další část bude zaměřena na nalezení prvků badatelského přístupu v RVP rámcově vzdělávací program, na což naváže popis BOV badatelsky orientovaná výuka a vymezení terminologie to úzce souvisí s rolí žáka a učitele v BOV, které budou rovněž rozpracovány v první části práce spolu s vymezením historických okolností vztahujících se k BOV. Dalším klíčovým tématem první části práce bude badatelsky orientovaná výuka v technickém vzdělávání. Na závěr teoretické části bude provedena analýza různých projektů a publikací, které se na badatelský přístup více zaměřují. Druhá část práce se zaměří na zkoumání konkrétních námětů hodin pro badatelsky orientovanou výuku, a to v podobě navržení šesti výukových námětů pro začlenění badatelsky orientované výuky do běžné výuky na 1. stupeň ZŠ. Všechny návrhy jsou obohaceny o celkovou přípravu hodin včetně fotodokumentace jejich postupů a návodů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.