Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji hudebnosti u dětí mladšího školního věku
Bukačová, Monika ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem hudebnosti a hudebně pohybových činností v mladším školním věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část seznamuje čtenáře charakteristikou mladšího školního věku a se somaticko-fyziologickými, psychickými a sociálními charakteristikami tohoto období. Dále popisuje prostředky, které mají vliv na hudebnost dítěte. V této práci jsou vyjmenovány základní hudebně-pohybové činnosti a jejich důležité aspekty, závěr této části je orientován na odborné publikace se zaměřením na klavírní hru, kde autoři ve svých dílech využívají pohybové prvky nebo hudebně-pohybové aktivity k přímému zlepšení vlivu hry na klavír. Praktická část vychází z teoretických poznatků. Zvolili jsme pedagogický experiment s technikou jedné skupiny a k tomuto záměru jsme využili klavírní skladby. Problematika kvalitativního výzkumu je zaměřena na propojení klavírní hry s hudebně-pohybovou činností. Ve výzkumu jsou popsány cíle, výzkumné metody, předmět a jeho organizace. Pro děti byl vypracován vlastní tematický program s názvem Cestování s Malým princem, který popisuje metodické kroky podporující vyjádření obsahu hudby a pochopení určité problematiky. Výsledky byly zapisovány do tabulek. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, hudebnost, hudební dovednosti, hudebně-pohybové činnosti,...
Rozvoj rytmického cítění prostřednictvím hudebně pohybových cvičení u gymnastek mladšího školního věku
Kašparová, Alena ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Charakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.