Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavír
Trnčíková, Barbora ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona Costeho
Klárová, Magdaléna ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.
Hobojová tvorba českých skladatelů v 18. století
Vávrová, Jarmila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Tato práce se zabývá hobojovou tvorbou českých skladatelů 18. století. Jejím cílem je uvést skladatele i jejich díla do širšího povědomí, neboť mnohá byla zapomenuta. Zaměřila jsem se na hobojové koncerty, sonáty, kvartety a okrajově komorní skladby napsané pro hoboj či jeho příbuzné nástroje. K tomu jsem využila všechny dostupné prostředky: literaturu, internet, nahrávky a notové materiály. Práce zahrnuje také rozbor Koncertu Es dur pro anglický roh a orchestr, který byl inspirací k napsání této práce. Nelze se obejít bez nástinu doby a politické situace, neboť její vliv na tehdejší hudebníky byl často velmi významný. Řeší též otázku jejich časté emigrace do zahraničí i to, proč byli čeští skladatelé takovým přínosem pro vývoj evropského raného klasicismu. Vytkla jsem si za cíl vytvořit nejen přehled o hobojové tvorbě těchto autorů, ale stručnými životopisy zobrazit i jejich osobnosti. Při studiu materiálů jsem postupně dospěla k poznání, že mnohá díla jsou skutečně velmi hodnotná a – dle mého názoru – neprávem opomíjená.
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Moťková, Kamila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Disertační práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemným prolínáním a pěti stylistickými etapami, do kterých sám autor svá díla rozdělil. Na ni navazuje kapitola přibližující Yunův nejvýraznější inspirační prvek - filozofii taoismu. Skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur, popisuje kapitola čtvrtá. V podkapitole lze nahlédnout do některých skladatelových kompozičních postupů a zmiňuje se v ní také postoj posluchačů k jeho tvorbě. Poslední kapitola obsahuje rozbor osmi skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Inventionen, Rondell, Images, Quartett pro hoboj a smyčce, Bläserquintett a Bläseroktett.
Problematika výuky hoboje u začátečníků na ZUŠ
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku výuky hoboje u začátečníků na základní umělecké škole. Mým cílem bylo shrnout a pomoci s řešením problémů při výuce. Tato práce by mohla sloužit i jako metodika pro začínajícího učitele. Hlavním zdrojem informací byly zkušenosti mé a jiných pedagogů z vyučovací praxe. V jednotlivých kapitolách jsem se zaměřila na výběr žáka, vhodný věk ke hře, předpoklady, správnou dechovou techniku a dechová cvičení, nátisk, strojek pro začátečníky, problematiku nástrojů a jejich půjčení nebo koupi. Dále potíže přicházející s postupnou technickou vyspělostí, a přechod z automatického systému nástroje na poloautomatický. Zmiňuji zde nástrojové školy, etudy nebo přednesy u nás dostupné a vhodné k výuce. Zařadila jsem kapitolu o domácím cvičení, výrazových prostředcích, trémě, motivaci, hře zpaměti a v orchestrech nebo komorních seskupeních či o soutěžích. Součástí práce je dotazník pro učitele ZUŠ, z kterého jsem udělala závěry.
Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj
Trojanová, Iveta ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Kozáková, Kamila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; MIHULE, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.