Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dějiny ruzyňské školy v letech 1922-1948
ŠVARCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
K historii Základní školy v Kamýku nad Vltavou
KRAJSKÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá popisem historického vývoje školství a školní budovy v obci Kamýk nad Vltavou. Cílem práce je podat přehled o důležitých etapách v historii školství v obci Kamýk nad Vltavou, včetně proměn, kterými škola prošla v posledních desetiletích. Konkrétně se zaměřuje na počátky vzdělávání žáků s mentálním postižením, více vadami a autismem ve speciálních třídách této školy, které zde vznikly vedle běžných tříd. Informace o daném tématu jsou vhodně doplněny o rozhovory s pamětníky tohoto vzdělávání. Mapován je také vývoj školy v době mé povinné školní docházky. Součástí je projekt Cesta k inkluzi.
Historie 1. ZŠ T. G. Masaryka v Milevsku v letech 1937-1953
MÜLLEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá historií vzdělávání ve městě Milevsko v letech 1937-1953, především zaměřenou na 1. ZŠ T. G. Masaryka. První a druhá kapitola se zabývá historií města a vzdělávání v Milevsku. Třetí a čtvrtá kapitola popisují život na základní škole v předválečném, válečném a poválečném období. Práce popisuje učitelský sbor a ředitele, kteří v těchto letech na škole působili. Dále se zabývá žáky a školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také popsány důležité události, které ovlivnily chod školy. Dalšími popisovanými aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní akce vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních a obecních kronik.
Dějiny obecné školy Zliv v letech 1889 až 1945
KLÍMA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami obecné školy Zliv v letech 1889-1945. Úvodní část práce je zaměřena na dějiny města a vzdělanosti v něm. Z důvodu rozsáhlosti tohoto tématu se práce zaměřuje pouze na obecnou školu ve Zlivi. Její jádro tvoří dvě kapitoly, které jsou podrobně zaměřeny na život na obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří ve sledovaném období ve škole působili. Dále se zabývá žáky a jejich školní výukou v daném časovém úseku. Jsou sem rovněž zahrnuty důležité události, které ovlivnily činnost školy. Posledními tématy, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní události a oslavy. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Historie vzdělávání v Bernarticích v letech 1894-1945
ČERNÝ, Patrik
Práce se zabývá historií vzdělávání v obci Bernartice mezi léty 1894-1945. Popisuje v pěti kapitolách vývoj školství v obci a vznik nových škol s přihlédnutím k mimořádným událostem. Práce nás v první kapitole seznámí s obecnou historií obce od jejího prvního osídlení do roku 1945 a v této kapitole také mapuje historii vzdělávání od prvních zmínek do roku 1894. Následují kapitoly, které jsou děleny podle dějinných událostí. Všechny kapitoly jsou členěny na stejné podkapitoly, které se zabývají učiteli, žáky, mimoškolními aktivitami, mimořádnými událostmi a válkami. Práce nabízí chronologický přehled vývoje bernartického vzdělávání.
Jak se promítla komunistická ideologie do vzdělávání v základní škole v Sepekově (1948-1989)?
NOVOTNÁ, Lucie
Tato diplomová práce zachycuje vývoj a proměny základní školy v obci Sepekov v období 1948-1989, kdy bylo československé školství pod vlivem komunistické ideologie. Popisuje změny ve školském systému celorepublikového charakteru a jejich konkrétní dopad na fungování místní školy. První kapitola se stručně zabývá školstvím do roku 1948. Další čtyři kapitoly dělí podle legislativních změn ve školství v průběhu komunismu. Tímto je vytvořen komplexní obraz popsaného období.
Dějiny vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945 - 1989
LHOTKA, Karel
Diplomová práce se zabývá dějinami vzdělávání v Kynšperku nad Ohří v letech 1945-1989. První kapitola popisuje české vzdělávání po roce 1945. Druhá kapitola popisuje město Kynšperk nad Ohří v historickém kontextu. Třetí kapitola stručně nastiňuje vývoj kynšperského vzdělávání před rokem 1945. Čtvrtá kapitola se věnuje kynšperskému vzdělávání v letech 1945-1989. Práce se také zaměřuje na dopad politických a historických událostí na vzdělávání ve městě.
Dějiny vzdělávání v Domažlicích v letech 1945 - 1968
KŮSTKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá dějinným vývojem vzdělávání v Domažlicích v letech 1945-1968. Práce je rozvržena do pěti kapitol, které na sebe vzájemně navazují. Zpočátku se věnuji školské legislativě, která měla také vliv na vývoj školské soustavy. Následně je nastíněna stručná historie města a jeho školství od druhé světové války do roku 1968, které nám slouží k dotvoření obecného pohledu na toto téma. Další kapitola se již zabývá základním školstvím, kde je věnována pozornost konkrétním školám. Zde je zmapován vývoj budov škol, učitelský sbor, žáci a jejich školní výuka, ale také důležité události, které určitým způsobem zasáhly do života školy. Poslední část práce je zaměřena na mimoškolní vzdělávání, a to zejména na vývoj hudební školy, která je zařazena také do školské soustavy.
Učitelské ústavy v Českých Budějovicích od vzniku ČSR do roku 1946
HRUŠKOVÁ, Zuzana
Předložená diplomová práce se zabývá učitelskými ústavy v Českých Budějovicích v letech 1918-1946. Tato práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historickou dobu zkoumaného období, dějiny školství a historii vzdělávání učitelů. V této době se v Českých Budějovicích nacházely čtyři učitelské ústavy zaměřené na všeobecné vzdělávání: český učitelský ústav, německý učitelský ústav, ženský učitelský ústav Kongregace sester Nejsvětější Svátosti a ženský učitelský ústav Kongregace Školských sester de Notre Dame v domě U Sv. Josefa. V této práci jsou popsány jednotlivé učitelské ústavy, kdy vznikly, kde se nacházely a jak ve zkoumaném období fungovaly. Z historie učitelského ústavu v domě U Sv. Josefa se nedochovaly kroniky ani výkazy, proto se k tomuto ústavu nenachází tolik informací. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na porovnání průběhu běžného školního roku na učitelských ústavech a také na průběh školních let 1918/1919 a 1938/1939. Z historického hlediska jsou to důležité mezníky v dějinách a práce popisuje, zda se tyto události na ústavech nějak projevily. Dále jsou uvedeny počty studentů a studentek na učitelských ústavech ze zkoumaného období. Údaje jsou u každého učitelského ústavu graficky znázorněny a blíže popsány. Poté jsou informace shrnuty, porovnány vzájemně a graficky znázorněny.
Školní fase z Třeboňska v 1. pol. 19. století
PAĎOURKOVÁ, Jindřiška
Bakalářská práce je vědeckou edicí školních fasí šesti triviálních škol třeboňského děkanátu v rozsahu let 1812 {--} 1866, a to škol v Branné, Břilicích, Lužnici, Mladošovicích, Staré Hlíně a Třeboni. Podkladem pro práci se staly fase z fondu Školní fase 1772 {--} 1869, uložené v Národním archivu v Praze a literatura týkající se dějin školství a dějin státní správy. Školní fase byly v Čechách vyhotovány nepřetržitě od roku 1772 do roku 1869, kdy skončil církevní dohled nad školami. Učitelé v nich kromě jednotlivých svých příjmů vykazovali i všechny školou povinné děti, které ke škole náležely. Úvodní studie je tvořena pěti kapitolami. První kapitola mapuje dnešní stav dochování pramene. Druhá kapitola vysvětluje správní situaci v Čechách v 1. polovině 19. století tak, aby byl vznik školních fasí zasazen do kontextu jednotlivých institucí školské správy. Třetí kapitola se snaží krátce přiblížit materiální zabezpečení učitele ve sledovaném období. Čtvrtá a pátá kapitola již věnuje pozornost editovanému souboru fasí třeboňského správního obvodu, a to diplomatickému a obsahovému rozboru formulářů fasí a jejich změnám v průběhu 1. poloviny 19. století. V závěru studie jsou načtrtnuty možnosti práce se školními fasemi jako s historickým pramenem. Přílohou bakalářské práce je edice fasí, která byla vytvořena tak, aby co nejvěrněji odpovídala své originální předloze. Součástí příloh je ediční poznámka s vysvětlením druhu edice a zásad editování dokumentu, edice školních fasí, seznam zkratek, místní a jmenný rejstřík a obrazové přílohy s ukázkami fasí a také části připojovaných pečetí a razítek.v

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.