|
Globální ekonomičtí lídři a firemní kultura v 21. století
Vaněk, Patrik
Diplomová práce zkoumá, které světové regiony budou mít významný vliv na vývoj firemní a manažerské kultury (FMK) velkých mezinárodních společností (MNS) během 21. století. Pro predikování vývoje množství MNS byl vytvořen model zohledňující očekávaný vývoj významnosti ekonomik a očekávaný vývoj velikosti domácích trhů. Množství MNS bylo na základě předpokladu, že lze státy s obdobnými kulturními rysy seskupovat do kulturních shluků, sečteno. Výsledky práce naznačují, že v průběhu první poloviny 21. století lze očekávat oslabující vliv anglosaského shluku a zároveň posilování vlivu konfuciánského. Tento trend lze očekávat i v druhé polovině století. Predikce navíc naznačují možný výrazný nárůst vlivu jihoasijského shluku z důvodu očekávaného rozvoje Indie. Vliv zemí germánského, latinskoevropského a nordického shluku bude pravděpodobně pouze doplňkový. U ostatních shluků se významný vliv na globální úrovni neočekává.
|
|
Vliv pracovního prostředí na zaměstnance ve společnosti RABBIT Trhový Štěpánov, a.s.
Janková, Adéla
Janková, A. Vliv pracovního prostředí na zaměstnance ve společnosti RABBIT Tr-hový Štěpánov a.s. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Cílem bakalářské práce je prozkoumat a zhodnotit pracovní prostředí ve společ-nosti RABBIT Trhový Štěpánov a.s., provoz Jevíčko. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje pracovní prostředí, ergonomii, fyzické pracovní podmínky, motivaci, stres a firemní kulturu. Druhá část této práce je zaměřena na zhodnocení tamějšího pracovního prostředí, následně navržení doporučení pro jeho zlepšení na základě provedeného výzkumu.
|
| |
| |
|
Firemní komunikace v česko-německém prostředí
Strejčková, Eliška
Cílem bakalářské práce je zjištění komunikačních bariér mezi německou firmou ISOWA, GmbH a českou firmou ISOBAST, s. r. o. a návrh zlepšení vzájemné komunikace s ohledem na interkulturní rozdíly. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Součástí praktické části jsou rozhovory s českými a německými respondenty, na jejichž základě jsou vytvořeny doporučení a konkrétní návrhy.
|
|
Řízení společenské odpovědnosti ve společnosti Česká spořitelna, a.s.
Semrádová, Iveta
Semrádová, I. Řízení společenské odpovědnosti v České spořitelně a.s. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností v České spořitelně, která se prezentuje a je společensky odpovědná. Cílem práce je dle vybrané metodiky měření zodpovědět klíčové otázky ze všech tří CSR oblastí a určit v jaké úrovni se společnost nachází a jaký postoj k jednotlivým oblastem zaujímá. Výsledky jsou určeny nejen pro veřejnost a klienty České spořitelny, ale zejména pro společnost jako takovou, která si díky této metodice prověří své slabé a silné stránky z hlediska naplňování CSR. V závěru práce jsou navržena různá doporučení pro jednotlivé oblasti společenské odpovědnosti, například pro sociální oblast - pří-spěvek na členství ve spolku Rekola.
|
|
Interaktivní komunikace v příspěvkové organizaci
Svoboda, Filip
Bakalářská práce se zabývá vnitropodnikovou komunikací, interpersonálními vztahy, firemní kulturou a motivací k práci. V praktické části byly porovnány teoretické poznatky s výsledky kvantitativního (dotazníkového) šetření, které proběhlo v brněnské pobočce příspěvkové organizace Český hydrometeorologický ústav.
|
| |
|
Role interného marketingu vo firemnej kultúre
Sieklová, Zuzana
Sieklová, Z. Role interního marketingu v podnikové kultuře. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Bakalářská práce pojednává o roli interního marketingu v podnikové kultuře. Teoretická část identifikuje prvky podnikové kultury a také faktory ovlivňující interní marketing a marketingovou komunikaci. Podle postupů uvedených v metodické části je vytvořena analýza trhu v České republice, analýza sekundárních dat poskytnutých společnostmi Accace Outsourcing s.r.o. a Socio-Rating Institute a.s. a analýza primárních dat získaných dotazníkovým šetřením. V části doporučení jsou uvedeny návrhy na zlepšení komunikace se zaměstnanci a dalšími zájmovými skupinami společnosti a změny sloužící k posílení firemní kultury a popularity zaměstnavatele. Hlavním doporučením pro podniky je zvýšení přítomnosti důvěry, která podporuje firemní kulturu a zefektivňuje interní komunikaci.
|
|
Image a identita FRRMS MENDELU v Brně: Vývoj mezi lety 2015 - 2020
Matyášová, Eliška
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým ukotvením image a identity v univerzitním prostřední konkrétní instituce Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií Mendelovy univerzity v Brně. Cílem práce je analyzovat image a identitu této instituce a závěry šetření porovnat s výsledky ze stejného výzkumu z roku 2015. Na základě těchto výsledků navrhnout doporučení s cílem zlepšení organizačních procesů ovlivňujících image a identitu vnímanou zkoumanými stakeholdery.
|