|
Rok v ekoškolce
FILKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Rok v ekoškolce hodnotí význam ekologické výchovy pro výuku předškolních dětí. Komplexně informuje možné zájemce o realizaci ekologické výchovy v mateřské škole. Formou rešerže představuje ekologické mateřské školy v České republice a zapojení environmentální výchovy do vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zhodnocení vypracovaného celoročního programu environmentální výchovy pro třídu MŠ.
|
|
Rozvoj smyslového vnímání předškolních dětí v rámci environmentální výchovy
KADLECOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpracováním informací o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí environmentální výchovy. Teoretická část obsahuje zařazení environmentální výchovy v obsahu vzdělávání a smyslový vývoj. U každého smyslu jsou krátce uvedeny jeho funkce, nejčastější poruchy a cvičení k jeho posilování. V praktické části jsou navrženy příklady činností smyslové a environmentální výchovy,vhodné pro tvorbu programů v mateřských školách. V poslední části práce jsou rozpracované a vyhodnocené dva integrované bloky.
|
|
Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v MŠ
POKORNÁ, Lucie
ANOTACE: Pokorná, L.: Ekologická výchova v mateřské škole Lesní zvířata jako modelové taxony v ekologické výchově v mateřské škole. Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na bližší seznámení se životem lesních zvířátek. Tato nabídka byla rozpracována do dvanácti integrovaných bloků spojených motivační pohádkou Kubík a kamarádi z lesa. Šest z těchto bloků bylo vyzkoušeno a na základě jejich výsledků se připravuje i realizace zbylých šesti. K tématům byly navrženy pracovní a grafomotorické listy pro děti předškolního věku.
|
| |
|
Environmentální výchova a její aplikace formou ekovýchovných programů
ŠIMÁK, Luboš
Práce se zabývá environmentální výchovou a je zaměřena na střediska ekologické výchovy. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se environmentální výchovy a jejího významu pro dnešní společnost. Dále jsou uvedeny jednotlivé směry a nejčastěji používané metody ve střediscích ekologické výchovy nejen při ekovýchovných programech. Praktická část představuje ekocentrum Šípek v Českém Krumlově, kde se uplatňuje environmentální vzdělávání, výchova a osvěta hlavně formou ekovýchovných programů pro mateřské, základní i střední školy. Během programů jsou využívány metody jednotlivých směrů environmentální výchovy, které spojuje společný cíl.
|
|
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
JÄGEROVÁ, Jitka
Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je naznačeno, že udržitelný rozvoj a jeho souvztažnost mezi ekologickým, sociálním, ekonomický i etickým zřetelem má pro environmentální vzdělávání a výchovu budoucnost.
|
|
Vztah člověka k přírodě, ekologická výchova a její realizace na pobytových akcích (projekt)
ČAPKOVÁ, Kristýna
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří dvě hlavní témata: vztah člověka k přírodě, kde se zabývám jeho charakteristikami, vývojem v historii a vlivem bezprostředního kontaktu s přírodu ve vývoji jedince, dále uvádím vybrané pohledy na současný stav světa a hodnoty pro dlouhodobě udržitelný rozvoj. Druhá část je věnována ekologické výchově, jejím základním východiskům a cílům a uvádí principy účinné ekologické výchovy. Praktickou částí je projekt pobytové akce s ekovýchovnou celotáborovou hrou na téma {\clqq}Katastrofa``.
|
|
Tvořivé proměny odpadových materiálů v mateřské škole
REITHAROVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá využitím odpadového materiálu v mateřské škole na základě prožitku, manipulaci a experimentu. Skládá se ze tří částí. Z teoretické části, praktické části a přílohy. V teoretické části se budu zabývat druhy odpadových materiálů, jejich popisem a ekologií jako výchovou v předškolním věku.V praktické části budu vycházet z metodických postupů založených na prožitkové hře a manipulaci s odpadovým materiálem. Metodické postupy vychází z každodenního tématu v mateřské škole.
|
|
Školní zahrady (Prostor a skladba zahrady mateřské školy na panelovém sídlišti)
TONCAROVÁ, Marie
Tato bakalářská práce {\clq}qŠkolní zahrady`` je zaměřena na problematiku vhodného vybavení školních zahrad pro děti předškolního věku. Vystihuje potřebu a důležitost školních zahrad, jak pro děti, tak i pro okolí lidí, kteří bydlí v její blízkosti. Je zde uvedeno naplňování Rámcově vzdělávacího programu při pobytu venku. V praktické části je využita dotazníková metoda pro sestavení návrhu ideální zahrady.
|
| |