Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika a prevence poruch učení u dětí na základní škole
PŘÁSTKOVÁ, Renáta
Tato diplomová práce se už dle názvu zabývá problematikou a prevencí poruch učení u dětí na základní škole. Pro zpracování tohoto tématu jsem se rozhodla na základě zkušeností s bakalářskou prací, ve které jsem se též věnovala poruchám učení, ale obecněji. Hlavním cílem je poskytnout čtenáři dostatek informací o této problematice a nabídnout praktická řešení k prevenci a nápravě. V první části jsou teoreticky popsány veškeré poruchy, jejich diagnostika, reedukace a prevence. Dále jsou zde kapitoly věnované přístupu ke vzdělání, spolupráci rodiny a školy a poradenskému systému. Druhá část vychází z praktického výzkumu, pro který byla navržena speciální pomůcka, jež by měla sloužit k prevenci a minimalizaci poruch. Tato pomůcka byla aplikována v praxi na základě kvalitativního výzkumu metodou standardizovaného pozorování. V závěru práce jsou zpracovány výsledky výzkumu.
Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.
MONSPORTOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u dětí na ZŠ a individuálním vzdělávacím plánem těchto žáků. cílem práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a učitelů na individuální vzdělávací plán. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, jejich vlivem na život dítěte a dále se zabývá individuálním vzdělávacím plánem žáku s poruchami učení. K naplnění výzkumných cílů je použita výzkumná metoda dotazování, technika dotazníku.
Specifické poruchy učení u žáků 2. stupně základní školy
PŘÁSTKOVÁ, Renáta
Ve své bakalářské práci bych se ráda zaměřila na specifické poruchy učení, a to konkrétně u žáků 2. stupně základní školy. V první části bych chtěla přiblížit popis jednotlivých poruch, jejich diagnostiku a reedukaci. Další část je věnována popisu přístupů ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Poslední část vychází z praktického výzkumu a jeho závěrečného vyhodnocení. (Např. kolik dětí trpí těmito poruchami, jak moc je jim hodina přizpůsobována, do jaké míry jsou tyto děti zohledňovány atd.)
Diagnostika možných obtíží při čtení u dětí předškolního věku
CIRHANOVÁ, Radka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí předškolního věku se zaměřením na rizika čtení a psaní. Teoretická část popisuje problematiku vývoje dítěte předškolního věku a problematiku dětí se specifickými poruchami učení. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, zaměřeného na možnost využití testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. V závěru práce jsou zhodnoceny získané výsledky.
Reedukace specifických poruch učení formou kroužku na ZŠ
MIKEŠOVÁ, Iva
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení u žáků prvního stupně základní školy, na reedukační péči, která probíhá ve škole pod vedením pedagogů. Zabývá se organizací a nápní kroužku reedukace na Základní škole Vodňanská v Prachaticích. Zachycuje, do jaké míry došlo ke zlepšení nedostatečně rozvinutých poznávacích a motorických oblastí u žáků, kteří docházejí do tohoto kroužku. Zjišťuje efektivitu kroužku reedukace.
Dítě se specifickou poruchou učení na 1.stupni ZŠ. Úkoly učitele při komplexním řešení problémů SPU.
PILEČKOVÁ, Irena
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení. Vymezuje základní pojmy a definice, které se této oblasti týkají. Záměrem je zjistit, čím vším si děti se specifickými poruchami učení procházejí a jaké metody volíme při péči o ně, abychom jim pomohli v raném věku i dále se zapojovat do běžného života. Součástí této práce jsou i možnosti pomoci ze strany rodičů a institucí a jejich propojení s péčí učitelů. V dotazníkovém šetření je zjišťováno, zda jsou učitelé 1. stupně základních škol, ale také rodiče dostatečně informováni o SPU a zdali dokážou žáky s těmito poruchami rozpoznat a pomocí různých metod, postupů a dovedností také s nimi pracovat.
Specifické vývojové poruchy učení a využití speciálních pomůcek
LEMBERGEROVÁ, Petra
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení a využití speciálních pomůcek. Je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována základní charakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení - dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyskalkulii. Zaměřuji na jejich diagnostiku a nápravu, na metody jak s dětmi se SPU pracovat, jaké speciální pomůcky používat a jaké jsou možnosti integrace. Dále se snažím se rozebrat vnitřní a vnější podmínky a specifika vývoje dítěte na 1. stupni ZŠ, které mají vliv na jeho formování osobnosti. V praktické části rozebírám současný stav třech dětí se SPU, rozebírám jejich současný stav a zamýšlím se nad možnostmi reedukace. Cílem je zjistit dotazníkovým šetřením používané pomůcky při práci s dětmi, které mají specifickou poruchu učení.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Možnosti práce pedagoga s žáky mladšího školního věku se specifickými vývojovými poruchami učení se zaměřením na dysgrafii
KOPRNOVÁ, Petra
Práce se zabývá specifickými vývojovými poruchami učení mladšího školního věku. Převážně se jedná o teoretické zpracování této problematiky. Problematika začíná definicemi základních pojmů, přes klasifikaci, charakteristiku mladšího školního věku, až po specifické poruchy učení u žáků mladšího školního věku. Jde o specifikaci příčin a projevu poruch učení. Práce se zabývá elementárními poruchami psaní {--} dysgrafií, její diagnostikou, specifickými znaky a možnostmi nápravy. V závěru práce se uvádí praktické využití poznatků, které jsou aplikované na konkrétním příkladu. Je možné je využít pro jednotlivce i skupinu ve školní třídě.
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
MEDOVÁ, Michaela
Teoretická část diplomové práce nastiňuje problematiku specifických poruch učení a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Vymezuje jednotlivé pojmy, popisuje projevy, etiologii a diagnostiku poruch učení. Podrobněji se poté zabývá reedukací dyslexie. Praktická část obsahuje pomůcky pro žáky postižené specifickými poruchami učení na Český jazyk v 5. ročníku, 1. pololetí. Jedná se o pracovní listy a kartičky tvořené k učivu daného období. Uvedeny jsou také metodické návody, které vytvořenou pomůcku charakterizují a nabízejí její využití při vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.