Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kresba lidské postavy u chlapců a dívek v mladším školním věku
KARBANOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teorii je představen mladší školní věk a jednotlivé oblasti vývoje dítěte v tomto období jako je kognice, percepce, emoční a sociální vývoj, vývoj řeči, ale také morální vývoj, sebepojetí, sebevědomí, sebehodnocení. Hlouběji je dále popsán vývoj kresby jako takové, její význam a pohledy na ní od různých autorů. Také je popsán vývoj dětské kresby od nejútlejšího věku až po 4. třídu a dále. Praktická část je provedena formou smíšeného výzkumu, kdy autorka popisuje rozdíly v kresbě chlapců a dívek ze 4. tříd základní škol prostřednictvím stanovených kritérií. Tato cílová skupina byla zvolena díky její snadné dostupnosti. Praktická část popisuje výzkumný vzorek, cíle výzkumu, výzkumné otázky a blíže specifikuje kritéria, která si autorka sama určila a pomocí nichž zjišťuje odpovědi na tyto celkem čtyři výzkumné otázky. Dále praktická část popisuje průběh výzkumu a jeho výsledky. V závěru práce jsou shrnuté výsledky a polemika nad nimi.
Téma rodiny ve výtvarné produkci dětí s rozdílným rodinným zázemím
ČERNÁ, Lucie
Diplomová práce pojednává o výtvarném ztvárnění rodiny jedinci ve věku od tří do patnácti let, kteří vyrůstají v odlišném rodinném prostředí. Studie je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou psychického a výtvarného vývoje subjektu s přihlédnutím ke kresbě lidské figury, rodiny a koloritu dětské kresby. Dále usiluje o obecnou definici rodiny a seznamuje nás s jejími funkcemi. Také se věnuje duševním potřebám dítěte a rizikům nastávajícím při jejich dlouhodobém neuspokojování. Praktická část je zaměřena na analýzu kresby z hlediska její obsahové a formální stránky; snaží se o hodnocení a porovnání stylů zobrazení daného tématu mezi cílovými skupinami a zároveň sleduje úroveň jejich výtvarného projevu.
Využití diagnostických metod při posuzování školní zralosti
STAŇKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je využívání diagnostických metod při posuzování školní zralosti. V teoretické části jsem vymezila pojem školní zralost, školní připravenost a znaky školní zralosti. Dále tato práce obsahuje určení pojmu odklad školní docházky. Porovnala jsem psychologické posuzování v pedagogicko-psychologické poradně a mateřských škol. Nabídla jsem přehled užívaných diagnostických metod a jednotlivě metody charakterizovala. V závěru jsme zhodnotila využívání nejčastějších jednotlivých diagnostických metod. V praktické části bylo mým úkolem zjistit používání jednotlivých diagnostických metod při posuzování školní zralosti. Výzkum probíhal formou dotazníku v regionu Jižních Čech. Dotazníkové šeření bylo v případě potřeby doplněno rozhovorem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.