Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nestandardní dítě v předškolním a školním vzdělávání
KAPRÁLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá zařazováním a vzděláváním dětí s poruchami autistického spektra a dětí nadaných do běžného školského systému. Teoretická část pojednává o pohledu inkluze v České republice a srovnává ji s pohledem inkluzivního vzdělávání ve Finsku a Estonsku. Dále definuje pojmy děti s poruchou autistického spektra a děti nadané. Srovnává výhody a nevýhody zařazení dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy, popisuje prvotní přípravy takového dítěte před zahájením docházky a sleduje možné příčiny agresivního chování a jeho předcházení. U nadaných dětí sleduje rozvoj ve vzdělávání nadaného dítěte na běžných školách. Praktická část je založena na zúčastněném pozorování chlapce s autismem po dobu jednoho roku a chlapcem s mimořádným nadáním po dobu šesti let. U chlapce s PAS je zaznamenán výrazný pozitivní vývoj v oblasti vztahů k ostatním dětem i komunikace v konfliktních situacích. Projevuje velkou citlivost na pravidla a řád, pokud je toto porušeno, reaguje negativně. U chlapce s mimořádným nadáním výsledky školní práce odrážejí motivaci, která se váže na osobnost a přístup pedagoga.
Muzikoterapie jako jeden z aspektů odstraňování bariér v oblasti kontaktu u osob s PAS
SMEJKALOVÁ, Michaela
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními informacemi o autismu. Seznamuje čtenáře se vznikem, druhy a projevy autismu. Dalším základním tématem v této bakalářské práci je muzikoterapie. Nejprve práce popisuje muzikoterapii obecně a poté hledá vhodnou formu muzikoterapie pro osoby s poruchou autistického spektra (dále jen s PAS) ke zmírněním projevů autismu. Dále prezentuje přípravu a průběh hodiny v Auticentru v Českých Budějovicích pod vedením Mgr. Dany Pšeničkové. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem s cílem vyřešit základní výzkumnou otázku: ,,Je muzikoterapie přínosem v oblasti kontaktu pro osoby s PAS?'' V případové studii se zaměřuje na jednoho chlapce s PAS, který je pozorován v hodinách skupinové muzikoterapie. Díky sběru dat z různých zdrojů se odkrývá odpověď na základní výzkumnou otázku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.