Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Bay, Petra ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z mezinárodního výzkumu TIMSS a PISA, a na která je zaměřen výukový experiment. Problematika motivace k učení se matematice je nedílnou součástí práce, stejně jako je nedílnou součástí konstruktivistického přístupu k vyučování. V první a druhé kapitole je analýza školních kurikulárních dokumentů, odborných článků, učebnic a mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA tvořící teoretický rámec pro výukový experiment. Základním východiskem pro výukový experiment je teorie generických modelů M. Hejného a jeho konstruktivistické přístupy ve vyučování matematice, které prezentuje třetí kapitola. Další kapitolu představuje výukový experiment a předexperiment, který je jádrem práce. Přináší návrhy, jak překonat kritická místa v procesu zobecňování a jak motivovat žáky k učení se matematice. Klíčová slova posloupnost, zobecňování, matematizace, motivace, přístupy k výuce, konstruktivismus
Úvod do tématu posloupností na střední škole knižní kultury podnětným způsobem
Bay, Petra ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce je představit potenciál konstruktivistických přístupů ve výuce posloupností na střední škole a především úloh na zobecňování. Dočtete se o kritických místech v procesu zobecňování, která vzešla z mezinárodního výzkumu TIMSS a PISA, a na která je zaměřen výukový experiment. Problematika motivace k učení se matematice je nedílnou součástí práce, stejně jako je nedílnou součástí konstruktivistického přístupu k vyučování. V první a druhé kapitole je analýza školních kurikulárních dokumentů, odborných článků, učebnic a mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA tvořící teoretický rámec pro výukový experiment. Základním východiskem pro výukový experiment je teorie generických modelů M. Hejného a jeho konstruktivistické přístupy ve vyučování matematice, které prezentuje třetí kapitola. Další kapitolu představuje výukový experiment a předexperiment, který je jádrem práce. Přináší návrhy, jak překonat kritická místa v procesu zobecňování a jak motivovat žáky k učení se matematice. Klíčová slova posloupnost, zobecňování, matematizace, motivace, přístupy k výuce, konstruktivismus
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - funkce, statistika
TUREK, Jindřich
V diplomové práci se zabývám interaktivní výukou funkcí a statistiky pomocí mnou vytvořených počítačových výukových materiálů. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická, která obsahuje základní didaktické poznatky o výuce funkcí, statistiky a matematiky obecně. Druhá část je věnována popisu výukového prostředí a výukových materiálů. Ve třetí části je popsán výzkum provedený v druhém ročníku gymnázia.
Interaktivní výuka matematiky v 7. třídě ZŠ
JÁCHIMOVÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá začleněním počítačových technologií do výuky matematiky v 7. třídě základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část této práce obsahuje základní poznatky o interaktivní výuce, která je rozdělena na výuku s interaktivní tabulí a počítačem podporovanou výuku. Dále se zabývá přístupy k vyučování matematiky, které jsou důležitým prvkem výuky, a problematikou zapojení problémových úloh do výuky. Praktická část práce obsahuje nejen pracovní listy, které seznamují čtenáře s praktickým využitím interaktivních prvků ve výuce, ale i popis experimentu, provedeném v 7. ročníku základní školy. Cílem experimentu je zjistit, zda má interaktivní výuka vliv na úspěšnost při řešení matematických problémových úloh.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
BRODSKÁ, Petra
Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou diagnostiky prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ. Teoretická část je zaměřena na problematiku žákova pojetí výuky, konstruktivistickou didaktikou a jejím významem pro vzdělávání, obsahem technického vzdělávání na prvním stupni základních škol a metodami sběru a vyhodnocování kvantitativní a kvalitativní diagnostiky se zaměřením na danou problematiku. Praktická část se zabývá zjišťováním úrovně zastrukturování zkoumaných pojmů u respondentů výzkumu jednak v rovině afektivního vnímání a zároveň v rovině kognitivního vnímání. Byl použit kognitivní dotazník, formou nedokončených vět, škálový dotazník pro afektivní úroveň vnímání a kognitivní mapy. Výzkumu se zúčastnili žáci 5. tříd základních škol v Suchdole nad Lužnicí, Horní Stropnici a Chlumu u Třeboně, u kterých byla pomocí dotazníků zjišťována úroveň zastrukturování zkoumaných pojmů. Získané výsledky byly zpracovány z hlediska kvalitativního i kvantitativního s ohledem na mou budoucí profesi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.