Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Požárová ekologie temperátních lesních ekosystémů severní polokoule
Scalabroni, Jane ; Adámek, Martin (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Lesní požáry se různí svým průběhem a vlivem na vegetaci z několika hledisek. Jsou ovlivněny abiotickými podmínkami v závislosti na geografickém umístění a rovněž místními specificitami stanoviště. S tím souvisí i vliv místní vegetace na požár - ovlivňuje jej například z hlediska hořlavosti opadu či způsobů šíření ohně (např. do koruny). Kromě vlivu vegetace na požár můžeme vývoj vegetace sledovat i opačným směrem, tedy z hlediska sukcesního vývoje na požárem postižených stanovištích. Rozlišujeme též několik funkčních odpovědí stromových druhů na požár. Tato práce poskytuje srovnání požárních režimů borů, bučin, smrčin a doubrav v různých oblastech v boreální a temperátní zóně severní polokoule. Zahrnuje informace o typu a průběhu požáru, požární historii lokalit a vzájemnému vlivu požáru na místní vegetaci. Nejčastěji hořícím společenstvem jsou zde bory, nejméně hořlavým bučiny. V kontextu doubrav se práce dotýká i tématu řízeného vypalování a v kapitole o smrčinách je věnován prostor smrčinám postiženým podkorním hmyzem. Množství dostupných zdrojů o jednotlivých společenstvech se různí, nejvíce poznatků je k dispozici z boreálního prostředí, nejméně o biotopech jako například zmiňované bučiny, které příliš nehoří. Toto je poměrově reflektováno i v samotné práci. Je tedy vidno, že ačkoli jsou...
Výukové programy s botanickou tématikou pro Bečovskou botanickou zahradu
ŠPAKOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá výukovými programy v Bečovské botanické zahradě. Cílem práce bylo rozšířit stávající nabídku o další botanická témata. Pro nové výukové programy byla zvolena témata dendrologická. Celkem byly vytvořeny tři nové výukové programy. První se zabývá jehličnany, druhý šiškami jehličnatých dřevin a třetí listnatými dřevinami. Součástí všech nových výukových programů jsou i pracovní listy a metodické pokyny pro lektory a vyučující. K výukovému programu o šiškách byly vytvořeny i výukové pomůcky (určovací klíč, měřítko, výuková krabice).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.