Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Káva v sociálních a etických souvislostech
MORÁVKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén kávy ze sociálního a etického hlediska. První část práce se věnuje původu, historii a celosvětovému rozmachu kávy. Dále se v této části zabývá aktuální produkcí kávy, její výrobou, distribucí a konečným spotřebitelem. V druhé části práce jsou poznatky z první části vztaženy k novým problémům a otázkám, které se v souvislosti s produkcí kávy a jejím obchodováním objevují na konci 20. a na počátku 21. století. Práce se zde věnuje sociálnímu a etickému hledisku produkce a distribuce kávy, a to jak na straně jejích producentů (podmínky dělníků na kávových plantážích), tak na straně spotřebitelů (jaké jsou spotřebitelské preference, co tyto preference ovlivňuje). Součást práce tvoří výzkum zaměřující se na spotřebitelské preference v oblasti výběru kávy u konzumentů ve věku 20-35 let v České republice. Dále je mapováno povědomí respondentů o certifikaci Fairtrade a BIO.
Kávová kultura a spotřebitelské chování v České republice
Bäumeltová, Klára ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kávové kultury a spotřebního chováni v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je dle dostupných pramenů, literatury, odborných článků a studií zprostředkován teoretický rámec celé práce, vyloženy jsou klíčové pojmy spotřebního chování a kultury. První kapitola teoretické části popisuje kávu a její stručnou historii, dále se zabývá kávovým trhem, jeho producenty a spotřebiteli. Druhá kapitola se věnuje spotřební a kávové kultuře u nás i ve světě. Třetí kapitola definuje spotřebitele a jeho chování, představuje faktory, které spotřební chování ovlivňují. Dále je představeno také několik modelů spotřebního chování, kupní rozhodovací proces a typologie spotřebitelů ve vztahu ke kávě. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu a následné analýze získaných materiálů s cílem zmapovat chování spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kávě a kávové kultuře. Pro analýzu sekundárních dat je využito databáze MML-TGI od agentury Median. Zjišťovány jsou preference spotřebitelů kávy a vzájemné odlišnosti spotřebního chování v rámci cílové skupiny. Výsledky prokazují signifikantní rozdíly mezi respondenty s větší věkovou diferencí. Podobnost je zachycena ve spotřebních projevech po sobě jdoucích generací, na které...
Příprava kávy a její kultura
ŠTĚRBOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá tématem - Příprava kávy a její kultura, jež se dostává v dnešní moderní společnosti do popředí a souvisí tak s životním stylem člověka. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké ponětí mají lidé o kávě, kávové kultuře, také o správné přípravě kávových nápojů, jejich zdravotních účincích a alternativních metodách přípravy kávy. Dalším cílem bylo zmapovat postoje lidí a sociální vlivy na kávovou kulturu. Teoretická část práce je zaměřená především na oblasti kávy jako rostliny, zpracování kávových zrn, přípravu kávy a kávovou kulturu, které jsou sepsány z dostupných odborných literárních a online zdrojů. Dále se opírá o teoretické poznatky, které jsem získala na základě zkušeností s Mezinárodní kávovou asociací SCAE Speciallity Coffee Association of Europe, jenž sídlí v Londýně. Empirický výzkum lze využít jako inspirace pro vybudování kavárny. Diplomová práce může komplexně sloužit jako podklad pro zpracování odborné publikace určené jak laické veřejnosti zajímající se o kávovou kulturu, tak i samotným baristům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.