Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza žákovských koncepcí vybraného tématu prostřednictvím výtvarného vyjádření žáků 1. stupně ZŠ
ŠANDOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce ověřuje vědomosti žáků prvního stupně o vybraném přírodovědném tématu morfologie rostlin. Úroveň znalostí byla zjišťována didaktickým testem s využitím žákovské kresby a jejího popisu. Práce se dále zabývá analýzou učebnic využívaných na zájmové škole a kvalitou obsažených obrazových materiálů. Výsledky diplomové práce slouží k vytvoření obrazu o tom, zda jsou žáci schopni se vyjádřit pomocí kresby, ověřit kresbu jako jeden z možných způsobů testování a jaké znalosti z oblasti morfologie rostlin žáci mají.
Hlavní rysy zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
HARANTOVÁ, Eliška
Bakalářská práce pojednává o zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí na přechodu z mateřské školy do školy základní. Cílem práce je zjištění případných proměn ve způsobu zpracování Warteggova kresebného testu v průběhu několika měsíců a také vysledování typických rysů zpracování WZT u této věkové skupiny. Teoretická část je zaměřena na děti předškolního věku a školáky těsně po nástupu do školy, především na jejich kognitivní a verbální vývoj. Dále na dětskou kresbu, její postupný vývoj, symboliku barev a jednotlivé symboly, převládající v dětských kresbách. V teoretické části jsou také popsány projektivní metody, zvláště pak Warteggův kresebný test. Empirická část je zaměřena na výzkum, který sleduje hlavní rozdíly ve zpracování WZT dětmi na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Tyto rozdíly byly zhodnoceny po formální i obsahové stránce a následně zpracovány v uvedených grafech.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s vývojovými poruchami
SAMKOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá barevnou modifikací Warteggova kresebného testu u dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část je zaměřena na problematiku dětské kresby, její vývoj a použití v projektivních metodách a v diagnostice. Dále je v teoretické části zobrazena problematika Aspergerova syndromu a jeho diagnostiky. Důležitou součástí je také charakteristika Warteggova kresebného testu. Empirická část je zaměřená na specifické projevy dětí s Aspergerovým syndromem do Warteggova kresebného testu. Bakalářská práce se snažila zjistit, jak se Aspergerův syndrom promítne do Warteggova kresebného testu a zda-lije možné tuto projektivní metodu u tohoto postižení vůbec použít.
Percepce seniorů dětmi
KADLECOVÁ, Jaroslava
Anotace V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy: stáří, senior, dětství, děti a věk, dále jsou zde popsány psychopatologické problémy fyzické i psychické. Je zde poukázáno na to, že se stářím jsou nejčastěji spojovány pojmy typu ztráta či úbytek. Avšak důraz je kladen na to, že stáří není nemoc a je třeba se v něm adaptovat, přestože je to období mnoha těžkých ztrát. Dále je v teoretické části popsán dnešní i dřívější přístup společnosti ke stáří, znevýhodnění lidí v důchodovém věku, jejich diskriminace v masmédiích a z toho vyplývající strach ze stáří. V kapitole {\clqq}percepce seniorů rodinou`` jsou vysvětleny pojmy nukleární a rozšířená rodina, jaký je rozdíl mezi přístupem k seniorům v rodině dnešní a v rodině v minulosti. Dále jsou popsány problémy týkající se dnešních rodin, mj. nedostatek fyzického kontaktu se starými lidmi. A vztahy mezi seniory a dětmi. Kapitola {\clqq}vztahy mezi dětmi a prarodiči`` se zabývá jak pozitivním přínosem, který je viditelný v dostatku času, předávání tradic, zprostředkovávání minulosti či předávání zkušeností, tak i negativním vlivem, jako je bojkotování rodičovské autority, nepravdivá stylizace nebo celkový nezájem o vnoučata. Kapitola {\clqq}dětská kresba`` byla do práce zařazena z důvodu využití v praktické části, neboť dětská kresba značně usnadňuje vyjadřování pocitů a vztahů dítěte k okolí. Dále byly zmíněny některé z dostupných výzkumů na stejné či podobné téma. Praktická část zkoumala výtvarné vyjádření a verbalizaci vztahů dětí ke starým lidem. Tázáno bylo celkem dvacet devět žáků navštěvujících druhou a devátou třídu základní školy. Zkoumány byly dětské kresby a odpovědi v nestandardizovaných dotaznících. Osoby na obrázcích jsou většinou zasazeny do prostředí, převážně jde o přírodu. Senioři jsou na nich spíše pasivní. Znázorněné jsou typické atributy nejčastěji hůl. Dotazník obsahoval otevřené, uzavřené i škálové otázky. Odpovědi jsou zpracovány v grafech v příloze č.2.
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).
Percepce seniorů dětmi mladšího školního věku (10 - 12 let)
KARPÍŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi dětmi a seniory. Práce je zaměřena na vnímání seniorů dětmi mladšího školního věku. Teoretická část je věnována charakteristice dětí mladšího školního věku a dětským vztahům. Je zde přiblíženo téma seniorů a jejich postavení ve společnosti. Dále jsou popisovány vztahy mezi dětmi a seniory, zejména pak vztahy mezi prarodiči a vnoučaty. Nedílnou součástí diplomové práce je dětská kresba, pomocí níž děti vyjadřovaly své vztahy ke starým lidem v praktické části diplomové práce. Z tohoto důvodu je dětské kresbě věnována poslední kapitola teoretické části. V praktické části je zkoumáno, jaký pohled mají na seniory děti ve věku 10 ? 12 let. Pomocí výkresů a dotazníků bylo vyhodnoceno, jaké atributy a vlastnosti děti starým lidem přisuzují.
ODRAZ DOWNOVA SYNDROMU V KRESBĚ KLIENTŮ
KLOZOVÁ, Lucie
Problematika Downova syndromu je u nás stále aktuální. S touto vrozenou genetickou anomálií se u nás rodí přibližně 70 dětí ročně, což je asi jedno dítě s Downovým syndromem na 1500 živě narozených dětí. Downův syndrom provází řada typických příznaků ve zjevu, náchylnosti k určitým nemocem a vždy je přítomna mentální retardace různého stupně. Rozhodla jsem se v této práci věnovat porovnání kresby lidí s Downovým syndromem a dětí mladšího školního věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.