Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium závislostí složení betonů na hodnoty modulů pružnosti
Křížová, Klára ; Kolář,, Karel (oponent) ; Adámek, Jiří (oponent) ; Ďurica,, Tibor (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Modul pružnosti je jednou ze základních charakteristik betonu definující jeho pružné deformace a hraje významnou roli při statickém návrhu konstrukcí. Vlivem současných trendů technologie betonu, nabízející širokou variabilitu návrhů složení betonů, dochází ke změnám nejenom pevnostních charakteristik, ale i modulů pružnosti betonu. Cílem disertační práce je studium závislostí různých složení betonů na modul pružnosti. Návrh složení betonu je koncipován s ohledem na použití různých typů cementů, minerálních příměsí, druhů a frakcí kameniva. Práce je převážně zaměřena na stanovení statického modulu pružnosti v tlaku s doplněním modulů dynamických. Zjištěné moduly pružnosti se v první fázi porovnají s tabelovanými hodnotami podle Eurokódu 2, které jsou odvozeny pro konkrétní pevnostní třídu betonu. Součástí této práce je sestavení hlavních technologických aspektů betonu, které mohou příznivě ovlivnit modul pružnosti.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Využití technologie pěnoasfaltu
Prídavková, Natália ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo spracovať formou rešerše problematiku technológie penoasfaltu pri výrobe a pokládke asfaltových zmesí. Prvá kapitola je venovaná súvislostiam potrebným k pochopeniu problematike znižovania výrobných teplôt a využitia teplých asfaltových zmesí, predovšetkým penoasfaltu. Druhá kapitola je zameraná na objasnenie pojmu teplé asfaltové zmesi a vysvetľuje technológiu výroby penoasfaltu a vlastností asfaltovej peny. Predposledná a najrozsiahlejšia kapitola je prehľadom používaných komerčných produktov, postupov a skúseností s penoasfaltom v zahraničí, kde sú teplé technológie rozšírenejšie. Výsledky týchto štúdií dokazujú, že penoasfalt, ale aj iné druhy teplých asfaltových zmesí, sú ekologickejším ekvivalentom ku klasickým horúcim zmesiam. Posledná kapitola zhrňuje skúsenosti v Českej republike a legislatívu týkajúcu sa technológie penoasfaltu.
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Využití technologie pěnoasfaltu
Prídavková, Natália ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo spracovať formou rešerše problematiku technológie penoasfaltu pri výrobe a pokládke asfaltových zmesí. Prvá kapitola je venovaná súvislostiam potrebným k pochopeniu problematike znižovania výrobných teplôt a využitia teplých asfaltových zmesí, predovšetkým penoasfaltu. Druhá kapitola je zameraná na objasnenie pojmu teplé asfaltové zmesi a vysvetľuje technológiu výroby penoasfaltu a vlastností asfaltovej peny. Predposledná a najrozsiahlejšia kapitola je prehľadom používaných komerčných produktov, postupov a skúseností s penoasfaltom v zahraničí, kde sú teplé technológie rozšírenejšie. Výsledky týchto štúdií dokazujú, že penoasfalt, ale aj iné druhy teplých asfaltových zmesí, sú ekologickejším ekvivalentom ku klasickým horúcim zmesiam. Posledná kapitola zhrňuje skúsenosti v Českej republike a legislatívu týkajúcu sa technológie penoasfaltu.
Studium závislostí složení betonů na hodnoty modulů pružnosti
Křížová, Klára ; Kolář,, Karel (oponent) ; Adámek, Jiří (oponent) ; Ďurica,, Tibor (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Modul pružnosti je jednou ze základních charakteristik betonu definující jeho pružné deformace a hraje významnou roli při statickém návrhu konstrukcí. Vlivem současných trendů technologie betonu, nabízející širokou variabilitu návrhů složení betonů, dochází ke změnám nejenom pevnostních charakteristik, ale i modulů pružnosti betonu. Cílem disertační práce je studium závislostí různých složení betonů na modul pružnosti. Návrh složení betonu je koncipován s ohledem na použití různých typů cementů, minerálních příměsí, druhů a frakcí kameniva. Práce je převážně zaměřena na stanovení statického modulu pružnosti v tlaku s doplněním modulů dynamických. Zjištěné moduly pružnosti se v první fázi porovnají s tabelovanými hodnotami podle Eurokódu 2, které jsou odvozeny pro konkrétní pevnostní třídu betonu. Součástí této práce je sestavení hlavních technologických aspektů betonu, které mohou příznivě ovlivnit modul pružnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.