Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití prvků skautingu k socializaci dítěte v mateřské škole
ŠRÁMKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo ověřit prvky skautingu v procesu socializace čtyř - až pětiletých dětí v mateřské škole. Sekundárním cílem bylo vytvořit intervenční program zaměřený na využití skautingu v mateřské škole. Pro výzkum byly vybrány čtyř - až pětileté děti z jedné mateřské školy, které byly náhodně rozděleny do dvou skupin. Experimentální skupina plnila jednou týdně intervenční program s prvky skautingu po dobu tří měsíců. Po tuto dobu byla třikrát testována. Kontrolní skupina se neúčastnila intervenčního programu, pouze se třikrát účastnila testování. Užitou metodou byla Vinelandská škála sociální zralosti (Kožený, 1973) a Vývojová škála sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015). Ve vyhodnocování Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973) se práce zaměřuje na kompetenci sociálního začlenění dětí. Na konci intervenčního programu prokázala experimentální skupina lepší sociální začleněnost o 2,5 bodů než kontrolní skupina dle Vinelandské škály sociální zralosti (Kožený, 1973). Při hodnocení Vývojové škály sociálních dovedností (Bednářová & Šmardová, 2015) experimentální skupina dosáhla většího nárůstu odpovědí "zvládá samostatně" o 6 položek sociálních dovedností oproti kontrolní skupině. Ačkoliv se obě skupiny po celou dobu neustále sociálně rozvíjely, vlivem intervenčního programu s prvky skautingu byly zaznamenány značnější výsledky v socializaci čtyř - až pětiletých dětí.
Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů
MACHÁČKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem "Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů" v teoretické části shrnuje vlivy působící na vývoj osobnosti dítěte a charakteristiky jednotlivých pořadí narození. V praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol zkoumáno, nakolik vnímají téma sourozeneckých vtahů a pořadí narození dítěte, jako důležité pro porozumění chování předškolních dětí v mateřské škole. Při analýze rozhovorů bylo zjišťováno povědomí pedagogů o tématu, názor pedagogů na vliv pořadí narození na chování dítěte a možnosti využití této znalosti v práci pedagoga v mateřské škole, například při vysvětlení si jednání dětí ve školce. Výzkumem se ukázalo, že většina pedagogů prohlašuje, že s tímto vědomím s dětmi nepracují, ale zároveň z rozhovoru vyplývá, že ač nevědomky, tak děti podle pořadí narození (obzvláště některé pozice) kategorizují a pomáhají jim cíleně zvládat některé jejich projevy chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.