Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Son-Rise jako nová alternativní metoda v přístupu k dětem s autismem
GÓRNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá Son-Rise programem a rodinou, která touto metodou vychovává syna s autismem. Předkládá ucelené informace o dané problematice. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních celků. První je věnován historii a současnému pohledu na autismus. Je zde popsána triáda základních charakteristických oblastí, ve kterých se postižení projevuje. V první části je věnována pozornost i terapiím, které se používají v České republice. Druhá část práce je komplexní popis Son-Rise metody v práci s autistickými dětmi. Popisuje historii, vznik, principy a cíle Son-rise metody. Zabývá se terapeutickým týmem, podpůrným systémem pomoci a vzdělávání v Son-Rise programu a nastiňuje situaci v České republice. V praktické části je popsán cíl, metodika, zkoumaný soubor a výsledky výzkumu. Celá práce je zakončena diskusí a závěrem. Cílem práce je seznámit širokou veřejnost s využitím Son-Rise metody v rodině, která její pomocí vychovává syna s autismem. V práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Je zde použita metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s rodiči dítěte i vlastní zkušenosti z pozorování. Práce by mohla být vhodným materiálem pro rodiče dětí s autismem i odborníky zabývající se problematikou autismu. Práce by měla vyvolat zájem i z řad studentů, potenciálních terapeutů.
Začlenění autisty do vzdělávání
ZAHRÁDKOVÁ, Marie
Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky. Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů. Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování. Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.
Vzdělávání dítěte s autismem a děskou mozkovou obrnou v Mateřské škole, Horáčkova v Praze.
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje vymezení syndromu autismus a jeho specifické projevy u předškolních dětí s touto diagnózou. V rámci této části práce je také popsáno fungování rodiny dítěte s PAS a s ním související možnosti předškolní péče o děti s PAS v České republice. Zároveň jsou zde uvedeny nejčastější metody užívané v práci s dětmi s PAS v předškolním věku, projevy problémového chování a možné přístupy k jeho řešení. Praktická část bakalářské práce se věnuje stanoveným cílům. K dosažení cílů byla použita metoda kvalitativního výzkumu, a to případová studie. V tomto výzkumu byly užity výzkumné přístupy: pozorování, obsahová analýza dat a strukturované rozhovory s rodiči, pedagogickým personálem ve třídě a osobními asistentkami chlapce. Cílovým vzorkem byl chlapec s autismem a dětskou mozkovou obrnou. Prvním cílem je praktická ukázka fungování předškolního zařízení pro děti s PAS. Konkrétně jde o popis fungování třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Je zde zachycena metoda strukturovaného učení a řešení některých typů problémového chování vyskytujícího se u dětí docházejících do této třídy. Druhým cílem byla kauzuistika chlapce s autismem a dětskou mozkovou obrnou, který dochází do třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Tento cíl se zabývá problematikou zařazování dítěte s vícečetným druhem postižení do institucí speciálně pedagogické péče a ukazuje praktické možnosti všestranného rozvíjejí dítěte s vícečetným postižením, zároveň jsou zde popsána různá úskalí v rámci péče o dítě s vícečetným postižením. Tato kapitola obsahuje i hledání možností pro další pokračování vzdělávání dítěte.
Autista v nespecifické mateřské škole a jeho příprava na základní školu
KOUBKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ,, Autista v nespecifikované mateřské škole a jeho příprava na školu`` se zabývá problematikou vzdělávání autistických dětí v předškolním věku a jejich nástupu do základní školy. Cílem bakalářské práce je seznámit se se strukturovaným učením, jeho prostředky, nejlepším využitím pro dítě, pro rodiče a vyučující. Výsledkem by mělo být najít optimální vyučující metody pro děti s autismem.
Činnosti a hry ovlivňující osobnost autistického dítěte
LEGNEROVÁ, Miroslava
Autismus je takové postižení, které obvykle není na první pohled vidět. Ale zásadním způsobem postihuje osobnost člověka po celý život. K tématu bakalářské práce mne přivedla snaha pochopit zvláštní {\clqq}vnitřní svět`` jedince postiženého autismem, který ve většině případů způsobuje potřebu celoživotní podpory. Kvalita života takto postiženého jedince do značné míry závisí na schopnosti okolí porozumět charakteru postižení a také schopnosti a ochotě přizpůsobit prostředí a způsob komunikace handicapu postiženého. Cílem teoretické části bakalářské práce je popsat problematiku autismu, základní charakteristiku postižení, etiologii, výchovně-vzdělávací přístupy, činnosti a terapie, zaměřit se na rozvíjení herních aktivit, činností a specifických aktivit u dětí s autismem. V praktické části práce jsou zpracovány případové kazuistické studie. Cílem této bakalářské práce je zjistit, že určité činnosti, hry, specifické přístupy a formy komunikace mohou zkvalitnit život dítěte s poruchou autistického spektra a působit na jeho osobnost. Dalším cílem je uplatnit stereotypní, zásadový a neměnný přístup v činnostech a komunikaci, pomoci tak rozvinout a zharmonizovat život dítěte, soudržnost a fungování jeho rodiny. Cílem není pozvednout úroveň myšlení, osobnosti či vyléčit samotnou poruchu, ale pomoci k tomu, aby život dítěte byl radostný, co nejméně komplikovaný, prakticky zvládnutelný pro něj i rodinu.
Začlenění dítěte s autismem do ZŠ
ZACHAŘOVÁ, Lada
V teoretické části své diplomové práce jsem se zaměřila na zmapování aktuálních poznatků o problematice poruch autistického spektra. Snažila jsem se popsat současnou situaci a porovnat vzdělávání dětí s autismem integrovaných v klasických základní školách a vzdělávání těchto dětí ve specializovaných třídách. V praktické části představuji kazuistiky tří dětí vzdělávaných různými systémy. Pokusila jsem zhodnotit možnosti jednotlivých přístupů vzhledem k potencialitám dětí. Snažila jsem se vystihnout výhody a nevýhody jejich začlenění a navrhla jsem individuální vzdělávací plány. Výzkumy jsem založila na dlouhodobém pozorování, analýze jejich školní práce a rozhovorech, které jsem uskutečnila s rodiči, asistenty, pedagogy i s dětmi.
Náležitosti pozitivního kontaktu s autisty
KOVÁŘOVÁ, Emilie
Autismus je jednou z nejzávažnějších poruch dětského mentálního vývoje. Důsledkem této vrozené, celoživotní poruchy je, že člověk dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj je díky tomuto postižení narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti. Autismus je doprovázen specifickými vzorci chování. Cílem práce bylo zjistit náležitosti pozitivního kontaktu klientů postižených autismem s personálem Domova Petra Mačkov. Na základě provedeného výzkumu byla stanovena následující hypotéza: Klient s autismem, trvale žijící v domově pro osoby se zdravotním postižením, může mít pozitivní kontakt se svým sociálním okolím. Poznatky a zkušenosti uvedené v bakalářské práci by mohl využít personál domovů pro osoby se zdravotním postižením, který o klienty s autismem pečuje.
Sociální služby pro osoby s poruchami autistického spektra a jejich rodiny
SVOBODOVÁ, Eva
Autismus představuje závažnou vývojovou poruchu, pro niž je charakteristická narušená komunikace a schopnost vytvářet vztahy s lidmi, nutkavá touha po neměnnosti a další příznaky vážně postihující život jedince i jeho okolí. Situace lidí s autismem se každým rokem v České republice zlepšuje. Ačkoli zlepšující se trend v péči a službách o lidi s autismem je neoddiskutovatelný, stále nelze považovat stávající situaci za uspokojující. Ukazuje se, že autismus je mnohem častější, než se předpokládalo. Cílem diplomové práce bylo zjistit rozsah a kvalitu uceleného přístupu k dětem s poruchami autistického spektra a zmapovat péči o tyto děti a jejich rodiny. Výzkumný soubor tvoří čtyři děti s diagnózou autismus v součinnosti s jejich rodinami. Výzkum probíhal v Denním a týdenním stacionáři Jihlava, přičemž všichni respondenti využívají rezidenční službu týdenní stacionář. Metodika diplomové práce vychází z principů kvalitativního výzkumu. K dosažení cíle práce byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda zúčastněného pozorování, obsahová analýza dokumentů, technika polořízeného rozhovoru, které byly v průběhu výzkumu dotvářeny. Pro základní koncepci uceleného přístupu k dětem s autismem a k jejich rodinám je charakteristické účelné interdisciplinární propojení péče v oblasti sociální, zdravotní a výchovně vzdělávací. Je logické, že tak pervazivní postižení jako je autismus vyžaduje spolupráci mnoha odborníků pomáhajících profesí, a tudíž pomáhání spojuje nejrůznější obory služeb lidem. Zařízení služeb sociální péče, vzdělávací a poradenské péče mají své nezastupitelné postavení v zajišťování fungujícího systému, který zaručuje kvalitu sociálních služeb, poradenské péče a pomoci dětem s autismem a jejich rodinám. Přirozenou potřebou lidí je věci si vysvětlovat a jakmile pro ně vytvoříme smysluplné vysvětlení, začínáme jim rozumět. Jediným možným přístupem je lepší porozumění světu občanů s autismem, který se tolik liší od našich představ a zvyklostí. Přínos diplomové práce shledávám v možnosti využití výsledků v oblasti zajišťování kvalitní efektivní systematické péče o děti s autismem a jejich rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.