Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciální diety ve výživě a terapii u psů
Buchníčková, Daniela
Bakalářská práce představuje základy výživy psů a zejména speciální diety, které se využívají ve výživě psů jako součást terapie či prevence onemocnění. Praktická část je zpracována z výsledků ročního pozorování, které bylo realizováno ve vybrané veterinární klinice. Práce přináší data o počtech nemocných psů za rok 2022, u kterých byla doporučena speciální dieta. Bylo zjištěno, že na veterinární kliniku přišlo 85 pacientů, kterým byla posléze doporučena veterinární dieta Royal Canin Recovery, vhodná pro psy po operačních zákrocích, v době hospitalizace a rekonvalescence, kdy bylo u nich nutné podpořit nutriční obnovu a udržet svalovou hmotu. Druhou nejčastěji doporučenou dietou byla dieta Royal Canin Hypoalergenic pro pacienty, u kterých byla prokázána intolerance na určitou složku krmiva (71 psů). Na třetím místě se umístili, s počtem 34 nově příchozích pacienti s onemocněním gastrointestinálního traktu. Dále bylo vyhodnoceno celkové množství prodaného speciálního krmiva za rok 2022 v rozdělení na krmivo granulované a konzervy. Bylo zjištěno, že více nakupovanou položkou byly konzervy speciálního dietního krmiva Royal Canin v porovnání s počtem balení suchého krmiva. Nejvíce prodávanými konzervami byly Royal Canin Gastrointestinal low fat a Royal Canin Recovery. V poslední části bakalářské práce je uveden konkrétní případ vybraného pacienta, u kterého bylo prokázáno akutní selhání ledvin. Po dobu tří měsíců, po propuštění do domácí péče, byl pacient krmen speciálním krmivem Royal Canin Renal, které bylo pro jeho onemocnění určené. Při kontrole, která proběhla po třech měsících od diagnostiky akutního onemocnění ledvin a zkrmování speciální diety, bylo realizováno biochemické vyšetření pro kontrolu efektu krmení speciální diety.
Kontinuální eliminační metody v intenzivní péči - příprava výukového materiálu pro nově nastupující sestry
ŠERIOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou kontinuálních eliminačních metod v intenzivní péči a následným vytvořením výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Cílem bylo vytvoření výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Tento výukový materiál by měl nově nastupujícím sestrám pomoci při práci s přístrojem určeným ke kontinuálním eliminačním metodám. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou část. Empirická část byla realizována formou kvalitativního šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů s respondenty na Anesteziologicko-resuscitačním oddělení nemocnice České Budějovice a.s na stanici RES 2. První fáze výzkumného šetření byly provedeny rozhovory s respondenty. Tyto rozhovory byly zaznamenávány formou podrobných zápisků, které byly následně přepsány, aby nedošlo ke ztrátě dat a k nepřesnostem. Následně byly vytvořeny kategorie a z nich za pomoci programu ATLAS.ti vznikla schémata. Druhá fáze spočívala ve vytvoření instruktážního videa a výukového materiálu pro nově nastupující sestry. Ve třetí fázi výzkumného šetření bylo vytvořené video a výukový materiál předložen na ARO ke zhodnocení. Poté proběhly opětovné rozhovory s již dotazovanými respondenty. Při rozhovorech měli zhodnotit, zda výukový materiál splňuje jejich požadavky a zda bude využitelný v praxi. Následně zjištěné informace byly uspořádány do příslušných schémat. Pro praktickou část byly stanoveny 2 cíle. Prvním cílem bylo zjistit jaká forma výukového materiálu je vhodná pro nově nastupující sestry. Druhým cílem bylo zjistit přínos a využitelnost vytvořeného materiálu v praxi. Na základě cílů byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka zněla: Jaká forma výukového materiálu je vhodná pro nově nastupující sestry? A druhá výzkumná otázka byla: Jaký přínos má vytvořený materiál v praxi? Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že většina respondentů by uvítala výukový materiál formou tištěného letáku, ale objevily se i názory na vytvoření videa. Proto bylo vytvořeno instruktážní video, které vhodně doplňuje tištěný leták. Ze třetí části výzkumného šetření vyplynulo, že většina z osmi dotazovaných respondentů byla s výukovými materiály spokojena. Tři respondenti by ještě tištěný leták doplnili o pár obrázků. Všech osm respondentů se shodlo na tom, že dle jejich názoru, poskytnuté výukové materiály usnadní nově nastupujícím sestrám zorientování v dané problematice. Vrchní sestra Anesteziologicko-resuscitačního oddělení spatřuje přínos ve vytvořených výukových materiálech. Tyto materiály hodlá na svém oddělení dále využívat.
Kontinuální eliminační metody v intenzivní péči z pohledu všeobecné sestry
HOROVÁ, Petra
Účelem diplomové práce Kontinuální eliminační metody v intenzivní péči z pohledu všeobecné sestry je seznámení se s akutním i chronickým selháním ledvin, jelikož tato onemocnění jsou nejčastějším důvodem na jednotkách intenzivní péče a na anesteziologicko resuscitačních odděleních k použití eliminačních metod, dále v práci nastíníme problematiku eliminačních metod. Kontinuální očišťovací metody jsou v intenzivní medicíně důležitým léčebným postupem při již jmenovaném akutním či chronickém renálním selhání. Zvláště akutní selhání ledvin patří mezi časté komplikace u kriticky nemocných, a proto si ho v práci více probereme. Obáváme se ho, jelikož při něm dochází k náhlému snížení funkce ledvin, kdy ledviny ztrácí schopnost vylučovat odpadní produkty metabolismu a jejímž následkem je neschopnost udržet normální stav vnitřního prostředí organismu. Mortalita u akutního renálního selhání je vyšší než u chronického selhání, proto podpora nebo náhrada renálních funkcí, pro záchranu lidského života, je v současné době jedinou akceptovanou metodou léčby. Techniky podpory nebo náhrady renálních funkcí jsou nedílnou součástí orgánové podpory v intenzivní péči. Cílem práce bylo zpracování nejnovějších dostupných poznatků a specializované ošetřovatelské péči při kontinuálních eliminačních metodách. Snažili jsme se vytvořit ucelený, lehce pochopitelný přehled znalostí na toto téma. Jelikož se domníváme, že dané poznatky jsou nezbytné pro kvalitní vykonávání ošetřovatelské péče o pacienty s touto problematikou. Diplomová práce byla vypracována metodikou review a syntéza. Jelikož tato práce je čistě teoretická, čerpá zdroje literatury jak z českých tak i zahraničních poznatků. Informace byly získány z odborných publikací, odborných časopisů, monografií a internetových zdrojů. Výsledek této práce může být využit pro další výzkum této problematiky, nebo může být přínosem jako zdroj informací pro nelékařský zdravotnický personál. V diplomové práci rozebíráme akutní renální selhání, stručně chronické selhání ledvin, poté přecházíme na historii dialýzy a dále na již samotnou dialýzu, kterou podrobněji rozebíráme. Zaměřujeme se na technické aspekty jednotlivých eliminačních metod, jejich dělení, indikací k jejich zahájení, jejími výhodami a nevýhodami, popíšeme i cévní přístupy. Věnovali jsme zde prostor pro možnosti antikoagulace, typům membránových hemofiltrátů a dialyzátorů, substitučním a dialyzačním roztokům, dietnímu opatření při eliminačních metodách. Neopomíjíme ani komplikace, které mohou při eliminačních metodách vzniknout. Dále popisujeme jednotky intenzivní péče, kompetence sester, kde poté přecházíme k úlohám sestry, monitoraci, přípravě nemocného a přístroje a péči o cévní vstup.
Edukace pacientů po transplataci ledvin
PIVCOVÁ, Alena
Název této bakalářské práce je: Edukace pacientů po transplantaci ledvin. Transplantace obecně znamená přenos orgánu nebo tkáně na jiné místo nebo jinému jedinci. Ledviny patří k nejčastěji transplantovaným orgánům u nás i ve světě. V České republice provádí transplantaci ledvin 8 center. Nejvíce jich je provedeno v pražském IKEMu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou základní informace z anatomie, popsané akutní a chronické selhání ledvin a následné možnosti léčby, transplantace ledvin a edukace. Praktickou část tvoří výzkumné kvalitativní šetření. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 8 pacienty po první transplantaci ledviny a se 4 sestrami pracujícími na nefrologickém oddělení pražského IKEMu. Rozhovory byly zpracovány do kazuistik. Na začátku jsme si stanovily dva cíle. Zaprvé zjistit, jakým způsobem edukuje sestra pacienty po transplantaci ledvin o režimových opatření, zadruhé jak pacienti dodržují režimové opatření. Položily jsme si tyto výzkumné otázky: Jaké metody používá sestra při edukaci pacientů po transplantaci ledvin? Jaké vzdělání mají sestry určené pro edukaci pacientů po transplantaci ledvin? K jakým omezením v životě transplantovaného pacienta dochází po transplantaci? Jaké životní omezení limituje nejvíce pacienta při zapojení do běžného života po transplantaci? Výzkumné otázky byly zodpovězeny v rozhovorech. Z nich vyplynulo, že všichni pacienti jsou edukováni během hospitalizace několikrát. Pacienti znají režimová opatření, která mají dodržovat. Edukaci provádí koordinátorka, která nemá speciální vzdělání a nemá vědomosti o správném vedení edukace. Proto byl jako výstup z práce vytvořen edukační plán, který bude k dispozici vedení kliniky pro vytvoření vlastních edukačních plánů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.