Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metoda STEAM ve výuce vybraných témat biologie člověka na 2. stupni základní školy
NEUBAUEROVÁ, Marcela
Cílem diplomové práce bylo vytvoření šesti autorských didaktických her obohacených prvky STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) pro žáky 2. stupně základní školy a jejich ověření v praxi. Čtyři didaktické hry byly primárně vytvořeny za účelem osvojení znalostí (téma kosterní soustava, svalová soustava a oběhová soustava) a dvě didaktické hry byly vytvořeny za účelem upevnění znalostí. Ověření vytvořených didaktických her proběhlo na základní škole hlavního proudu, která se nachází v jihočeském městě s počtem obyvatel okolo 100 tisíc. Ověření v praxi proběhlo pomocí pretestu, posttestu I a posttestu II. V návaznosti byla vybraným žákům zadána samostatná příprava vlastních her s využitím herních principů, kterými ve výuce prošli (využití všech prvků STEAM).
Význam CHKO Třeboňsko pro Environmentální výchovu na 2. stupni ZŠ
KOMÁRKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v CHKO Třeboňsko. Cílem práce je vytvoření vlastních výukových námětů, které využívají průřezové téma Environmentální výchovy. Výukové náměty jsou určeny pro žáky 6. a 7. ročníků základní školy. Autorka využívá aktivizující výukové metody, jako jsou hry a soutěže. V teoretické části jsou vymezeny kurikulární dokumenty s důrazem na průřezové téma Environmentální výchova. Dále se autorka zabývá ochranou přírody a krajiny a charakteristikou území Třeboňska. Praktická část obsahuje výukové materiály pro učitele, které autorka navrhla a realizovala se žáky. Výukové materiály obsahují ekosystém rybník, les, louka, řeka, rašeliniště.
Význam muzeí ve výchovně vzdělávacím procesu středních škol
Martauzová, Alena
Úvodní část bakalářské práce je věnována problematice didaktických prostředků, zejména aktivizujícím metodám výuky. Zvláštní pozornost je věnována prostředkům, které využívají ve své specifické práci muzejní pedagogové. Autorka se věnuje tématu muzejní pedagogiky, edukačnímu potenciálu muzeí a na příkladu Dětského muzea MZM v Brně uvádí základní požadavky při tvorbě interaktivních výstav. V práci jsou shrnuty možnosti spolupráce Dětského muzea a středních škol a také role muzea v plnění výchovně vzdělávacích cílů středních škol. Ve druhé, praktické části, podává autorka přehled výukových metod využívaných v Dětském muzeu MZM v Brně a zabývá se významem didaktických pomůcek v práci muzejních pedagogů. Dále předkládá návrh didaktické hry určené pro žáky středních škol vhodné jako aktivizační prvek do přírodovědné výstavy Dětského muzea a podrobný návod na výrobu didaktické pomůcky k této hře.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU - vybrané kapitoly - Základy statistiky
POVJAKALOVÁ, Marie
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro výuku matematického celku {\clqq}Základy statistiky`` s pomocí interaktivní tabule a počítače a zjistit, jak interaktivní výuka pomáhá žákům v komplexním procesu vzdělávání. Práce je rozdělena na tři části. V první části se zabývám teorií motivace a různými aktivizujícími metodami výuky, zvláště pak metodou projektové výuky. Ve druhé části jsem provedla rozbor současného stavu využívání počítačů a interaktivní tabule ve výuce matematiky. Třetí, praktickou část, tvoří pracovní listy pro interaktivní tabuli, které jsem samostatně vytvořila, a projekt. Dále se ve třetí části zabývám aplikací vytvořených pracovních listů ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště a jejich porovnáním s výukou klasickou. V závěru jsem uvedla výsledky a poznatky, které jsem během výuky získala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.