Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Mottlová, Karolína ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na myšlenku aditivní triády v 1. ročníku ZŠ. Konkrétně na problematiku aditivních operací, jejich čtení a zapisování, komutativního zákona a přechod k inverzní aditivní operaci. Cíle diplomové práce jsou dva: - Nalézt a charakterizovat kognitivní jevy, které se objevují u řešení úloh na operace sčítání a odčítání malých přirozených čísel, a tím přispět k mapování oblasti žákova mentálního schématu aditivní triády. - Popsat můj vlastní rozvoj v oblasti výzkumu a experimentování. Obsahem teoretické části jsou rešerše odborné literatury, komentování úloh v učebnicích pro 1. ročník tří nakladatelství a popis vzniku nového didaktického prostředí v Hejného metodě - Abaku. Praktická část je věnována evidenci a popisu kognitivních jevů, které se objevují při řešení úloh zaměřených na aditivní operace v pracích žáků ze tří různých prvních ročníků ZŠ a popisu mých chyb, které se během experimentování objevily. Výsledkem diplomové práce jsou pojmenované a okomentované kognitivní jevy, které se objevily u řešitelských strategií při řešení úloh na aditivní operace. Konkrétně jsou to např.: chybné čtení rovnosti, chybná aplikace komutativního zákona, práce s nulou, přechod k inverzní operaci. Práce je uzavřena mou sebereflexí a dále mými cíli do budoucna, jako je hlouběji mapovat...
Prostředí Autobus ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Pártl, David ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato práce se zabývá didaktickým matematickým prostředím Autobus realizovaným prostřednictvím úloh v učebnicích Hejný a kolektiv. Problematika je zaměřena na žáky čtvrtého ročníku ZŠ. Nejstěžejnějším bodem v teoretické části je studium postupné gradace úloh v prostředí Autobus od prvního do pátého ročníku ZŠ. Bylo zjištěno, že frekvence úloh v učebnici pro čtvrtý ročník je narušena a na základě tohoto zjištění byl připraven experiment, který doplňoval úlohy v prostředí Autobus tak, aby frekvence byla pravidelná. Praktická část obsahuje přípravu experimentu, ve kterém byly formulovány vlastní navržené úlohy. Ty byly provázány s učivem čtvrtého ročníku ZŠ. Provedením dvou experimentů bylo získáno 262 žákovských řešení, v nichž byly evidovány a následně analyzovány žákovské chyby. To umožnilo formulovat jevy, které mohly být způsobeny narušenou frekvencí úloh v prostředí Autobus v učebnicích Hejný a kolektiv. KLÍČOVÁ SLOVA gradované úlohy, experiment, Hejného vyučovací metoda, didaktické matematické prostředí Autobus, slovní úloha, práce s tabulkou, chyba, aditivní operace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.