Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na předcházení mimořádných událostí v silničním provozu
ONDRUŠKA, Jiří
Vytváření bezpečného dopravního prostoru je dlouhodobá záležitost nejednou vyžadující významné investice, které obce či kraje často nejsou schopny pokrýt z vlastního rozpočtu. Přesto dosud nebyly nastartovány komplexní programy k iniciaci opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Jedním z významných parametrů bezpečného dopravního prostoru je výskyt pevných překážek v bezprostředním okolí komunikace (např. vzrostlé stromy, bez povolení umístěná reklamní zařízení apod.) které pak následně zásadním způsobem ovlivňují závažnost následků nehody. Obsahem a cílem diplomové práce je zjištění skutečného vlivu dopravně technického stavu silnice I. třídy č. 3 v rámci okresu Český Krumlov na výskyt mimořádných událostí v silničním provozu, který lze zjistit provedenou analýzou příčin a následků mimořádných události v konkrétních nehodových lokalitách a zmapováním současného dopravně technického stavu této relativně silně dopravně zatížené pozemní komunikaci. K dosažení cíle práce bylo konkrétně využito metody kritické analýzy, která studuje problémy komplexněji a nespokojí se jen s jednoduchým vysvětlením. Její aplikací jsem se pokusil nalézt odpověď na otázku, zdali zmíněná silnice ve všech aspektech plní funkce odpouštějící a samovysvětlující pozemní komunikace a u těchto navrhnout optimální způsob řešení k předcházení popř. zmírnění mimořádných událostí. V případě, že dosažené výsledky diplomové práce budou vlastníkem zmíněné silnice, resp. jejím majetkovým správcem a příslušným silničním správním úřadem využity k provedení různých opatření směřujících k snížení počtu dopravních nehod, pak její zpracování splnilo svůj účel. Dle mého názoru má každý řidič právo se pohybovat v bezpečném dopravním prostoru. Trvání a rozvoj státu, ve kterém žijeme, se neobejde bez fungujícího dopravního systému, a proto by měl být stávající systém především péčí státu udržován, obnovován, rozšiřován a zdokonalován, jelikož cítit se bezpečně na silnicích je právo a zodpovědnost každého z nás.
Rizika silniční dopravy a jejich faktory
HEJKRLÍK, Lukáš
Bakalářská práce Rizika silniční dopravy a jejich faktory se zabývá zejména rizikem stromořadí, vysázeného podél českých pozemních komunikací. V teoretické části jsem se zaměřil na základní definice, které jsou úzce spjaté se silniční dopravou a na vysvětlení praktických vyhodnocovacích postupů při posuzování dopravní nehody. V praktické části jsem se zaměřil na konkrétní analýzy spjaté s existencí alejí podél českých silnic. Tyto analýzy potvrzují rizikovost silniční dopravy samotné, ale zejména fatální následky nehod zapříčiněných srážkou s pevnou překážkou, kterou často přestavuje právě strom z alejí podél silnic. Z analytických podkladů bylo zjištěno, že nehodovost v České republice má klesající tendenci, přesto je stále alarmující, že rizika spjatá s následky srážky se stromem klesají statisticky pomaleji. Podrobné grafy a tabulky uvedené v bakalářské práci ukazují počet obětí spjatých s dopravní nehodou způsobenou srážkou s pevnou překážkou a dokazují, že následky nehod srážky se stromem jsou horší, než u nehod srážky se svodidlem, ač-koli se rovněž jedná o pevnou překážku. V neposlední řadě jsou pomocí tabulek a grafů vykalkulovány náklady a celkové ekonomické ztráty způsobené největším negativním faktorem dopravy, tj. nehodovostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.