Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita vnitřního prostředí v MŠ a ZŠ L. Kuby 48, České Budějovice
TUREK, Jan
Bakalářská práce se zabývá kvalitou vnitřního prostředí v Základní a Mateřské škole L. Kuby 48, České Budějovice, které jsou spojeny v jednom areálu. Její podstatou je měření oxidu uhličitého, vlhkosti a teploty v závislosti na čase a jeho vlivu na žáky na základě vlastního pozorování a zjištění. Součástí práce je také dotazníkové šetření, na základě kterého je vyhodnoceno spojení základní a mateřské školy. Vznik základní školy je datován do roku 1927. Mateřská škola byla zřízena v roce 2011 v bývalém areálu školní družiny vybudované v roce 1969. Kvalita vnitřního i vnějšího prostředí se zhoršuje a je stále diskutovanějším tématem. Vnitřní vzduch, je závislý na mnoha faktorech, kterými je ovlivňován. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část, se zabývá všeobecnými i konkrétními poznatky o škodlivinách, vyskytujících se ve vnitřním prostředí budov, jejich nárůstu či poklesu a důvodech těchto změn a přehledem hodnot koncentrací uvedených v literatuře a legislativě. V práci jsou zmíněny jednotlivé složky vnitřního ovzduší, jejich příčiny, zdroje. Z těchto látek se zaměřuji na látku, která nejvíce ovlivňuje kvalitu vnitřního klimatu a to je oxid uhličitý neboli CO2. Tato sloučenina je v práci představena, jsou zde uvedeny jeho běžné koncentrace v interiéru i exteriéru, zdroje a zdravotní důsledky, které mohou být způsobeny vysokou koncentrací. Oxid uhličitý má dle platné legislativy limitní koncentraci 1000 ppm. V době měření nabýval ve vnitřním prostředí hodnoty od 705 ppm do 3225 ppm. Limitní koncentrace pro tuto práci byla stanovena na 1500 ppm. V druhé, empirické části byly použity dvě metody zpracování. První metodou byla sekundární analýza dat, získaných od Základní a Mateřské školy L. Kuby 48 a na základě vlastního šetření. Jsou zde představeny výsledky měření a šetření. Uvádím zde naměřené hodnoty, které byly zkoumány. Šetření bylo prováděno celkem v šesti místnostech. U každé šetřené místnosti je popsána aktuální situace v době měření, konkretizovány a graficky znázorněny naměřené hodnoty. Pro měření byl ve většině případů stanoven tzv. krok měření na dvě minuty tzn., že každé dvě minuty byly zapsány aktuální naměřené hodnoty sledovaných veličin, které byly následně zpracovány a vyhodnoceny. Ve všech třídách bylo zjištěno překročení limitní koncentrace oxidu uhličitého. Teplota a vlhkost odpovídali legislativním předpisům. Druhou použitou metodou je metoda dotazování za využití kvantitativního výzkumu, technikou anonymního dotazníku, uvedeného v příloze. Při tomto šetření bylo osloveno celkem 140 respondentů. Pro vyhodnocení bylo využito 127 dotazníků. Mezi dotazované osoby patřily děti z druhého stupně základní školy, a rodiče dětí z prvního stupně základní školy a rodiče dětí z mateřské školy. Dotazníky byly statisticky zpracovány a na jejich základě vyhodnoceny hypotézy. Tímto výzkumem byly obě stanovené hypotézy potvrzeny. V případě první hypotézy, že spojení ZŠ a MŠ v jednom areálu je výhodou pro rodiče i děti, odpovědělo 75,78 % dotázaných ANO. Zbylých 24,22 % odpovědělo NE nebo odpověď neuvedlo. Při dotazování na druhou hypotézu, zda jsou rodiče spokojeni s provozem ZŠ a MŠ L. Kuby 48, odpovědělo 82,35 % respondentů ANO. Ostatních 17,65 % dotázaných odpovědělo NE nebo opět odpověď neuvedlo. Odpovědi respondentů a vyhodnocení dotazníků je graficky zaneseno v práci. Součástí této bakalářské práce jsou přiložené fotografie, které dokumentují průběh měření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.