Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv specifických poruch učení na sebejistotu a sebehodnocení žáků osmých a devátých tříd základní školy
Nohejlová, Jindřiška ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
RESUMÉ Předkládaná rigorózní práce se zabývala žáky osmých a devátých tříd, konkrétně vlivem specifických poruch učení na jejich sebeúctu, sebedůvěru, sekundárně vlivem specifických poruch učení na výběr střední školy. K dosažení cílů bylo využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem sto třicet čtyři osob, a to z řad žáků se specifickými poruchami učení, jejich rodičů a učitelů z druhého stupně základních škol. Některé údaje získané z nestandardizovaných metod byly konfrontovány s výstupy z metod standardizovaných. Výzkumné šetření zdokumentovalo pocity a prožívání žáků s postižením. Nastínilo možnosti dalšího výzkumného bádání. V souvislosti s tím byla zjištěna nízká informovanost laické veřejnosti o možnostech studia žáků se specifickými poruchami učení na středních školách a rovněž velmi slabé povědomí učitelů druhého stupně základních škol na Královéhradecku o legislativních opatřeních týkajících se zájemců se specifickými poruchami učení o studium na středních školách.
Sebedůvěra a sebejistota sester v souvislosti s ošetřovatelskou praxí
SLIPKOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce je zaměřena na současný stav sebedůvěry a sebejistoty sester při vykonávání ošetřovatelské praxe. Pro zmapování současného stavu byly osloveny všeobecné sestry, u kterých se zjišťovala důležitost a to, zda mají dostatek sebedůvěry a sebejistoty při vykonávání ošetřovatelské praxe. Dále jsem pokládala otázky zaměřené na problematiku ohledně budování sebedůvěry a sebejistoty a toho, jak sestry pečují o svou sebedůvěru a sebejistotu. Tato práce je složena z části teoretické a empirické. Teoretická část je zaměřena na osobnost všeobecných sester a její utváření. Dále pak na faktory, které ovlivňují sebedůvěru a sebejistotu sester při vykonávání ošetřovatelské praxe, a zahrnuje i zkoumání toho, co sestry dělají pro své duševní zdraví, aby jejich sebedůvěra a sebejistota byla na vhodné úrovni pro vykonávání ošetřovatelské praxe. Empirická část je tvořena jedním cílem. Tím bylo zjistit, zda sestry mají dostatek sebedůvěry a sebejistoty při vykonávání ošetřovatelské praxe. Pro empirickou část práce byla zvolena technika polostrukturovaného rozhovoru. Získané informace byly zpracovány a rozděleny do devíti kategorií. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že všeobecné sestry dokáží vlastními slovy říct, co je sebedůvěra a sebejistota, a jsou schopny hovořit o důležitosti sebedůvěry a sebejistoty při vykonávání ošetřovatelské praxe. Sebedůvěru a sebejistotu mají sestry na vhodné úrovni pro vykonávání ošetřovatelské praxe, ale k práci přistupují zodpovědně a s pokorou, ať jsou to sestry dlouhodobě pracující, či krátkodobě v praxi. Jejich sebedůvěra a sebejistota při vykonávání ošetřovatelské praxe je ovlivňována určitými faktory, které souvisí s jejich povoláním. K dostačující sebedůvěře a sebejistotě jsou důležité i vlastní hodnoty v osobním životě. Při výzkumném šetření se ukázalo, že při vykonávání ošetřovatelské praxe mají sestry sebedůvěru a sebejistotu na větší úrovni než v osobním životě, jelikož by nemohly vykonávat výkony a ošetřovatelskou praxi ve svém nejlepším přesvědčení. Proto, aby sestry měly sebedůvěru a sebejistotu na vhodné úrovni, by měly pečovat o své duševní zdraví. Při rozhovorech se ukázalo, že se sestry snaží o své duševní zdraví pečovat, i když to někdy při náročnosti jejich povolání nelze. Tato práce pomáhá nastínit problematiku sebedůvěry a sebejistoty všeobecných sester na různých odděleních. Jsou zde zahrnuty osobní názory sester na důležitost sebedůvěry a sebejistoty při vykonávání ošetřovatelské praxe, faktory, které tyto vlastní hodnoty ovlivňují, a důležitost duševní hygieny pro vykonávání ošetřovatelské praxe.
Vliv specifických poruch učení na sebejistotu a sebehodnocení žáků osmých a devátých tříd základní školy
Nohejlová, Jindřiška ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
RESUMÉ Předkládaná rigorózní práce se zabývala žáky osmých a devátých tříd, konkrétně vlivem specifických poruch učení na jejich sebeúctu, sebedůvěru, sekundárně vlivem specifických poruch učení na výběr střední školy. K dosažení cílů bylo využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem sto třicet čtyři osob, a to z řad žáků se specifickými poruchami učení, jejich rodičů a učitelů z druhého stupně základních škol. Některé údaje získané z nestandardizovaných metod byly konfrontovány s výstupy z metod standardizovaných. Výzkumné šetření zdokumentovalo pocity a prožívání žáků s postižením. Nastínilo možnosti dalšího výzkumného bádání. V souvislosti s tím byla zjištěna nízká informovanost laické veřejnosti o možnostech studia žáků se specifickými poruchami učení na středních školách a rovněž velmi slabé povědomí učitelů druhého stupně základních škol na Královéhradecku o legislativních opatřeních týkajících se zájemců se specifickými poruchami učení o studium na středních školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.