Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Požadavky současných systémů vstřikování u vznětových motorů na paliva a motorové oleje
Drda, Tomáš
Bakalářská práce Požadavky současných systémů vstřikování u vznětových motorů na paliva a motorové oleje pojednává o způsobech tvorby směsi a rozdělení vstřikovacích systémů u vznětových motorů. Dále se zabývá členěním paliv a parametry motorové nafty jako paliva pro vznětové motory. V souvislosti s tématem práce pojednává o emisích ze spalování motorové nafty, stejně tak o požadavcích kladených na moderní motorové oleje.
Stanovení teplotních závislostí motocyklových olejů
Ondrášek, Petr
Tato diplomová práce se zabývá stanovením teplotních závislostí motocyklových olejů. Literární přehled obsahuje poznatky z mechaniky tekutin, informace o dělení, využití, vhodném výběru a analýze maziv včetně jejich výroby a historického vývoje. Další kapitola se zabývá recyklací maziv včetně legislativních nároků potřebných k uvedení na trh. Nechybí ani kapitola o mazacím okruhu motocyklů. Součástí praktické části jsou bližší specifikace použitých vzorků olejů, včetně technických parametrů motocyklů, ze kterých byly odebrány. Data potřebná k vyhodnocení byla získána na základě měření pomocí rotačního viskozimetru DV2T a přístroje na měření hustoty Densito 30 PX. Takto získané hodnoty byly graficky vyhodnoceny pomocí programu Microsoft Excel 2010 za aplikace vhodného matematického modelu.
Degradace motorového oleje ve vznětovém motoru užitkového automobilu
Bílík, Jan
Tato diplomová práce pojednává o degradaci motorového oleje ve vznětovém motoru užitkového automobilu. První část přibližuje základní problematiku vědního oboru, který se zabývá zjišťování aktuálního stavu motoru pomocí informací získaných z analýzy ma-ziva a základními vlastnostmi maziv. V další kapitole je nastíněno rozdělení olejů, jejich výroba a příčiny a způsoby samotné degradace. Samotná kapitola je věnována také ma-zací soustavě a její funkci. Experimentální část se již zabývá samotným stanovením degradace motorového ole-je. Je zde popsán postup odběru jednotlivých vzorků a metody pro stanovení zkouma-ných veličin. Dále jsou zpracovány již samotné výsledky, které jsou vyobrazeny v přehledných grafech, kde byly hodnoty proloženy lineární regresní funkcí a stanoveny koeficienty determinace R2. Na závěr je provedeno shrnutí a diskuze všech zjištěných výsledků.
Měření hustoty provozních kapalin
Gross, Petr
Cílem mojí bakalářské práce bylo získat a nastudovat informace o měření hustoty, provozních kapalinách a metodách měření. Zaměřil jsem se na změny hustoty v závislosti na teplotě u vybraných provozních kapalin – zimní směs do ostřikovačů, brzdová kapalina, chladící kapalina, motorový olej a převodový olej. U těchto kapalin jsem sledoval změnu hustoty při teplotě 5°C, 22°C a 40°C.
Provozní degradace motorového oleje v zemědělské technice
Řezníček, Ladislav
Diplomová práce je zaměřena na popis a zjišťování provozní degradace motorového oleje v zemědělské technice. V první části je úvod do problematiky maziv. Dále je zpracován přehled rozdělení motorových olejů podle složení a popsána viskozita. V dalších kapitolách se práce věnuje popisu a problematice mazání spalovacích motorů a blíže vysvětluje příčiny vniku otěrových částic v motorech. Experimentální část práce se zabývá zkoumáním motorového oleje používaného v traktoru Zetor. Vzorky olejů byly odebírány v intervalu 50 motohodin. Nejprve jsou popsány metody a přístroje, podle kterých byly u vzorků zjišťovány jednotlivé parametry. A dále jsou zpracovány konečné výsledky, které jsou zobrazeny v grafech a z těchto hodnot byly následně stanoveny koeficienty determinace R2. Bylo odebráno celkem osm vzorků motorového oleje Madit M7 ADS III. Z toho bylo sedm vzorků odebráno z olejové nádrže traktoru a jeden vzorek byl nový. U těchto vzorků se zjišťovalo chemické složení a množství otěrových částic obsažených v oleji. Dále byla změřena hustota a dynamická viskozita. Na základě těchto dvou parametrů se dopočítala kinematická viskozita. Ze všech těchto výsledků byl určen stav degradace daného motorového oleje.
Reologický profil motorového oleje používaného ve čtyřdobých pístových motorech
Kumbár, Vojtěch
Tato disertační práce popisuje reologické a tokové chování motorového oleje používaného ve čtyřdobých pístových motorech. K experimentům byly vybrány motorové oleje používané v motocyklech, v automobilech a v zemědělské technice. Byly odebírány vzorky upotřebeného motorového oleje, které byly dále analyzovány. Měřena byla časová závislost dynamické viskozity a smykového napětí motorového oleje, smykové napětí v závislosti na smykové rychlosti motorového oleje, teplotní závislost hustoty motorového oleje a teplotní závislost dynamické a kinematické viskozity motorového oleje. K zjištění stavu degradace motorového oleje byly naměřené výsledky upotřebeného motorového oleje porovnány s naměřenými výsledky nepoužitého (nového) motorového oleje stejné značky a specifikace. K naměřeným výsledkům byly následně sestaveny matematické modely. Mezi naměřenými a vypočtenými hodnotami byly zjišťovány a hodnoceny korelační koeficienty a koeficienty determinace. Vytvořené matematické modely mohou sloužit k predikci chování motorových olejů a kapalin podobných vlastností.
Teplotní závislosti různě viskózních automobilových motorových olejů
Piták, Jan
Tato diplomová práce je zaměřena na stanovení teplotní závislosti různě viskózních automobilových motorových olejů. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé funkce, vlastnosti a složení motorových olejů, se kterými je možno se setkat v automobilovém průmyslu. Experimentální část diplomové práce se zabývá teplotní závislostí různě viskózních motorových olejů nepoužitých a jedním olejem použitým, který má stejné specifikace jako jeden z nových olejů. Čtyři oleje jsou označeny jako syntetické a jeden jako minerální. K měření viskozity byl použit digitální rotační viskozimetr Brookfield DV2T LV a k měření hustoty digitální hustoměr Densito 30 PX. Podle očekávání hodnoty smykového napětí, dynamické viskozity, kinematické viskozity a hustoty s rostoucí teplotou klesaly. Teplotní závislost byla modelována pomocí exponenciální funkce, u které byly následně sledovány koeficienty determinace R2.
Stanovení teplotní závislosti automobilových motorových olejů stejné viskozitní třídy
Korbička, Jiří
Diplomová práce se zabývá motorovými oleji se stejnou viskozitní třídou 5W-30. Sledováno bylo pět vzorků nového oleje a dva vzorky upotřebeného motorového oleje stejné specifikace. Byly porovnávány jejich fyzikální a mechanické vlastnosti v závislosti na teplotě. V první části je popsána výroba motorových olejů a jejich klasifikace. V dalších kapitolách jsou popsány jejich funkce a vlastnosti. Poslední částí práce je potom popsání metodiky, samotné měření, grafické a statistické zpracování dat, porovnání výsledků a stanovení závěrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.