|
Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem
TONKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ilustrací a vybranými ilustrátory 20.- 21. století v Čechách, kteří působili a tvoří v krátkém animovaném filmu. Proto bude stěžejní kapitola věnována Jiřímu Trnkovi, Adolfu Bornovi, Jiřímu Šalamounovi a Janu Švankmajerovi. Praktická část navazuje na část teoretickou a jejím cílem je výtvarné zpracovaní ilustrací, které mohou sloužit k přípravě animovaného filmu.
|
|
Průvodce nástrahami předmětů každodenního života
DOČKÁLKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce "Průvodce nástrahami předmětů každodenního života." sestává ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá životem a dílem Jana Švankmajera, a směry, které určují jeho tvorbu. Praktická část je ve věnována tvorbě autorské knihy, která slouží jako průvodce kuchyní pro děti předškolního, či mladšího školního věku.
|
|
Haptické deníky
ŠTĚCHOVÁ ŽÁKOVÁ, Marie
Tato práce se pokouší nastínit problematiku hmatu ve vztahu k umění a každodennosti. První kapitola se věnuje blíže fenoménu hmatu, představuje tento smysl, charakterizuje komunikaci dotykem, zabývá se tvůrčími typy podle Viktora Lowenfelda, rozebírá pojem haptiky a věnuje se umění a hmatu. V druhé kapitole představujeme jednotlivé typy deníků, psychologické aspekty vedení deníků a také rozebíráme vztah deníků a taktilismu. Třetí kapitola je prakticky zaměřená, popisuje smysl haptických deníků a představuje formou volných asociací jednotlivé haptické objekty- asambláže. Součástí práce je celkem 7 hmatových objektů
|
|
Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby
RYBÁŘOVÁ, Adriana
Bakalářská práce pojednává o díle českého výtvarníka, animátora a režiséra Jana Švankmajera a o možnosti interpretace jeho tvorby. Zprvu se zabývá problematickou otázkou interpretace uměleckého (surrealistického) díla optikou psychoanalýzy, při ohledu na vývoj disciplíny. Dále sleduje vybraná východiska a aspekty umělecké tvorby vzhledem k dílu Švankmajera. Teoretické modely jsou aplikovány v další části bakalářské práce, při analýze filmů Jana Švankmajera a jejich ústředních motivů prolínajících celou tvorbou. Cílem studie je nalézt pokud možno adekvátní způsob interpretace a náhledu na tvorbu konkrétního umělce- Jana Švankmajera (s důrazem na rozdílnost pohledu na dílo uznávaného umělce oproti tvorbě laika, či klienta v terapii)ve shodě s úhlem pohledu rožnovské školy arteterapie.
|