Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odpovědnost sestry při výkonu povolání
HAVELKOVÁ, Hana
Se vstupem České republiky do Evropské unie vyvstala potřeba provést změny v legislativě naší země, jednou z nich je i reforma kompetencí pracovníků nelékařských zdravotnických profesí. Vytváření příznivých celospolečenských podmínek pro nezávislou činnost sestry představuje efektivní trend nabízející kontinuální zvyšování kvality poskytované péče. Je ale nutné uvědomit si, že s nezávislostí přichází i odpovědnost. Poskytování ošetřovatelské péče vyžaduje znalost obecně závazných právních předpisů a legislativy, která snižuje výskyt náhodných událostí a pochybení. Teoretická část bakalářské práce byla věnována podrobnější analýze vyhlášky č. 424/2004 Sb. a následně pojednávala o odpovědnosti sester v oblastech zákonné, etické a mravní normy. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, v které oblasti činností všeobecných sester se nejčastěji vyskytují pochybení a také zjistit, jaké jsou vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení. Byly stanoveny dvě hypotézy. V první hypotéze bylo předpokládáno, že k nejčastějšímu výskytu pochybení dochází v souvislosti s podáváním léků. Ve druhé hypotéze bylo předpokládáno, že všeobecné sestry nejsou v odpovídající míře seznámeny se zněním vyhlášky č. 424/2004 Sb. K dosažení cíle bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byla použita metoda dotazování technikou dotazníku. Sledovaný soubor tvořily sestry z celé České republiky, dokončující specializační vzdělávání v NCO NZO v Brně. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejvíce pochybení se vyskytuje při podávání léků. Přesto, že byly vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení, je zřejmé, že neplní zcela svoji funkci. Výsledky šetření potvrdily první i druhou hypotézu. K navrhovaným opatřením, směřujícím ke zlepšení přípravy všeobecné sestry pro její profesionální dráhu jednoznačně patří prohloubení právního povědomí v rámci kvalifikačního vzdělávání, především z hlediska přijímání odpovědnosti a vyplývajících důsledků počínání. Je nutné rovněž důsledně apelovat na vedoucí pracovníky ve smyslu provádění pravidelných a podrobných analýz, proběhlých mimořádných událostí, stanovování rizik pochybení a realizace opatření pro minimalizaci nežádoucích událostí.
Faktory ovlivňující spokojenost studentů oboru Všeobecná sestra během praktické výuky
ALTMANOVÁ, Marie
Bakalářská práce na téma {\clqq}Faktory ovlivňující spokojenost studentů oboru Všeobecná sestra během praktické výuky`` je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V praktické části bylo zjištěno, že nejčastějším faktorem ovlivňujícím spokojenost studentů během praktické výuky je vztah studentů se sestrami z klinického pracoviště. Byla potvrzena hypotéza, že studenti, kteří nejsou spokojeni s praktickou výukou, uvažují o změně budoucího povolání všeobecné sestry. Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že studenti III. ročníku jsou méně spokojení s praktickou výukou než studenti II. ročníku. Dále bylo zjištěno, že sestry z klinických pracovišť uvádějí jako nejčastější faktor negativně ovlivňující jejich spolupráci se studenty během praktické výuky nedostatek času.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.