Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,179 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj kapacit lodní dopravy Pardubického kraje
Krystková, Karolína
Hlavním cílem Evropské unie (dále jen EU) je vytvořit jednotnou a ucelenou unii evropských států, které budou vystupovat navenek jako celek a svůj rozvoj budou směřovat ke kohezi. Představitelé uskupení a zároveň zástupci jednotlivých členských států považují nástroje Evropské unie jako velmi výhodné. Česká republika (dále jen ČR) od vstupu do EU každoročně čerpá z fondů EU desítky miliard EUR. Naopak do evropského rozpočtu odvádí méně. Na základě čehož lze ČR nazvat jako čistého příjemce evropských dotací. Disponibilní prostředky jsou určeny k regionálnímu rozvoji s cílem dosáhnout úrovně nejvíce rozvinutého členského státu. Podpora dopravy patří k základním rozvojovým mechanismům a cílům EU. Kombinovaná doprava využívá územního potenciálu a úrovně regionálního roz-voje k eliminaci regionálních disparit a posílení ekonomického růstu. Labsko-vltavská vodní cesta je významnou dopravní tepnou z hlediska schopnosti využití vnitrozemské dopravy. Jedná se o síť splavných vodních toků, umělých kanálů a velkých vodních ploch. Celková délka Labe na území ČR činí 374,4 km. Splavnost je v oblasti úseku středního Labe využívána pro plavidla s maximální tonáží 1200t. Další části řeky jsou obtížnější pro průjezd s nedostatečnou plavební hloubkou. Vltavská část vodní cesty je dlouhá 430 km. Její splavný úsek pro velkou plavbu, pro plavidla v úrovni tonáže 1000t, se nachází pouze na úseku Mělník – Slapy. Strategie pro obnovu potenciálu vnitrozemské vodní dopravy by měla podpořit konkurenceschopnost vnitrozemské vodní dopravy a posílit tak její využití. Vodní doprava vzhledem ke schopnosti množstevní přepravy v porovnání s ostatními druhy, je v případě mezinárodního významu a využití kombinované dopravy stále velmi významná. Silnou stránkou vodní dopravy je pozitivní přístup k životnímu prostředí a bezpečnosti provozu. Velmi významným kladem je cenová dostupnost v souvislosti se schopností převozu velkého nákladu a ušetřené energie spotřebované přepravou. Převozní kapacity sestaveny z nákladních lodí s tlačným člunem v rámci říční dopravy urazí třikrát delší trasu za stejnou míru spotřebované energie jako kamion, přičemž uveze téměř 3700 tun (což je rovno 148 kamionům). Potenciál využití vodní dopravy je vzhledem k možnosti objemu přepravy významný, avšak splavné úseky labsko-vltavské cesty prozatím disponují o dost nižšími kapacitami přepravy. Charakter přepravních prostředků vodní dopravy se odvíjí od specifických podmínek řek a splavných úseků. Rozvoj dopravní infrastruktury patří mezi základní cíle regionální politiky EU, která nabízí možnosti financování projektů souvisejících s dopravou. Cílem diplomové práce je návrh veřejného logistického centra v Pardubicích s cílem podpory rozvoje lodní dopravy po Labi. Sekundární cíle analyzují možnosti financování realizace takového projektu. Nutnou podmínkou byla analýza stavu dopravních faktorů říční dopravy. Poznatky jsou založené na teoretickém podkladu v oboru dopravní logistiky, národního hospodářství ve vztahu k rozpočtu Evropské unie a Evropským strukturálním a investičním fondům.
Ekonomická analýza nákladů a výnosů při péči o lesní a nelesní ekosystémy a ostatní činnosti Správy KRNAP
Khol, Martin
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou nákladů a výnosů při péči o lesní a nelesní ekosystémy a ostatní činnosti Správy Krkonošského národního parku v období let 2003 až 2014. Na základě vyhodnocení vývoje ekonomické situace organizace jsou navrženy a posouzeny další potenciální příjmy a možnosti snížení nákladů. V rešeršní části práce jsou shrnuty dosavadní informace týkající se zvláště chráněných území, specifik hospodaření příspěvkových organizací a jejich managementu. Následuje bilance hospodaření za sledované období a návrh dosud nerealizovaných možností příjmů nebo snížení nákladů s cílem dosáhnout kladného hospodářského výsledku při dodržování zásad ochrany přírody.
Spoluúčast studentů při financování vysokoškolského studia v ČR
Páchová, Ivana
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat možnosti spoluúčasti studentů při financování vysokoškolského studia v České republice. Teoretická část se zabývá nejprve terciálním vzděláním a jeho financováním obecně, především vývojem mezinárodní klasifikací vzdělávání a vývojem evropského terciálního vzdělávání. Následně jsou představeny systémy financování terciálního vzdělávání v České republice, Austrálii a Anglii. Praktická část analyzuje finanční zdroje studentů veřejných vysokých škol, jejich původ a využití, a také postoj k zavedení školného na veřejných vysokých školách v České republice. Dále je navržena forma zvýšení spoluúčasti studentů na financování terciálního vzdělávání v České republice spolu se návrhem snížení jejího dopadu na studenty.
Determinanty študijnej neúspešnosti
Králiková, Dominika
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci determinantů studijní neúspěšnosti v 1. semestru studia na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně a následný dopad studijní neúspěšnosti na financování Mendelovy univerzity v Brně. V práci je zpracovaný přehled poznatků k problematice studijní neúspěšnosti ve vysokém školství. Práce taktéž obsahuje základní přehled systému financování veřejných vysokých škol v České republice. Výsledky práce jsou použité k načrtnutí aktuální situace studijní neúspěšnosti na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy univerzity v Brně a postavení Mendelovy univerzity v Brně ve výkonové části rozpočtu, který sestavuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,179 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.