Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příkazy,zákazy,omezení ve zdravotnických zařízeních
KODETOVÁ, Věra
Příkazy, zákazy, omezení ve zdravotnických zařízeních. Zvyšování kvality péče o pacienty je cílem každého zdravotnického zařízení. Jedním z indikátorů kvality je spokojenost pacientů s lékařskou a ošetřovatelskou péčí. Pacienti mají svá práva, ale i povinnosti. K těmto povinnostem mimo jiné patří i dodržování některých příkazů, zákazů a omezení, které s sebou návštěva zdravotnického zařízení přináší. Jedná se převážně o dodržování léčebného řádu, léčebných pokynů doporučených lékařem, ale i další omezení související s provozem zdravotnického zařízení. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak pacienti k těmto příkazům, zákazům a omezením přistupují, jak je vnímají a nakolik je dodržují a porovnat množství příkazů, zákazů a omezení v ambulantní a lůžkové části zdravotnického zařízení. Informace jsme získávali pomocí dotazníkového šetření v Nemocnici s poliklinikou Praha {--} Italská. Toto zdravotnické zařízení má 2 lůžkové stanice a 31 odborných ambulancí. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 188 respondentů, z toho 102 bylo ambulantních a 86 hospitalizovaných pacientů. Bylo stanoveno pět hypotéz. První hypotéza, ve které jsme předpokládali, že většina pacientů vnímá příkazy, zákazy a omezení jako zátěž, se nepotvrdila. Druhá hypotéza, která předpokládala, že ženy zatěžují zákazy, příkazy a omezení osobního rázu více než muže, se potvrdila. Třetí hypotéza se také potvrdila, neboť v ambulantní části zdravotnického zařízení dodržují ženy více příkazy, zákazy a omezení než muži. V lůžkové části zdravotnického zařízení nedodržují ženy více příkazy, zákazy a omezení než muži, proto se čtvrtá hypotéza nepotvrdila. Náš předpoklad, že se na lůžkovém oddělení zdravotnického zařízení pacienti více setkávají s příkazy, zákazy a omezením než na ambulantním oddělení, se nesplnil, pátá hypotéza nebyla potvrzena. K tématu diplomové práce byla autorka motivována tím, že se jako sestra denně setkává s různými typy pacientů, kteří reagují rozdílným způsobem na příkazy, zákazy a omezení v tomto zdravotnickém zařízení. Výsledky výzkumného šetření nás vedly k sestavení edukační hodiny pro sestry a informační brožury pro pacienty, navštěvující zdravotnické zařízení. Dostatečné množství informací je základem a předpokladem k pochopení a dodržování příkazů, zákazů a omezení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.