Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich profesní uplatnění
Balabánová, Veronika
Téma bakalářské práce je vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich profes-ní uplatnění. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit kazuistiky od respondentů narozených v letech 1989, 1992, 1994, s výsledkem jejich profesního uplatnění po školní docházce. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s mentálním postižením, definicí, příznaky a příčinami tohoto postižení. Popisuji základní školu, základní praktickou školu a střední školu pro mentálně postižené. V další části práce se věnuji trhu práce, faktory povolání a kombinovanému postižení. Teoretická část bude zpra-cována na základě analýzy a následné syntézy informací získaných z odborných zdrojů. Úvodem praktické části bude zmíněna metodologie průzkumného šetření. Cílem praktické části bude na základě tří kazuistik, dvou mužů a jedné ženy, sklá-dající se z diagnóz, rodinné a osobní anamnézy a speciálně pedagogického vyšet-ření. Dále se pedagogové vyjadřují k průzkumným otázkám. Průzkumné šetření bude založeno především na metodě polostrukturovaného hloubkového rozho-voru, pozorování a obsahové analýze výsledků činnosti a dokumentace jednotli-vých respondentů. Důležitou částí je problematika přechodu ze škol do práce u jednotlivých respondentů. Vše bude popisováno z pohledu samotných respon-dentů.
Využití moderních technologií ve vyučování na SOŠ pro stavební obory
Vavruška, Martin
Bakalářská práce řeší využívání digitálních technologií učiteli při výuce na SOŠ pro stavební obory. Cílem této práce je poznat, popsat a interpretovat využití digitálních technologií na střední odborné škole zaměřené na stavební obory. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, které se dále člení na kapitoly. Konkrétně se jedná o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část je tvořena literární rešerší z odborných publikací autorů zabývajících se digitální technologií zejména v oblasti vzdělávání. Empirická část je založena na kvalitativním přístupu. Prostřednictvím dotazníkového šetření se žáky střední odborné školy zaměřené na stavební obory zjišťuje odpověď na hlavní výzkumnou otázku, které digitální technologie, jak často a k jakému účelu žáci využívají pro trávení volného času, přípravě na výuku, při výuce a o přestávkách. Dále také k zjištění jaké technologie učitelé respondentů využívají při výuce, jak často, pro jaký účel, a jaké jsou jejich dovednosti s nimi.
Porucha ADHD u žáků středních škol
Hájková, Nikola
Bakalářská práce se zabývá poruchou ADHD neboli poruchou pozornosti s hyperaktivitou především u žáků středních škol. Tato práce je rozdělená do dvou částí, a to na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je seznámení sproblematikou a vymezení základních informací o ADHD. První část teorie popisuje podstatné informace o poruše ADHD, zvláště definici, příčiny, projevy a následně diagnostiku s terapií. Druhá část teorie se věnuje výchově a vzdělávání žáků s ADHD převážně se zaměřením na střední školu. Hlavním cílem praktické části je zjistit míru znalostí a informovanosti o problematice ADHD u těchto jedinců. Na základě kvantitativního přístupu s využitím dotazníkového šetření jsou zpracovaná data do grafů a tabulek. Respondenti tohoto dotazníkového šetření jsou žáci ze tří vybraných středních škol.
Klima třídy a emoční inteligence žáků
Pokorná, Jana
Pro spokojený pobyt žáků ve škole a dobré studijní výsledky je velmi důležité klima školní třídy, do které žák chodí. Školní třídy obecně se týkají tři pojmy, a to je prostředí, klima a atmosféra. Klima školní třídy, kterým se tato práce také zabývá, je dlouhodobá záležitost, která může být závislá na žácích, kteří třídu navštěvují a na jejich emoční inteligenci (dále jen EQ). Emoční inteligenci nelze měřit žádnými hodnotami, jen pomocí testů lze vyhodnotit, zda je EQ jedince kladná, záporná nebo nevyhraněná. Stejně tak se klima třídy neměří reálnými hodnotami, ale na základě například dotazníkového šetření lze zjistit, zda je klima dobré, špatné nebo se pohybuje někde mezi těmito krajními hodnotami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá emoční inteligencí a klimatem školní třídy. Byla provedena analýza názorů jednotlivých autorů, kteří se problematikou zabývají, dále syntéza a srovnání těchto názorů. V praktické části bakalářské práce jsou pak stanoveny předpoklady, vycházející z rozboru teoretické části, a vyhodnoceny výsledky dotazníků zjišťujících emoční inteligenci žáků a klima jednotlivých školních tříd. Problematika je sledována v 1. a 4. ročníku střední školy, a to ve třídách dvou oborů, technického, kam chodí převážně chlapci, a sociálních služeb, který navštěvují převážně dívky. Průzkum je realizován formou dotazníkového šetření a vyhodnocení dotazníků je provedeno jednoduchými statistickými metodami. Výsledky šetření jsou velmi zajímavé, protože z dotazníků bylo zjištěno, že jediný předpoklad, který se opravdu potvrdil, je, že je rozdíl v emoční inteligenci žáků v chlapecké a v dívčí třídě. Další předpoklady, a to, že klima školní třídy je lepší, pokud je vyšší kladná emoční inteligence žáků a že klima školní třídy je lepší ve 4. než v 1. ročníku, se nepotvrdily.
Úzkost žáků střední odborné školy
Fučíková, Lucie
Bakalářská práce se zabývá úzkostí žáků na střední odborné škole. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Cílem teoretické části je nejprve charakterizovat pojmy úzkost, strach, stres, fobie a tréma. Jsou vzpomenuty příčiny úzkosti, projevy v životě, i ve škole. Jako poslední se teoretická část zabývá způsoby zvládání úzkostných stavů, ale i tomu, jak mohou rodiče a učitelé žákům pomoci. Poznatky byly čerpány z odborné literatury a odborných časopisů, které byly řádně prostudovány, poté proběhla analýza, srovnání a syntéza. Cílem praktické části bylo zjistit, v jaké míře se vyskytuje úzkost u žáků v souvislosti se školou a zmapovat, jaké příznaky žáci nejčastěji pociťují a jaké strategie žáci používají, aby se vyrovnali s úzkostí na středné odborné škole. Prů-zkumné šetření bylo prováděno kvantitativní formou, kde byla využita metoda dotazníku. Průzkumným souborem byli žáci ze střední odborné školy v Brně. Vý-sledky dotazníkového šetření byly shrnuty do přehledných tabulek a grafů a poté interpretovány. Výstupem je doporučení pro pedagogickou praxi.
Zavedení výuky předmětu Civilní ochrana a řešení mimořádných situací na střední škole
Matula, Jaroslav
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou zavedení výuky předmětu Civilní ochrana a řešení mimořádných situací na střední škole. Cílem práce je navrhnout výuku nového komplexního předmětu Civilní ochrana a řešení mimořádných situací na střední škole. V teoretické části bakalářské práce popisuji ve zkratce historický vývoj výuky branné výchovy na středních školách a provádím analýzu současné situace s výukou tématu Ochrana člověka za mimořádných událostí. Provedl jsem výzkum názorů vedení vybraného vzorku pěti středních škol. Použil jsem metodu říze-ného polo strukturovaného rozhovoru. Zpracované výsledky jsem po vyhodno-cení uvedl ve své práci. Na základě výše uvedených poznatků, v praktické části navrhuji způsob řešení výuky v novém komplexně řešeném předmětu Civilní ochrana a řešení mimořád-ných situací na střední škole. Současně zdůvodňuji svůj návrh tohoto řešení.
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na SŠ z pohledu učitelů
Sýkorová, Iva
Bakalářská práce se bude zabývat vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení na SŠ z pohledu učitelů. Cílem teoretické části bude definovat specifické po-ruchy učení, klasifikovat jejich příčiny vzniku, symptomy, možnosti diagnostiky, pomoc a nápravu. Dále bude vymezen legislativní rámec a jeho nové inovace ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pozornost se zaměří také na práci pedagogů se žáky se specifickými poruchami učení, způsoby komunikace s nimi a spolupráci s asistentem pedagoga. Pro zpracování teoretické části baka-lářské práce bude použita analýza a syntéza odborných literárních zdrojů se za-měřením na problematiku žáků se specifickými poruchami učení a chování. V praktické části bude cílem zjistit, zda mají učitelé dostatek informací o poru-chách učení, zda žáci z jejich pohledu zvládají vzdělávání, jaké výukové metody upřednostňují, jaká je spolupráce s odborníky. K naplnění cíle bude použita meto-da dotazníkového šetření tedy kvantitativní průzkum. Respondenty budou učitelé dvou středních škol, konkrétně půjde o Střední školu gastronomickou Adolpha Kolpinga a Střední školu potravinářskou a služeb Brno, Charbulova, kde mají zku-šenosti se vzděláváním žáků s poruchami učení. Data z dotazníků budou vyhod-nocena pomocí deskriptivní statistiky. Závěry dotazníkového šetření budou sloužit jako základ pro vypracování Doporučení pro pedagogickou praxi.
Problematika užívání alkoholických nápojů u žáků SOŠ
Hrubá, Vladislava
Bakalářská práce se zabývá zkušeností žáků středních odborných škol s užíváním alkoholu. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na definici alkoholu, jeho historii, závislost a příčiny vzniku závislosti, typologii závislosti podle Jellineka, důsledky a rizika užívání alkoholu. Dále na vztah adolescentů k alkoholu, jaké mohou být následky užívání alkoholu u adolescentů, vliv vrstevníků na užívání alkoholu, prevenci a případnou léčbu. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jaké mají žáci zkušenosti s alkoholem, jejich první konzumaci alkoholu, současný vztah k alkoholu a znalost prevence. Získaná data jsou vyhodnocena základními statistickými postupy a konečné výsledky jsou prezentovány v grafickém znázornění, textové podobě a číselném vyjádření.
Problematika návykových látek na vybraných školách okresu Písek
Topková, Eliška
Bakalářská práce se zabývá užíváním návykových látek u žáků na vybraných středních školách. Hlavními cíli této práce je zjistit zkušenosti dospívajících s legálními a nelegálními drogami a zjistit jakým způsobem byli žáci seznámeni se škodlivostí návykových látek. Práce je rozdělena na dvě hlavní části a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na definování nejčastějších návykových látek, které žáci užívají. Další důležitou součástí této práce je seznámení s preventivními programy, jejich uplatňování na školách a z toho vyplývající informovanost žáků o možných rizicích užívání návykových látek. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum, jehož cílem je zmapovat zkušenosti žáků s legálními a nelegálními drogami. Pomocí dat získaných z dotazníků předložených žákům středních škol, budou vyhodnoceny jejich zkušenosti s legálními a nelegálními drogami. Výsledná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými postupy, graficky znázorněna a doplněna o komentář, na základě šetření budou určena doporučení pro praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.