Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Směrová charakteristika jednodrátkové žárové sondy
Kozák, Jan ; Žoužela, Michal (oponent) ; Zubík, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá směrovými odchylkami při měření jednodrátkovou žárovou sondou. Snahou autora je provést rozsáhlé měření při různých úhlech nátoku tekutiny na sondu a porovnat naměřené výsledky s obvyklým používáním jednodrátkové sondy.
Charakteristické parametry palivových trysek
Ledererová, Lucie ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Mnoho průmyslových aplikací získává potřebnou tepelnou energii prostřednictvím spalovacího procesu. Základním prvkem každého spalovacího zařízení je hořák a jeho součástí je soustava trysek, které do spalovacího prostoru přivádějí palivo. Geometrie palivových trysek výrazně ovlivňuje intenzitu promíchávání paliva se spalovacím vzduchem a tím i~stabilitu hoření. Hlavním předmětem této diplomové práce bylo určení tzv. rychlostních součinitelů různých geometrií trysek. Znalost správné hodnoty rychlostních součinitelů je pro návrh hořáku a následně jeho provoz klíčovým parametrem. Pro vybrané trysky byly vypočteny teoretické výtokové rychlosti trysek, které byly následně porovnány s hodnotami skutečných výtokových rychlostí z trysek měřených experimentálně metodou žárové anemometrie a s rychlostmi vypočtenými pomocí metody CFD.
Větrání kabiny osobního automobilu – výzkum charakteru proudění z rozmrazovací mřížky předního skla a účinnost tohoto systému.
Hapala, Radim ; Krejčí, Vladimír (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění nad rozmrazovací mřížkou čelního skla osobního automobilu Škoda Octavia. V požadovaném rozsahu byly žárovou anemometrií změřeny složky rychlosti a intenzity turbulence. Získaná data byla následně prezentována v grafické podobě a výsledky byly porovnány s předchozí prácí.
Měření rychlostních profilů za vířičem
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Hořáky jsou klíčová zařízení procesních pecí, jež významně ovlivňují tvorbu emisí při spalovacím procesu. Pro vývoj moderních low – NOX hořáků je nezbytné znát přesnou podobu proudění, které generuje axiální lopatkový vířič spalovacího vzduchu uvnitř tohoto hořáku. Ke zjištění proudového pole se využívá numerické modelování proudění (CFD). Jedná se o matematický nástroj, jehož predikce je vhodné validovat naměřenými daty. Proto bylo rozhodnuto o experimentálním změření rychlostních profilů vybraných vířičů, jež budou využity pro validaci CFD modelů. Tato práce popisuje všechny úkoly, které bylo třeba vykonat před samotným měřením, a také průběh samotného měření. Pro toto měření rychlosti byla vybrána metoda žárové anemometrie. Vyvstala tak nutnost vytvořit výpočtový programu, který dokázal naměřené data zpracovat. V návaznosti na zvolenou metodu byla sestavena měřicí trať, která využila ke svému účelu i části zařízení zkušebny hořáků. Pro přesné polohování sondy bylo navrženo a zkonstruováno polohovací zařízení, které umí nastavovat sondu do požadované polohy s dostatečnou přesností. Po testovacím měření byla sestavena síť měřicích bodů. Vlastní měření probíhalo dvou - drátkovou sondou a celkem bylo proměřeno pět různých axiálních vířičů. Z důvodu velkého objemu dat, potřeby vlastního nastavení výpočtu a důkladné kontroly nad činností vyhodnocovacího softwaru byly dodány podklady pro tvorbu vlastního softwaru. Pro každý vířič byly vyhodnoceny rychlostní profily a vírová čísla. Na závěr byla získaná data graficky zpracována a vzorově vyhodnocena pro jeden vířič. Z naměřených dat se zjistilo, že v určitých oblastech za vířičem dochází k protisměrnému rotačnímu proudění vzduchu. Dále byly také popsány zjištěné nedostatky, které se v průběhu měření vyskytly, a byla zhodnocena celková nejistota měření. V případě potřeby dalšího měření tak čtenář může získat všechny potřebné znalosti a nástroje, které jsou pro měření rychlostních profilů za vířičem potřeba.
Experimentální analýza proudu vzduchu z ofukovače osobního vozu s využitím žárového anemometru a návrh hodnocení kvality ofukovače
Ležovič, Tomáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prouděním vzduchu v interiéru osobního automobilu Škoda Octavia. Pozornost je zaměřena pouze na boční ofukovač přístrojové desky. Snahou autora bylo navrhnout vhodná kritéria pro hodnocení a posuzování kvality ofukovače a pro tato kritéria vypracovat metodiky měření. Následuje vlastní aplikace metodik a proměření rychlostního pole proudu vzduchu z ofukovače metodou žárovou anemometrie. Práce obsahuje i porovnání výsledků s výsledky dosaženými vizualizací proudění kouřovou metodou.
Analýza proudění z vyústky osobního vozu s využitím termoanemometrické sondy
Šeda, Libor ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní poznatky o možnosti měření rychlosti proudění vzduchu a následně představena testovací trať pro automobilové vyústky, měřený objekt a uspořádání trati s různými komponenty. Metodou měření rychlostního pole je žárová anemometrie, a jsou proměřeny rychlostní profily v potrubí jako vstupy CFD simulace a 4 případy proudění. Jsou popsána kritéria hodnocení kvality vyústek a jejich vyhodnocení pro dané případy. Nadstavba práce je CFD simulace a porovnání výsledků mezi experimentem a simulací. V závěru jsou vyhodnoceny nejistoty měření a určení průtoku tratí, řešené problémy a také návrhy pro další práci a vylepšení. Vizualizační a vyhodnocovací program vytvořený v prostředí MATLAB umožňuje jednoduché zobrazení dat získaných metodou CTA, které poslouží k dalšímu posuzování kvality ofukovačů.
Charakteristické parametry palivových trysek
Ledererová, Lucie ; Zejda, Vojtěch (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Mnoho průmyslových aplikací získává potřebnou tepelnou energii prostřednictvím spalovacího procesu. Základním prvkem každého spalovacího zařízení je hořák a jeho součástí je soustava trysek, které do spalovacího prostoru přivádějí palivo. Geometrie palivových trysek výrazně ovlivňuje intenzitu promíchávání paliva se spalovacím vzduchem a tím i~stabilitu hoření. Hlavním předmětem této diplomové práce bylo určení tzv. rychlostních součinitelů různých geometrií trysek. Znalost správné hodnoty rychlostních součinitelů je pro návrh hořáku a následně jeho provoz klíčovým parametrem. Pro vybrané trysky byly vypočteny teoretické výtokové rychlosti trysek, které byly následně porovnány s hodnotami skutečných výtokových rychlostí z trysek měřených experimentálně metodou žárové anemometrie a s rychlostmi vypočtenými pomocí metody CFD.
Měření rychlostních profilů za vířičem
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Hořáky jsou klíčová zařízení procesních pecí, jež významně ovlivňují tvorbu emisí při spalovacím procesu. Pro vývoj moderních low – NOX hořáků je nezbytné znát přesnou podobu proudění, které generuje axiální lopatkový vířič spalovacího vzduchu uvnitř tohoto hořáku. Ke zjištění proudového pole se využívá numerické modelování proudění (CFD). Jedná se o matematický nástroj, jehož predikce je vhodné validovat naměřenými daty. Proto bylo rozhodnuto o experimentálním změření rychlostních profilů vybraných vířičů, jež budou využity pro validaci CFD modelů. Tato práce popisuje všechny úkoly, které bylo třeba vykonat před samotným měřením, a také průběh samotného měření. Pro toto měření rychlosti byla vybrána metoda žárové anemometrie. Vyvstala tak nutnost vytvořit výpočtový programu, který dokázal naměřené data zpracovat. V návaznosti na zvolenou metodu byla sestavena měřicí trať, která využila ke svému účelu i části zařízení zkušebny hořáků. Pro přesné polohování sondy bylo navrženo a zkonstruováno polohovací zařízení, které umí nastavovat sondu do požadované polohy s dostatečnou přesností. Po testovacím měření byla sestavena síť měřicích bodů. Vlastní měření probíhalo dvou - drátkovou sondou a celkem bylo proměřeno pět různých axiálních vířičů. Z důvodu velkého objemu dat, potřeby vlastního nastavení výpočtu a důkladné kontroly nad činností vyhodnocovacího softwaru byly dodány podklady pro tvorbu vlastního softwaru. Pro každý vířič byly vyhodnoceny rychlostní profily a vírová čísla. Na závěr byla získaná data graficky zpracována a vzorově vyhodnocena pro jeden vířič. Z naměřených dat se zjistilo, že v určitých oblastech za vířičem dochází k protisměrnému rotačnímu proudění vzduchu. Dále byly také popsány zjištěné nedostatky, které se v průběhu měření vyskytly, a byla zhodnocena celková nejistota měření. V případě potřeby dalšího měření tak čtenář může získat všechny potřebné znalosti a nástroje, které jsou pro měření rychlostních profilů za vířičem potřeba.
Analýza proudění z vyústky osobního vozu s využitím termoanemometrické sondy
Šeda, Libor ; Fojtlín, Miloš (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní poznatky o možnosti měření rychlosti proudění vzduchu a následně představena testovací trať pro automobilové vyústky, měřený objekt a uspořádání trati s různými komponenty. Metodou měření rychlostního pole je žárová anemometrie, a jsou proměřeny rychlostní profily v potrubí jako vstupy CFD simulace a 4 případy proudění. Jsou popsána kritéria hodnocení kvality vyústek a jejich vyhodnocení pro dané případy. Nadstavba práce je CFD simulace a porovnání výsledků mezi experimentem a simulací. V závěru jsou vyhodnoceny nejistoty měření a určení průtoku tratí, řešené problémy a také návrhy pro další práci a vylepšení. Vizualizační a vyhodnocovací program vytvořený v prostředí MATLAB umožňuje jednoduché zobrazení dat získaných metodou CTA, které poslouží k dalšímu posuzování kvality ofukovačů.
Experimentální analýza proudu vzduchu z ofukovače osobního vozu s využitím žárového anemometru a návrh hodnocení kvality ofukovače
Ležovič, Tomáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prouděním vzduchu v interiéru osobního automobilu Škoda Octavia. Pozornost je zaměřena pouze na boční ofukovač přístrojové desky. Snahou autora bylo navrhnout vhodná kritéria pro hodnocení a posuzování kvality ofukovače a pro tato kritéria vypracovat metodiky měření. Následuje vlastní aplikace metodik a proměření rychlostního pole proudu vzduchu z ofukovače metodou žárovou anemometrie. Práce obsahuje i porovnání výsledků s výsledky dosaženými vizualizací proudění kouřovou metodou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.