Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní adjustace dětí se syndromem ADHD
KARBÁČOVÁ, Marika
Bakalářské práce se zabývá Školní adjustací dětí se syndromem ADHD. Počet dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je podle odhadů odborníků v České republice na dvacet tisíc, v populaci postihuje 6 9 % dětí, proto je důležité se této problematice věnovat. Teoretická část je rozdělena na dvě velké oblasti. První oblast pojednává o definici syndromu ADHD, jsou zde uvedeny jednotlivé charakteristiky s konkrétními příznaky a je popsána adjustační povaha těchto dětí. Další podkapitola bakalářské práce se stručně věnuje historickému pohledu na vývoj ADHD, objasňuje příčiny vzniku a výskytu v populaci tohoto syndromu. Poslední podkapitole uvádí diagnostiku syndromu ADHD. Druhá velká oblast se zabývá adaptací, kde je definována školní adjustace. Je zde rozebrán jednotlivý vývoj adjustace a následně konkrétní průběh adjustace na běžné základní škole. Empirická část se zaměřuje na zjištění a popsání adjustační povahy dětí se syndromem ADHD, případně čím se vyznačují zvláštnosti nebo deficity ve školní adjustaci ve srovnání se zdravými dětmi bez syndromu ADHD. K potvrzení své hypotézy v bakalářské práci je použito kvantitativního výzkumného šetření. Anonymní a dobrovolný dotazník byl určen pro děti běžných základních škol. Celkem je zpracováno 50 dotazníků. Otázky ve výzkumném šetření jsou rozděleny do 5 oblastí oblast všeobecná, oblast hyperaktivity, pozornosti, impulzivity a školního prostředí. Z výsledků vyplynulo, že děti s ADHD vykazují ve školní adjustaci deficity v těchto 5 oblastech ve srovnání s dětmi z běžné základní školy bez této poruchy. Bakalářská práce by měla přispět ke zkvalitnění práce s dětmi postiženými poruchou ADHD a zvýšení podvědomí o důležitosti a významu daného tématu u výchovných pracovníků, rodičů i zájemců z řad veřejnosti.
Školní adjustrace dětí migrujících rodičů v Mariánských Lázních
VANIŠOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zaměřuje na téma školní adjustace dětí emigrujících rodičů. V teoretické části jsou nejdříve vysvětleny základní pojmy, jako je například migrace, emigrace, imigrace a uprchlictví. Práce se snaží čtenáře zasvětit do příčin migrace a do problémů migrantských rodin, které mohou nastat během nabývání českého občanství. Nejdelší část práce se zaměřuje na adjustační problémy žáků- cizinců na základních školách. To znamená, že je zde popsán proces školní integrace žáka- cizince od jeho přijímání, přes jeho zařazení do třídy až k jeho klasifikaci. Dále práce obsahuje různé aktivity škol, které napomáhají k lepší adaptaci těchto dětí. V práci můžeme nalézt i vypsané faktory ovlivňující integraci žáků- cizinců, které jsou nedílnou součástí každého z nich. A v neposlední řadě jsou tu kapitoly věnující se předsudkům, postojům, rasismu ale především vzájemné toleranci či úplné adaptaci v majoritní společnosti. Tato bakalářská práce má za úkol nastínit čtenáři všednodenní problémy dětí- cizinců, které je mohou potkat během jejich integrace ve většinové společnosti. Praktická část je věnovaná výzkumu osmi žáků- cizinců na základních školách v Mariánských Lázních a jejich čtyř učitelů, kteří se snaží o reciproční toleranci mezi sebou. Ve výzkumu se objeví momentální problematika uprchlictví, která za poslední léta v Evropě rapidně stoupla a může mít tak obrovský vliv na všechny. Ve výzkumném šetření jsme byli svědky toho, že i někteří čeští pedagogové a děti, mohou pomocí medií začít generalizovat cizince a začít je tak škatulkovat do negativních skupin společnosti. S tím je spojena etnická diskriminace, která podle pedagogů na základních školách v Mariánských Lázních nepanuje, někteří žáci- cizinci však v rozhovoru uvedli opak. Podrobnější rozbor těchto tvrzení, je uveden v této bakalářské práci. Tato kvalifikační práce by mohla sloužit studentům zabývajícím se tématem mezinárodní migrace, nebo studentům pedagogických oborů, kteří mají zájem rozšířit si své znalosti v této problematice a doplnit tak chybějící informace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.