Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace dopravních tras pro přepravu osob
Němeček, Martin ; Kučera, Petr (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Městská hromadná doprava je důležitá pro rozvoj měst. Musí plnit svou přepravní úlohu z pohledu kvantity i kvality. Služby městské hromadné dopravy ovlivňuje mnoho faktorů kvality. Pro dopravní podnik je důležité tyto faktory definovat a pak tyto faktory dodržovat. Dopravní podnik má také definované standardy kvality, s jejich pomocí nabízí kvalitní službu, kterou cestující očekává. Charakter hromadné dopravy a především pak její funkčnost a efektivnost do značné míry ovlivňují kvalitu života obyvatel, respektive cestujících. Cílem práce je nejen analyzovat současný stav, ale především pak navrhnout jistou optimalizaci tohoto stavu, ve smyslu vyjít vstříc právě požadavkům a představám cestujících. Provedení takové optimalizace je podmíněno i ekonomickou efektivitou, technickými podmínkami a zázemím, proto byly v rámci navržené optimalizace zohledněny i tyto faktory. Celkově je v rámci návrhu optimalizace třeba vyjít vstříc především specifickým skupinám cestujících, jako jsou senioři a děti, dále upravit lokalizaci a okolí zastávek a zpřístupnit pomocí MHD strategické body v dané oblasti (nemocnice, školy, nákupní centra). Práce tedy přinejmenším upozorňuje na velké nedostatky v této sféře a klade si za cíl navrhnout možná řešení.
Každodenní prostorová mobilita obyvatel ve městě Strakonice: vzorce individuální mobility a jejich studium pomocí moderních geoinformačních technologií
POJSL, Lukáš
V této bakalářské práci bylo cílem sledovat individuální prostorovou mobilitu obyvatel města Strakonice. V rámci výzkumu byly použity dvě metody sběru informací. První bylo dotazníkové šetření a jako doplňující prvek sloužil záznam dat ze zařízení pracujících na systému GPS. Hlavním účelem byla analýza na základě výsledků, odhalení vnitřních procesů a následné srovnání s podobnými českými a zahraničními studiemi. Výchozími body analýzy byla data týkající se hlavních ukazatelů prostorové mobility, kterými jsou čas, vzdálenost a počet cest. Srovnáním v rámci účelů cesty bylo vypozorováno, že pravidelné cesty zahrnující dojížďku za prací a do škol se podílejí na celkové mobilitě přibližně ze 40 %. Co se týče volby dopravního prostředku v závislosti na dni v týdnu, největší rozdíly byly zaznamenány při porovnání pracovních dnů a víkendu. V referenčních dnech pondělí a středa výrazně převažovala chůze, zatímco v sobotu se poměr obrátil a dominantní postavení zaujal osobní automobil. Z hlediska hlavních ukazatelů prostorové mobility chůze převyšovala všechny ostatní dopravní prostředky v čase a počtu cest. Odlišné výsledky byly zaznamenány ve vzdálenostní kategorii, kde osobní automobil převzal vedoucí roli a výrazně potlačil všechny ostatní způsoby dopravy. Zaměříme-li se pouze na čas strávený mobilitou, tak ze sebraných dat pro město Strakonice vyšlo, že průměrně se obyvatelé pohybují 44 minut denně. Data získaná z GPS loggerů byla zpracována a prezentována skrze programové systémy k tomuto účelu určené. Výsledná vizualizace detailně znázorňovala mobilitu vybraných respondentů, a umožnila tak alternativní způsob práce s mobilitou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.