Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Algoritmy odbuzování při řízení asynchronního motoru
Mynář, Zbyněk ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V současnosti jsou díky pokroku ve výpočetní a výkonové technice asynchronní motory nasazovány tam, kde bylo dříve možno použít pouze elektromotory jiných typů. Ty obvykle postrádají spolehlivost a nízké pořizovací náklady asynchronních motorů. Nejlepší výsledky při řízení asynchronních motorů vykazuje vektorové řízení, jemuž je věnována část práce. Pokud motor chceme provozovat v otáčkách pro něž nedostačuje ani maximální velikost statorového napětí, nabízí se možnost motor odbudit, čili snížit magnetický tok a tím těchto provozních hodnot dosáhnout. Algoritmů odbuzování existuje celá řada. Právě srovnání několika nejčastěji používaných algoritmů je věnována tato práce. Jako simulačního nástroje bylo použito prostředí MATLAB-Simulink. Další část práce je věnována implementaci těchto algoritmů do procesoru řady 56F800E užívajícího výpočty v pevné řádové čárce.
Kosimulace v prostředí OpenModelica a Matlab-Simulink
Szymanik, Adam ; Kozubík, Michal (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce řeší kosimulaci mezi modely v prostředí OpenModelica a Matlab-Simulink. První část práce je věnována modelovacímu jazyku Modelica, simulačnímu SW OpenModelica a standardu FMI, pomocí kterého je možné exportovat modely z jednoho prostředí a importovat prostředí jiného, které tento standard podporují. Další část se věnuje návrhu vlastích bloků pro kosimulaci a jejich realizaci. V poslední kapitole jsou tří příklady pro ověření funkčnosti řešení.
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
In fully electric vehicles a systematic control of thermal and electric flows is becoming very important as there is not enough waste heat for cabin heating. To avoid vehicle driving range decrease under winter condition it is necessary to employ devices allowing minimization of energy needed for cabin heating (e.g. heat pump, thermal energy storage). It is required to implement control algorithms for such devices to ensure their optimal operation. In summer conditions it is also necessary to control thermal flows to avoid excessive battery discharge due to vehicle thermal management. This work deals with control algorithms design as well as with the development of decision controller allowing routing of thermal flows.
Algoritmy odhadu stavových veličin elektrických pohonů
Herman, Ivo ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami odhadu stavů pro střídavé motory a podmínkami odhadu těchto stavů. Odvozeny byly podmínky pozorovatelnosti pro synchronní motor a dále pro odhad momentu setrvačnosti a momentu zátěže pro oba typy motorů - synchronní i indukční. Možnosti odhadu byly potvrzeny i experimentálně na reálných datech. Kovarianční matice pro všechny filtry byly nalezeny pomocí EM algoritmu. Pro oba typy motorů byla též provedena identifikace. Pro odhad stavů byly použity estimátory Rozšířený Kalmanův filtr, Unscented Kalman Filter, Particle filters a estimátor s plovoucím horizontem (MHE)
Algoritmy řízení střídavých pohonů s minimalizací ztrát
Džama, Igor ; Otava, Lukáš (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato semestrální práce zabývá problematikou řízení střídavých pohonů reluktančněsynchronního typu s důrazem na energeticky efektivní řízení. Práce obsahuje popis synchronního motoru s permanentními magnety a reluktančním momentem a vektorového řízení. Na modelu motoru jsou pak odzkoušeny navržené řídící algoritmy. Algoritmy jsou pak mezi sebou a algoritmem pro řízení synchronního motoru bez reluktančního momentu porovnány.
Moderní metody řízení střídavých elektrických pohonů
Graf, Miroslav ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teorií prediktivního řízení a její možné aplikace na synchronní motory. Zabývá se problémy návrhu explicitního a on-line MPC řízení pro synchronní motor s permanentními magnety na povrchu uvnitř rotoru a srovnává výsledky s klasickým pojetím řízení střídavých pohonů.
Algoritmy prediktivního řízení elektrických pohonů
Mynář, Zbyněk ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy prediktivního řízení střídavých pohonů. V úvodní části se nachází shrnutí současného stavu teorie a dále popis a zařazení nejvýznamnějších prediktivních algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována algoritmu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu (lineární MPC). Hlavní přínos této práce pak spočívá v představení dvou nových prediktivních algoritmů pro řízení PMSM motoru, které vycházejí z lineárního MPC. První z těchto algoritmů vznikl s cílem minimalizace svých výpočetních nároků, zatímco u druhého algoritmu byla zavedena schopnost motor odbudit. Oba nové algoritmy, včetně lineárního MPC, byly simulovány v prostředí MATLAB-Simulink.
Algoritmy monitorování a diagnostiky elektrických pohonů založené na modelu
Kozel, Martin ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem elektrických pohonů s typickými poruchami. Jsou zde představeny a odsimulovány modely PMSM se zkratem na vinutí. Tyto modely zahrnují varianty motoru s jednou pólovou dvojicí a s více pólovými dvojicemi. Dále jsou v této práci představeny a vyzkoušeny metody detekce interních poruch motoru a selhání měřících senzorů založené na modelu.
Robustní řízení asynchronních motorů
Pohl, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit se s návrhem robustního regulátoru. Je zde popsán návrh regulátoru za použití H-nekonečno metody a vstupně-výstupní linearizace. Struktura použitých stavových rovnic popisujících asynchronní motor dovoluje použití LPV regulátoru s otáčkami jako proměnným parametrem. Navrhnutý regulátor zajišťuje velkou robustnost a stabilitu v celém rozsahu měnících se otáček.
Modelování a identifikace lineárního motoru
Cimburek, Václav ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou modelu synchronního lineárního motoru s permanentními magnety, identifikací parametrů motoru a jeho vizualizaci. Model zahrnuje proměnlivou silovou konstantu motoru a proměnlivé indukčnosti vinutí d a q. Pro řízení modelu je implementováno kaskádní řízení s využitím P a PI regulátorů a dynamického decouplingu. Celá soustava je simulována v prostředí Simulink. V závěru jsou zhodnoceny faktory, které mohou způsobovat nepřesnosti a popsány oblasti, v nichž je třeba provést rozšíření této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Václavek, Patrik
6 Václavek, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.