| |
| |
| |
|
Firemní sebehodnocení jako významný faktor formování konkurenceschopnosti u malých a středních podniků
Brychta, Karel ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Úspěch podnikatelských subjektě v dnešním konkurenčním prostředí je dán mj. i jejich schopností rychle identifikovat a eliminovat mezery ve vlastní výkonnosti. To úzce souvisí s nutností poznání vlastní firmy, které je bezesporu nutnou podmínkou pro získání a udržení vlastní konkurenceschopnosti. Disertační práce reaguje na uvedenou skutečnost a na všeobecnou potřebu zaměřit se na problematiku firemního sebehodnocení a potřebu tvorby vhodné metodiky zlepšovatelsky orientovaného firemního sebehodnocení akceptovatelné pro malé a střední podniky. V disertační práci je problematika firemního sebehodnocení analyzována a hodnocena komplexně i v méně známých souvislostech, což poskytuje ucelený pohled na danou problematiku. Disertační práce vymezuje relevantní pojmy vztahující se k tématu disertační práce a uvádí je do vzájemných souvislostí. Ve vazbě na analýzu současného stavu v oblasti firemního sebehodnocení je zájem směřován zejména na přiblížení nejrozšířeněších a nejznáměších modelů používaných pro firemní sebehodnocení. Velmi důležitou část analytické části disertační práce tvoří vymezení základních přístupů k firemnímu sebehodnocení a bližší specifikace diagnosticky koncipovaného firemního sebehodnocení. Další část disertační práce obsahuje vlastní návrh metodiky firemního sebehodnocení zaměřené na formování a udržování konkurenceschopnosti. Uvedená metodika je založena na diagnosticky orientovaném firemním sebehodnocení a je určena především malým a středním výrobním podnikům certifikovaným dle ISO 9001/2000. Předkládaná metodika, která byla s pozitivním výsledkem ověřena ve středním výrobním podniku, vychází z vlastního rámcového modelu a algoritmu navrženého pro implementaci a realizaci firemního sebehodnocení.
|
| |
|
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Balga, Petra ; Potůček, Martin (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o podnikatelském záměru. Vychází z nalezení podnikatelské příležitosti. Analyzuje potřeby nově založeného vinařství CROY, zabývající se výrobou a prodejem vína. Návrh podnikatelského záměru vychází ze shromážděných informací, analýzy současného stavu oboru a nalezení tržní příležitosti.
|
| |
|
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Souček, Tomáš ; Podolinská, Zuzana Šobová (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navržením podnikatelského záměru rozvoje společnosti. Na základě analýzy současného stavu podniku a jeho okolí byla navržena strategie dalšího rozvoje. Jedná se o komplexní řešení, které by mělo pomoci ke zvýšení obratů společnosti, upevnění dobrého jména podniku a posílení pozice na trhu.
|
|
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Pospíšil, Martin ; Skoumal, Zdeněk (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje současný stav společnosti Timken s.r.o. Zkoumá její vnitřní a vnější prostředí, které na ni působí a ovlivňuje ji. Obsahuje několik návrhových koncepcí jak zjištěné nedostatky řešit a tím přispět k budoucímu rozvoji analyzované společnosti.
|
| |