Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití analogového obrazu v divadle
Rajnišová, Natálie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
V této bakalářské práci se budu zabývat fenoménem analogového obrazu v divadle i jiných uměleckých tvarech. Toto téma se pokusím reflektovat pomocí autorského projektu Chambre of minds, na kterém jsem pracovala uplynulý rok mého studia na DAMU. V úvodu se pokusím osvětlit, co pro mě značí pojem analogový obraz, v první části se zaměřím na fotografii, filmový materiál a vše co s ním souvisí jak v rovině teoretické, tak i technické. Poté tyto pojmy uvedu v kontextu divadla, zaměřím se na inspirační materiály a umělce, kteří se tohoto dotýkají. V praktické části nejdříve nastíním fundamentální myšlenky a specifika uměleckého proudu Art brut, který je v mém projektu úzce provázaný s obrazem a fotomateriálem. Poté vysvětlím základní koncept projektu Chambre of Minds, nadále popíši technologické principy použitých objektů. Poté se budu zabývat celkovým procesem tvorby během dvou uplynulých semestrů a otázkou performance. Posléze nastíním téma fotografie jako nositele idei v divadle, a tuto myšlenku aplikuji na imerzivním divadle Pomezí. Oba tyto projekty porovnám z hlediska využití analogového materiálu a principu fotografie v divadle. Na závěr shrnu všechny dosavadní zkušenosti a pokusím se nastínit výsledek mého bádání v rámci analogového obrazu.
Zobrazení smrti v evropském loutkovém divadle v posledních padesátu letech
Hásková, Marie ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat výskyt personifikované smrti v evropském umění, poukázat na zobrazení smrti v několika českých a zahraničních loutkových inscenacích a přiblížit proces tvorby vlastní autorské inscenace MORS PICTUS. Bakalářská práce je členěna na dva větší textové celky a obrazovou přílohu. První část textu - teoretická - se dotýká původu personifikace smrti v evropské kultuře. V jejím úvodu se snažím nastínit historii zobrazování smrti v umění, a jak byla vnímána v různých časových obdobích: od antiky přes středověk, renesanci, baroko až po XX. století a současnost. Následuje kapitola o zobrazení smrti v loutkovém divadle. V závěru teoretické části se věnuji konkrétním loutkovým inscenacím a způsobu, jak je v nich smrt zobrazena. V druhé – praktické - části textu se zabývám svou autorskou inscenací MORS PICTUS, která s tématem bakalářské práce souvisí, a pohnutkami, které mě vedly k tomu na inscenaci pracovat, co mne inspirovalo, jak jsem postupovala při navrhování výpravy, v jaké fázi příprav se inscenace nachází a co od ní očekávám.
Využití zvířecí masky v tanečním divadle
Kalivodová, Anežka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; BAŽANT, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na rituální obřady a tance ve zvířecích maskách. V teoretické části se věnuje vybraným kulturám a popisuje rozdílné přístupy při výrobě masek i v následné manipulaci s nimi. V druhé části by se měl čtenář dozvědět o mém přístupu a postupu práce při tvorbě představení, ve kterém zvířecí maska vystupuje.
Fragmenty všednosti zkoumané z pohledu scénografie a zvuku
Fleková, Klára ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; KRÁLOVÁ, Andrea (oponent)
Tato práce mapuje přípravu inscenace TAJENKA, jež probíhala od léta 2015 do léta 2016. Téma inscenace vychází z obyčejného života jehož se autorka cítí být součástí. Zamýšlí se nad vnímáním všedností a každodenností a snaží se je zkoumat. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela příběh. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci se zvukaři a režijní složce, jež pro ní byla nová. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a slabiny, kterých se chce při příštích projektech vyvarovat
Téma strachu v tvorbě pro děti
Lenártová, Andrea ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Diplomová práca rieši tvorbu pre deti, v ktorej figuruje strach buď ako výchovný, alebo ako zábavný aspekt. Cieľom je nájsť v tvorbe pre deti tieto aspekty a zhodnotiť ich vplyvy a dopady. Zaoberá sa porovnaním týchto dvoch aspektov. Zvolený problém je riešený skrz časté úvahy autorky, založenými na jej zážitkoch z detstva, prípadne na skúsenostiach získaných pri práci s deťmi. Analyzuje tvorbu pre deti ako takú a taktiež pocity strachu a úzkosti. Práca poskytuje možnosť zoznámiť sa s netradičnou tvorbou pre deti. Zistením je, že tvorba pre najmenších musí byť flexibilná viac než tá pre dospelých. Nie vždy sa to vo výsledku stretáva s porozumením. Táto práca môže pomôcť začínajúcim autorom tvorby pre deti zorientovať sa v tejto problematike a inšpirovať ich. Súčasťou je aj autorkina reflexia vlastného umeleckého výkonu a jednotlivých momentov praktickej realizácie, prostredníctvom ktorých sa autorka snaží doplniť teoretické prístupy. V texte práce sa nachádza aj fotografická príloha, na konci práce textová príloha. Časťou práce je aj disk CD-R, na ktorom sú záznamy niektorých v texte spomínaných inscenácií.
Kresba + jeviště
Bartůňková, Tereza ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své diplomové práci zužuji téma ilustrace ve vztahu ke scénografii, popsané v mé bakalářské práci, na téma kresby v performativním umění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části si kladu za cíl definovat stěžejní pojmy pro zvolené téma. Následně je zasazuji do divadelního kontextu, nastiňuji historický vývoj užití kresby v performativním umění a uvádím současné příklady z oboru. V rámci této části zmiňuji některá konkrétní díla, umělce a umělecké skupiny, které se těmito výrazovými prostředky zabývali či zabývají. Druhou částí práce je pak reflexe vlastní praktické tvorby, která vznikla za dobu mého magisterského studia. Pomocí svých zkušeností a poznatků se zde pokouším podložit tvrzení z části teoretické.
Jelen a stvoření světa
Hernández Díaz, Fortuna Eugenia ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce je úvahou nad třemi projekty seskupenými pod jménem Modrý jelen, jehož osami jsou huicholský mýtus stvoření světa a putování. Počínaje těmito dvěma řádky autorka zkoumá výše zmíněné projekty, a bude protkávát příběh o pouti, jako umělecké metody, s využitím mýtů jako zdroje inspirace a se zásahem do krajiny.
Jeden nebo dva scénografové
Brejcha, Jan ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Práce se pokouší srovnat a zhodnotit zkušenosti autora z průběhu magisterského studia. Na vybraných šesti inscenacích srovnává tři typy divadelních představení – divadlo velké scény (představení Plné ruce revoluce a Cejch), divadlo loutkové scény (představení Slzy ošlehaných mužů a Frankenstein) a autorské divadlo (představení Proroctví severoamerických indiánů a Cern). Zkoumá jejich specifika, výhody a nevýhody.
Porovnání scénografického přístupu v autorské inscenaci a inscenaci s klasickou literární předlohou
Krištofovičová, Daša ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Diplomová práca rieši porovnanie scénografického prístupu pri práci na autorskej a interpretačnej inscenácii. Zaoberá sa porovnaním autorského a interpretačného divadla a prácou scénografa pri oboch druhoch inscenovania. Analyzuje postupy použité pri rôznych inscenáciách oboch žánrov, ktoré autorka použila. Práca je sprevádzaná vlastnými úvahami o práci na konkrétnych popisovaných inscenáciách. Jej súčasťou je autorkina reflexia vlastného umeleckého výkonu a jednotlivých momentov praktickej realizácie, prostredníctvom ktorých autorka overuje teoretické prístupy. Fotografická príloha je súčasťou textu práce. Na konci práce sa nachádzajú textové prílohy. Súčasťou práce je aj DVD, kde sa nachádzajú záznamy niektorých v texte spomínaných inscenácií, prípadne iné súbory, ktoré nie je možné reprodukovať v tlačenej podobe diplomovej práce.
Prostor pro rituál ?
Straub, Mathias ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V první části práce pomocí kulturní antropologie, religionistiky a teorie performance objasňuji základní rysy rituálu a spojitosti mezi rituálem a divadlem. Ve druhé části analyzuji různé faktory, které při tvorbě rituálu hrají důležitou roli. S těmito faktory následně pracuji při analýze své vlastní rituálně-divadelní tvorby na příkladech projektů: Hudební modlitba Lety 1942 (divadlo Ponec ? Praha, CZ, 2014) a instalace a performance Memories (HISTeRIA festival ? Gračišče, SL, 2013).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Smolík, Radek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.