Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí31 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
H2O - bezbarvá čirá kapalina bez zápachu
Velková, Zorka ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
Práce H2O se zabývá vodou. Zaznamenává zrození myšlenky, zkoumání vody, fascinaci tímto živlem, jeho uchopování, snahu o porozumění a nakonec i vtažení hrstky vyvolených do komunikace s vodou. Objasňuje postup práce na celkovém konceptu Zahrady Mrtvých Zón, ale i vlastní pracovní postup na instalaci H2O. Základním principem projektu je snaha umožnit kolemjdoucím přímou konfrontaci s fenoménem Vltavy skrze nevšední zážitek. Vychází z přesvědčení, že jakákoliv obecnost v umění nic nesděluje, v závěru hodnotí týmovou práci z čistě osobního autorčina hlediska. Práce H2O nemá ambici být přísně vědeckým rozborem vodního živlu. Scénografie jako obor disponuje jednou obrovskou výhodou - k ovlivnění vlastní práce s úspěchem využívá i zdroje, které nejsou většinou vědecké obce přijímané jako validní, přesto však ovlivňují myšlení mnoha lidí.
7 minut
Mládková, Petra ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent)
V první kapitole připomenu výchozí body svého magisterského projektu a zároveň stručně naznačím jeho vývoj. Pak se budu několik dalších kapitol věnovat optice, která s mým projektem úzce souvisí. (Minimálně jako inspirační zdroj pro první stádium projektu - krátký film). Konkrétně se budu věnovat lidskému oku, vidění (3D technologiím a zejména optickým klamům), světlu a vůbec celkově zrakové percepci. Dále uvedu několik příkladů z oblasti umění, které se nechaly inspirovat, podobně jako já, optikou. Můžu je tedy pokládat za další z inspiračních zdrojů. Skrze jednotlivá zastavení tak můžete vysledovat, jak se jednotlivé jevy vkládají do malířství, fotografie, divadelní a filmové praxe. Proces vidění mě fascinuje, a proto se o to s Vámi musím podělit.
Náhled na přeradostnou pouť při tvorbě kusu o přešťastné to události narození Páně Ježíše Krista
Venclová, Tereza ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Tato práce se vztahuje k inscenaci Zatracený děcko. Autorka scény a loutek zkoumá zdroje inspirace výtvarné složky představení, jehož tématem je dnešní pohled na Vánoce. Ty už dávno nejsou sněhovou idylkou, jak ji známe z Ladových pohlednic, ale stávají se čím dál víc svátky konzumu a kýče. Popisuje, jak na místo tradičních propriet (jablko, svíčky, sláma) použila předměty všedního dne. Inspirací jí bylo umění například Andyho Warhola a jeho pop - art, readymades Kurta Schwitterse a Marcela Duschampa (atd.) a vlastní zkušenost z prožívání vánočních svátků v rodinném kruhu.
Vliv jiných materiálů a prostoru na hercův pohyb
Šilar, Antonín ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent)
Práce popisuje cestu od hry nacucané krví k prašné, bělostné a o to víc mrazivé inscenaci Titus Andronicus_Let mouchy. Dále pak pátrání scénografa po materilálech, které ovlivňují fyzické herectví a přípravu pasti na diváky.
Maska versus loutka
Bělohlávek, Kamil ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Má práce se zabývá dvěma výrazně výtvarnými prvky - totiž maskou a loutkou. Chtěl bych se na tyto dva elementy podívat nejen z historického hlediska, ale i na to, co je spojuje a naopak rozděluje. V čem jsou jejich výhody a kde jsou jejich limity a hranice. Situace, kdy je možné společné užití nebo dokonce jejich sloučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí31 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.