Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční gymnastika z kineziologického hlediska
Reinbergrová, Vendula ; Čumpelík, Jiří (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na předmět Taneční gymnastika. Zabývá se náplní a pojetím výuky taneční gymnastiky. V rámci práce je doporučeno rozdělení výuky na cviky rozvíjející gymnastickou obratnost; a na vyrovnávací cvičení, která jsou inspirována vývojovou kineziologií. Obsahuje anatomický popis oblastí nezbytných k porozumění následně uvedenému popisu základních vyrovnávacích cvičení.
Sedm druhů pohybů klasického tance
Ličková, Gabriela ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Ve své práci jsem nejprve představila osobnost a sedm základních pohybů podle E. A. Théleura. Poté jsem se zabývala metodou E. Cecchettiho. Jeho sedm druhů pohybů ? plier, relever, glisser, tourner, sauter, étendre, élancer jsem porovnala s Théleurovým seznamem. Našla jsem několik odlišností a uvědomila jsem si nejednoznačnost výkladu myšlenek obou osobností. Na závěr jsem podala, na základě své vlastní zkušenosti s klasickým tancem, podrobný popis Cecchettiho sedmi druhů pohybů z hlediska jejich využití v klasickém tanci. Zjistila jsem, že všechny výše uvedené druhy pohybů jsou v klasickém tanci stejně důležité. Navzájem na sebe navazují, doplňují se a spojují v jeden pohybový celek.
Současný klasický tanec Williama Forsytha
Bočková, Šárka ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Anotace Tato bakalářská práce zachycuje životopisy W. Forsytha a jeho inspirátorů. Dále principy, které podnítily vznik Forsythova tanečního stylu a způsoby, jakými je rozvádí dále. Zkoumá estetické působení jím vyprodukovaných pohybových tvarů a zamýšlí se nad podstatou sdělení tohoto nekonvenčního způsobu pohybového vyjádření. V závěru zkoumá funkčnost jednotlivých tělesných částí, jež napomáhá spoluvytvářet Forsythův taneční styl a nabádá taneční pedagogy, jak neobvyklosti tohoto tanečního stylu zařadit do exercices tréninku klasického tance.
Balanchine technique
Červíčková, Pavlína ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Touto bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Jelikož v současné době neexistuje celistvé zpracování Balanchinovy techniky v českém jazyce, hlavním zdrojem informací pro mou práci byla především kniha Suki Schorer on Balanchine Technique, vydaná roku 1999 v New Yorku. Zaměřila jsem se na techniku práce na špičkách, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
Skokové vazby se zaměřením na rozvoj kvality skoku
Beswald, Michal ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Jak název práce napovídá, zaměřil jsem se na rozvoj a kvalitu skoků s ohledem na shromáždění některých známých i méně známých faktů. Práci jsem rozdělil do osmi kapitol, ve kterých se zabývám nejen obecnou charakteristikou skoků pro nižší a střední ročníky, ale také návrhem na některá pomocná cvičení. V poslední části této práce uvádím několik příkladů vlastních vazeb, které podporují právě rozvoj a kvalitu skoku. Lze říci, že kvalita skoku a cvičení allegro prověřují schopnosti, talent a výkon tanečníka ve všech ohledech a umocňují jeho umělecký profil.
Terre a terre in classical dance technique
Lacová, Martina ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Táto práca je venovaná analýze terre à terre, špecifickému spôsobu prevádzania pohybov a skokov techniky klasického tanca. Rozbor tejto témy je pojímaný z niekoľkých uhlov. Prvá časť sa zaoberá základnou charakteristikou a vlastnosťami terre à terre štýlu tanca, jej vývojom a prítomnosťou v určitých dejinných etapách. Obsahom druhej časti bakalárskej práce je analýza jednotlivých častí tela, akými sú centrum ľudského tela, chodidlá, horné končatiny, a ich funkcie v terre à terre tanci. Pozornosť sa tiež sústreďuje na funkciu základného pohybu klasického tanca, plié, a na funkciu épaulements, ktoré sú nepostrádateľnou súčasťou umeleckej prezentácie tanca, v snahe zachytiť ich správanie v súvislosti s terre à terre technikou. Záverečnú časť práce predstavuje súhrn základných prvkov a skupiny prvkov techniky klasického tanca, ktoré je možné prevádzať spôsobom terre à terre, so základnou všeobecnou charakteristikou každého z nich.
Systém výuky na Taneční akademii V Mannheimu
Elblová, Markéta ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Výukový systém na Taneční akademii v Mannheimu se řídí a vyplývá z celkového systému vedení školy. Jednotlivé předměty nejsou vyučovány izolovaně, samy o sobě, ve výuce existuje vzájemná provázanost a akceptování ostatních vyučovaných technik. Tím vzniká provázanost, která připravuje tanečníky na široké spektrum tanečního repertoáru. Praxe umožněná spoluprácí se souborem divadla v Karlsruhe, pomáhá studentům v přípravě na jejich budoucí povolání. Rozhodla jsem se proto nastínit, jak funguje školský systém v Německu a porovnala ho se školským systémem České republiky, protože oba systémy se od sebe v mnohém liší. Na závěr jsem napsala svůj osobní pohled na situaci týkající se existence interpretačního oboru v rámci vysoké školy v Německu a v České republice a jaký by měl takový obor v České republice vyhlídky.
Balanchine Technique
Harazimová, Lenka ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Práce s názvem Balanchine Technique se zabývá stylem klasického tance, který má své kořeny v Americe, přesněji v USA. Jeho zakladatelem byl tanečník, choreograf a pedagog George Balanchine, původem Rus, který na počátku 20.století emigroval do USA. Jeho cílem zde bylo naučit Američany tančit klasický balet tak, aby se cítili přirozeně. Principy ruské výuky klasického tance podle Agripiny Jakovlevny Vaganovové se příliš nezměnily a zůstaly stejné i v rukou Balanchina. Ten je odlišil především v jiných důrazech, dynamice a ve stylu, který plně přizpůsobil místu a hlavně nové moderní době. V rámci této práce jsem se pokusila popsat jednotlivé prvky klasického tance tak, jak je vnímal Balanchine. Zabývala jsem se jednak rozdílem v technickém provedení jednotlivých cvičení, oproti tradiční ruské metodě klasického tance a často také rozdílnou dynamikou pohybu. Tato práce je rozdělená do dvou částí. První popisuje všechny základní prvky v exercice a la barre, druhá pak základní prvky v exercice au milieu v postavení na celém chodidle. Celý text je pro srozumitelnost doplněn obrazovým materiálem. Inspirací a předlohou mi byla kniha Suki Schorer on Balanchine Technique.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křenková, Markéta
1 Křenková, Marta
7 Křenková, Michaela
2 Křenková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.