Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení horkovzdušného modelu
Šimurda, Jan ; Buchta, Luděk (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přestavbou modelu horkovzdušného tunelu pro řízení pomocí sys- tému CompactRIO od společnosti National Instruments. Pro komunikaci s tunelem bylo navrženo uživatelské prostředí, které uživatele provede identifikací soustavy a návrhem regulátoru, který si odzkouší nejdříve na simulaci, a potom na skutečném zařízení. Vý- sledkem práce je sestavení školní úlohy, do které jsou jednotlivé dílčí postupy implemen- továny.
Model solární elektrárny
Janic, Lukáš ; Buchta, Luděk (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Semestrálny projekt o modelovaní solárnej elektrárne v prostredí Matlab. V prvej časti sa práca venuje historií spracovania slnečnej energie, princípu činnosti a konštrukcii fotovoltaického článku a meničov napätia. V druhej časti sa zaoberá návrhom solárnej elektrárne v prostredí Matlab-Simulink. V poslednej časti sú ukázané simulované modely a ich nasimulované charakteristiky.
Návrh regulátoru otáček pro BLDC motor použitý pro quadrocopter
Libicher, Radek ; Buchta, Luděk (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací elektrického regulátoru otáček pro BLDC motor, který bude použit v létajícím prostředku nazývaném kvadrokoptéra. V první části práce jsou vysvětleny způsoby řízení a bezsenzorové komutace motoru. Následně je popsán návrh vlastního hardware regulátoru. Pro tento regulátor byl naprogramován a odladěn řídící firmware.
Identifikace systémů v uzavřené smyčce
Piskoř, Dominik ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním různých modifikací metody nejmenších čtverců zmenšující posun odhadu parametrů systému v uzavřené smyčce a také identifikací elektrických parametrů modelu reálného PMSM motoru. První část práce je zaměřena na teorii a principy jednotlivých metod. Druhá část popisuje způsob implementace identifikačních metod v prostředích Matlab a Simulink. Třetí část se následně zaměřuje na vyhodnocení metod prostřednictvím statistické analýzy dat získaných simulací. Tato část zahrnuje také identifikaci elektrických parametrů modelu reálného motoru.
Automobilové sběrnice v prostředí MATLAB Simulink
Sikora, Ondřej ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nejrozšířenějšími automobilovými komunikačními standardy. Je zde zpracována rozsáhlá teoretická část, na kterou navazuje praktická část práce. Praktická část je řešena za použití vývojového kitu Nucleo F446RE. datových zpráv. Na teoretický úvod navazuje část zabývající se sledováním komunikace po sběrnici CAN a čtení zpráv skrze rozhraní Vector a program Matlab.
Neuronové sítě na platformě AURIX
Smrčka, Michal ; Buchta, Luděk (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Část této práce pojednává o dopředných neuronových sítích FNN a způsobu jejich vývoje pomocí MATLAB Deep Learning Toolboxu a API Keras v jazyce Python. Následně se práce zabývá převodem těchto sítí do jazyka C/C++ pomocí knihoven Keras2c, AIfES, TFLM a NNoM. Tento teoretický základ byl nezbytný pro navazující část, která je zaměřena na implementaci a testování natrénované FNN na platformě AURIX TC397 3.3V Application Kit. Tato FNN slouží k diagnostice PMS motoru za účelem detekce mezizávitového zkratu. V práci je blíže popsána konfigurace periferií GPT12 a GETH mikrokontroléru AURIX TC397, které byly využity v aplikaci pro testování FNN. S využitím knihovny Keras2c byla ověřena možnost spuštění inference na 2 jádrech mikrokontroléru AURIX a v rámci knihovny NNoM byla provedena kvantizace natrénované FNN. Nakonec bylo provedeno srovnání knihoven Keras2c, AIfES, TFLM a NNoM z hlediska jednoduchosti implementace, přesnosti klasifikace a rychlosti klasifikace na platformě AURIX.
Condition monitoring of mechatronic systems
Horňan, Bohdan ; Buchta, Luděk (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This thesis is concerned with condition monitoring and quantitative analysis of synchronous motors. Constantly rising requirements on the reliability of motors develop new methods of predictive diagnostics, which can identify failure conditions in the initial stage. Created mechatronic systems with the implemented failure from pre-prepared PMSM model are tested by unconventional condition monitoring methods. Software solutions of diagnostics and model designs of the mechatronic systems are implemented in MATLAB & Simulink. Part of this work is also a short introduction to the issue with necessary theoretical fundamentals and research of some selected methods of predictive diagnostics.
Identifikace systémů v uzavřené smyčce
Piskoř, Dominik ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním různých modifikací metody nejmenších čtverců zmenšující posun odhadu parametrů systému v uzavřené smyčce a také identifikací elektrických parametrů modelu reálného PMSM motoru. První část práce je zaměřena na teorii a principy jednotlivých metod. Druhá část popisuje způsob implementace identifikačních metod v prostředích Matlab a Simulink. Třetí část se následně zaměřuje na vyhodnocení metod prostřednictvím statistické analýzy dat získaných simulací. Tato část zahrnuje také identifikaci elektrických parametrů modelu reálného motoru.
Kompenzace nelinearit při řízení střídavých pohonů
Buchta, Luděk ; Kuchař,, Martin (oponent) ; Glasberger,, Tomáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V úvodu dizertační práce je provedena analýza vlivu mrtvého času a dalších nelinearit napěťového měniče. Na základě provedené analýzy byly navrženy tři kompenzační strategie pro vektorově řízený PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor). Pozorovatel napěťového rušení s váhovanými odchylkami proudů je založen na modelu PMSM, známých parametrech a snadno měřitelných veličinách. Druhý pozorovatel, který odhaduje proud v dq- souřadnicích a hodnotu napěťové chyby pomocí pouze jednoho parametru, je navržen na základě provedené harmonické analýzy a algoritmu Kalmanova filtru. Třetí metoda kombinuje adaptivní přístup se zpětnou vazbou s pozorovatelem rušivých napětí, který je založen na modelu PMSM. Dále byly navrženy dvě metody kompenzace pro vektorově řízený asynchronní motor. V prvním případě je standardní kompenzační strategie rozšířena o harmonický kompenzátor, který potlačuje přetrvávající 6. harmonickou složku v dq- souřadnicích. Poslední strategie provádí detekci polarity z odhadovaných fázových proudů, které jsou získány pomocí Kalmanova filtru. Všechny kompenzační strategie byly ověřeny pomocí simulací v prostředí MATLAB/Simulink a experimentů na reálných pohonech.
Řízení BLDC motoru
Havlíček, Jiří ; Buchta, Luděk (oponent) ; Otava, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou senzorového řízení BLDC motoru pomocí Hallových snímačů. BLDC motor je připojen k 3 fázové nízkonapěťové desce od firmy Freescale, která je přímo přizpůsobena k řízení těchto motorů. Tato 3 fázová nízkonapěťová deska je řízena signálovým mikrokontrolérem MC56F8006. Další částí práce je realizace propojení tohoto přípravku s programem Matlab/Simulink pomocí měřicí karty Humusoft MF 624. Pro výslednou regulaci je využito kaskádní řízení, proudová a otáčková smyčka. Proudová smyčka je realizovaná v signálovém mikrokontroléru a otáčková smyčka v programu Simulink.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.